Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 12:45
not2secure4u
not2secure4u is offline
Hey !

Stel deze situatie :

Je hebt 2 mensen ( ik verwijs hierbij naar mezelf en mijn partner , Man en vrouw ) we hebben allebei nog geen contact gehad van seksuele of eendert welke aard die aids kan daargeven met iemand anders , dus het is ik en zij .
Nu niemand van onze ouders heeft AIDS , nu vraag ik mij af , als zij mij pijpt of ze AIDS krijgt of omgekeerd , daar komt het op neer .

Dus mijn vraag is ook , Kan je AIDS aangeboren in je lichaam zitten hebben ZONDER dat je ouders dat hebben . ( Ik ga van die veronderstelling uit )

Bedankt !

Not2
Oud 07-02-2005, 12:48
Verwijderd
Volgens mij kan aids niet aangeboren zijn als je ouders het niet hebben...het is iets wat overgedragen moet worden via bloed of sperma en als je ouders het dus niet hebben, je hebt nog geen seksueel contact gehad met iemand en ook geen bloedtransfusie gehad of wat dan ook, dan is het dus onmogelijk om aids te hebben. Volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:54
Qamra
Qamra is offline
Nou, volgens mij is de kans sowieso klein (niet afwezig, maar gewoon klein) dat jij of zij AIDS krijgt door pijpen. Ik meen dat Hiv minder overdraagbaar is via slijmvliezen en lichaamsvocht, in vergelijking met bloedcontact.
Oud 07-02-2005, 12:56
Verwijderd
Lijkt me ook.. als je allebei nog nooit sexueel contact met iemand hebt gehad en ook geen rare situaties waarbij je bloed-bloed contact kon hebben hebt meegemaakt (injectienaalden ofzo) dan kun je er gewoon vanuit gaan dat je niet besmet met HIV bent.

Het is goed dat je voorzichtig wilt zijn, maar in dit geval hoef je je dus geen zorgen te maken. Het is wel belangrijk dat je zeker weet dat je partner écht SOA-vrij is. Als je toch twijfelt kun je je gewoon allebei laten testen.

Aids kan niet zomaar aangeboren in je lichaam zitten, je moet eerst met het virus besmet worden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:18
nl2suzy
nl2suzy is offline
Aids is niet aangeboren...

En als je elkaar goed genoeg kent weetje wel of iemand dat heeft of niet... Dus niet teveel zorgen maken
Oud 07-02-2005, 13:19
-(L)-
Citaat:
nl2suzy schreef op 07-02-2005 @ 14:18 :
Aids is niet aangeboren...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:03
justanothern00b
justanothern00b is offline
1. Heb je eerder sexuele gemeenschap gehad, zoja dan is er inderdaad een kans.

2. Geen sexuele contacten gehad, geen kans op SOA's.

3. Geen ouders die aids hebben, geen kans om aids te hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:20
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 07-02-2005 @ 15:03 :
2. Geen sexuele contacten gehad, geen kans op SOA's.

3. Geen ouders die aids hebben, geen kans om aids te hebben.
Op zich hè, vraag ik me dan af hoe de 1e het dan heeft gekregen
Want de eerste die het kreeg moet het dus ook sexueel gekregen hebben maar van wie dan?

en dan krijg je zo'n stom antwoord over mutaties dat gelijk die leuke stelling verpest
Oud 07-02-2005, 18:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 07-02-2005 @ 19:20 :
Want de eerste die het kreeg moet het dus ook sexueel gekregen hebben maar van wie dan?

en dan krijg je zo'n stom antwoord over mutaties dat gelijk die leuke stelling verpest
1 Mogelijk apen/ratten.
2 Genocide. (ja, dat is het opzettelijk verspreiden van in laboratoria ontwikkelde ziekten onder bepaalde bevolkingsgroepen)
Oud 07-02-2005, 18:45
Joris
Joris is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 07-02-2005 @ 19:20 :

Helaas, het antwoord is simpel. De eerste aids besmettingen waren in Afrika via apen... en nee, niet sexueel. Apenbeten waar bloed-bloed contact bij plaatsvond is eerder waarschijnlijk.
Oud 07-02-2005, 18:58
Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-02-2005 @ 19:42 :

2 Genocide. (ja, dat is het opzettelijk verspreiden van in laboratoria ontwikkelde ziekten onder bepaalde bevolkingsgroepen)
genocide is volkerenmoord, dat is iets anders dan het opzettelijk verpreiden van lab ontwikkelde ziekten.

Ontopic:
Manieren om een SOA te krijgen:
-Bloed <-> bloed contact
-sex
(ffies simpel houden)

nu is aids geen aangeboren ziekte, maar als je moeder het heeft, is de kans groot dat jij het ook krijgt omdat bij de geboorte kan de vrouw veel bloed verliezen, wat tijdens een geboorte best in contact kan komen met jouw bloed
Oud 07-02-2005, 19:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Xanatos schreef op 07-02-2005 @ 19:58 :

Ontopic:
-Bloed <-> bloed contact
-alle vormen van intimiteit en sex
(ffies simpel houden)
Om het dan toch iets uit te breiden, niet iedereen ziet dat namelijk zo als je alleen seks zegt..
Oud 07-02-2005, 20:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Xanatos schreef op 07-02-2005 @ 19:58 :
genocide is volkerenmoord, dat is iets anders dan het opzettelijk verpreiden van lab ontwikkelde ziekten.

Ontopic:
-Bloed <-> bloed contact
-sex
(ffies simpel houden)

nu is aids geen aangeboren ziekte, maar als je moeder het heeft, is de kans groot dat jij het ook krijgt omdat bij de geboorte kan de vrouw veel bloed verliezen, wat tijdens een geboorte best in contact kan komen met jouw bloed
Excuseer je hebt gelijk idd. My bad.
Oud 09-02-2005, 21:52
Xanatos
Xanatos is offline
miss wel interesant:

morgen (donderdag 10 feb) 23.40 Nederland 3

Import: the origin of aids

documentaire over aids, met alle feiten erin en de theorien die er zijn hoe het gekomen is.

de 2 grootste theorien worden behandeld, namelijk:
-Jagers die op apen jaagden en tijdens de slachting bloed <-> bloed contact hadden, en zo hun SIV kregen. (en bij de mens muteerde tot HIV)
-en uit een bloedmoster uit 1959 in Leopoldville (nu Kinshasa, centraal afrika), meaning 20 jaar voor de eeste aidsgevallen in het westen werden ceconstateerd, werd aids gevonden, (bloedmonsters werden pas in 2000 onderzocht op aids).

Daarna komt er een artikel in een muziekblad waarin de link word gelegt tussen het amerikaanse poliovaccin dat in de jaren 50 in de belgische Congo werd toegedient en het ontstaan van aids. Dan krijg je een interview met de uitvindster van het vaccin, dat gemaakt was uit de organen, van apen.........
Oud 12-02-2005, 21:38
Elite!
Elite! is offline
Nee kan niet aids kan alleen aangebroen zijn als de moeder het heeft. Als jullie allebei geen seks hebben gehad nog of geen aids hebben kan je door pijpen niet opeens aids krijgen. Een van jullie zou dan eerst al aids moeten hebben. Als jullie weleens seks met iemand anders hebben gehad kan je wel andere geslachtziektes krijgen maar geen aids. Ik hoop dat ik geholpen heb.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten