![]() |
|
ERMELO - Open Doors is een schrijfactie gestart voor de Iraanse christen Hamid Pourmand. ,,De kans is groot dat hij wordt gemarteld.''Pourmand werd op 9 september 2004 samen met meer dan tachtig andere kerkleiders gearresteerd toen hij een conferentie bezocht. Hij is de enige die nog niet is vrijgelaten.
Voor zover bekend zijn geen aanklachten ingediend tegen Pourmand. Als afvallige van de islam kan hij de doodstraf krijgen.Open Doors vraagt Nederlanders een brief te schrijven of e-mail te sturen aan de Iraanse overheid en te pleiten voor vrijlating van Hamid. Voorbeeldbrieven zijn beschikbaar via de website www.opendoors.nl. De kerkleiders kwamen bij elkaar in Karai, dat ongeveer dertig kilometer ten westen van Teheran ligt. Alle aanwezigen werden geboeid en geblinddoekt afgevoerd. Uit de verhoren bleek dat de Iraanse overheid al bijna alles wist van hun activiteiten. In de twee daaropvolgende dagen mocht iedereen weer naar huis, met uitzondering van Pourmand. De politie verbood de vrijgelaten christenen nog langer kerkdiensten te bezoeken. Drie weken na zijn arrestatie heeft Hamid een kort telefoontje mogen plegen naar zijn familie. Daarna is niets meer van hem gehoord. Begin november is hij overgeplaatst naar een militaire gevangenis. Pourmand is een kolonel in het Iraanse leger. 25 jaar geleden bekeerde hij zich tot het christendom. Hij bleef officier, ondanks dat de wet dat verbiedt aan niet-moslims. ,,Toch heeft hij zijn bekering nooit geheim gehouden'', vertelde een vriend van Pourmand aan Open Doors. Pourmand woont in de havenstad Bandar-i Bushehr waar hij een onbetaalde pastor is van een Assemblies of God-gemeente (pinkstergemeente). bron Wat moet je hier van zeggen? Het lijkt mij wel weer overduidelijk dat de Islam een totalitaire godsdienst is... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Doodstraf voor afvalligheid. Ik hoorde dat er in de sharia wetten staat dat als een moslim zich bekeert, een niet gelovige wordt dan dat de doodstraf mag worden toegepast op diegene. In hoeverre is dit waar? Het is waar dat op afvalligheid de doodstraf staat binnen de shari'ah.
De Islam kent een aantal rechtsgebieden die men niet terug vindt in andere rechtssystemen. Zo kent de Islam naast het auteursrecht en intellectuele eigendom, ook het 'recht op spirituele bescherming'. Dit recht vind zijn oorsprong in het feit dat de (islamitische) overheid niet alleen haar onderdanen moet beschermen, maar ook de gedelegeerde autoriteit krijgt om de zogenaamde 'rechten van Allah' te beschermen. Deze rechten zijn verwoord in de zogenaamde 'hudood-wetten'. Hieronder vallen o.a. de straffen voor overspel, moord en diefstal, maar ook afvalligheid. Dat betekent dus dat als je eenmaal een moslim bent (al dan niet van geboorte) en als je daarna willens en wetens, bij je volle verstand, de keuze maakt om een ander geloof aan te hangen (of helemaal geen geloof), dat je dan beschuldigd kunt worden van afvalligheid. En bij bewezen afvalligheid ook de doodstraf kunt krijgen. Net zoals de doodstraf voor een gehuwde overspelige, is dit ook een straf dat valt onder de hudood-wetgeving. We kunnen hoog en laag springen wat we willen, maar deze strafmaat is een bepaling van de Quraan en sunnah, waarbij de overheid/ justitieel apparaat weinig in te brengen heeft. Let wel: doodstraf kan en mag alleen uitgesproken worden door een rechter in een land die de shari'ah toepast. Het is dus geen individuele recht die ieder tot zijn beschikking heeft! bron: http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1076768806 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus mensen die dood worden gemaakt vanwege een ander geloof of kruistochten waarbij duizenden mensen werden doodgemaakt vanwege hun geloof; komt behoorlijk overéén. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En verder is het allang duidelijk dat Iran niet alleen de Islamitische wetgeving navolgt, helaas. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De rede dat ik dit vraag is het volgende: Bij overspel staat er ook de doodstraf te wachten voor de overspeligen. Maar er zijn een aantal voorwaarden. Allereerst moet het gaan om penetratie. Dit moet door 4 personen, met eigen ogen worden gezien. En daarbij mogen de verklaringen van de 4 mannen niet verschillen. Anders zullen die mensen worden gemarteld. ( om valse beschuldigingen te voorkomen). Tussen het ontstaan van de Islam, en het einde van het Ottomaanse rijk, is er welgeteld 1 vrouw geweest, die hierdoor de dood vond. ( tijdsbestek van zo'n 1300 jaar). (Iran overtreft dit aantal in 1 jaar.) En dat ene geval, was toen de profeet nog in leven was. Toen kwam er een vrouw naar hem toe, en zegt hem, profeet, ik ben onzedig geweest. De profeet zegt, jullie waren zeker alleen maar in jullie blootje, en draait zich om van de vrouw. De vrouw gaat weer voor hem staan, en zegt, nee ik ben onzedig geweest. De profeet antwoordt, jullie hebben zeker alleen gekust, en draait zich weer om. De vrouwgaat weer voor hem staan en herhaalt haar zin. de profeet zegt, jullie hebben mekaar zeker alleen gestreeld, en draait zich weer om. De vrouw zegt nee, ik ben onzedig geweest. Hierop wordt de vrouw, door steniging gedood. Wat je hieruit kan opmaken is dat de profeet het ook niet wil. Hij zoekt steeds een uitweg. En met pijn in zijn hart laat hij haar terechtstellen. Deze maatregel is dan ook vooral als afschrikking bedoelt, om overspel te voorkomen. Daarom is het van belang te weten wat die voorwaarden zijn, en hoevaak deze tussen 650 en 1900 zijn toegepast. Wellicht is dat ook slechts als afschrikkingsmethode bedoelt. In de tekst staat wel dat we hoog en laag kunnen springen wat we willen, maar ik wil dat zelf bepalen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wanneer iemand overspel pleegt, moeten er 4 mensen met eigen ogen gezien hebben, wilen ze dat desbetreffende persoon wordt gestraft. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik vind het sneu voor die man wat er met hem gaat gebeuren, dat ten eerste ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
niet echt te vergelijken met drugs smokkelen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||