Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En bovendien, je bent 17 dus zo heel veel groei je niet meer, en voorzover je nog groeit gaat dat langzaam en zorgt veel sporten e.d. voor weinig tot geen belemering voor je groei. ps: Cardio is toch een krachttraining waarbij je veel beweegt enzo ?
||
Citaat:
![]() Ji-Juitsi kan je spiergroei niet in de weg staan, alleen als je bv plotseling heel hard gaat trainen terwijl je eerst niks deed enzo. Als je weet wat je grensen zijn en je trainer weet wat goede oefeningen zijn kan Ji-Juitsi geen probleem zijn voor je spiergroei, volgens mij kan het alleen maar stimuleren.
||
Ik heb hier nog niemand gezien die kloppend commentaar geeft, sorry. Ja, het kan wel degelijk je progressie in de weg staan, in welke mate hangt uiteraard af van je kcal inname en je genetische aanleg.
In de begintijd toen ik met bodybuilding begon deed ik nog aan karate, ik weet niet in hoeverre dit met jiu-jitsu te vergelijken is maar ik heb geen andere troef om te oordelen. Ik weet wel dat als je maandag flink borst getraind hebt je daar nog wel minstens een dag of 3 last van hebt, zo niet langer, dat zul je zelf ook wel weten. Natuurlijk heb je daar ook weer last van als je voor vechtsport traint. Gevolg: Je training voor vechtsport lijd er onder omdat je niet fit bent en je beschadigde spieren worden weer stevig belast, welliswaar niet op de bb manier, maar het kan zeker een zware belasting vormen. En je kent de regels over spieren belasten die beschadigd zijn/aan het herstelproces bezig zijn, dat belemmert het herstel, en dus de groei, flink. Dat verschijnsel heet overtraining. Na verloop van tijd ga je merken dat je niet of minder groeit, je word eerder moe, bent suf, heb weinig kracht etc. Als het zo even doorgaat ontstaan er als je er niks aan doet blessures en/of je word ziek. Simpelweg omdat het lichaam de voortdurende belasting en het gebrek aan hersteltijd niet aan kan. Natuurlijk is dit het ergste scenario maar iig zal het geen positief effect hebben op je bb progressie en andersom heeft bb dat niet op je vechtcapaciteiten. Je kúnt het samen doen mits je goed eet etc maar bereid je dan voor op dit soort klachten en een verminderde progressie, in het ergste geval idd grove overtraining. Succes. ![]() Citaat:
![]() Progressie zit em (zeker met bb) niet in constant trainen. Eten en rusten is veel belangrijker.
Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 01:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind overigens dat je bij zo'n concrete vraag moet zorgen dat een antwoord kloppend is ipv vermoedens te strooien. No offence verder, ik zie dat zo gewoon. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 01:24. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|