Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2001, 15:07
halve gare
halve gare is offline
(ik zie geen tropics meer over tarot dus open maar even een nieuwe)

ik heb gister tarot kaarten gekocht, en daar bij zat een boekje over hoe de legingen zijn.. nu heb ik alleen een vraag welke kan je nu het beste gebruiken? (voor beginners dan)
Oud 08-09-2001, 17:18
Rianne.temp
Rianne.temp is offline
goeie vraag, maarre...er zijn superveel boeken over te vinden. heb je daar wel es aan gedacht?
Oud 08-09-2001, 17:46
halve gare
halve gare is offline
ja dat wel.. heb der ook al een. maar dacht mischien heeft iemand een goede tip uit ervaring...
Oud 08-09-2001, 18:41
lady of the dark
lady of the dark is offline
neem de eenvoudigste maar eerst, het keltisch kruis bv. De legging waar je het best mee kunt beginnen staat vaak ook aan het begin van het boek (logisch he)
Oud 08-09-2001, 20:42
atuna
atuna is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
neem de eenvoudigste maar eerst, het keltisch kruis bv. De legging waar je het best mee kunt beginnen staat vaak ook aan het begin van het boek (logisch he)
Keltisch Kruis is inderdaad niet zo heel erg moeilijk om te leggen of om te begrijpen (relatief gezien dan).
Ik kan je overigens wel aanraden om naast dat ene boekje nog een of meerdere andere boeken over tarot aan te schaffen. Op die manier heb je een beter overzicht over zowel de leggingen die er zijn als over de betekenissen van de kaarten apart en in combinatie met elkaar.
Welk tarot heb je overigens gekocht ( dat pure nieuwsgierigheid)?
Oud 09-09-2001, 18:10
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
atuna schreef:
Keltisch Kruis is inderdaad niet zo heel erg moeilijk om te leggen of om te begrijpen (relatief gezien dan).
Ik kan je overigens wel aanraden om naast dat ene boekje nog een of meerdere andere boeken over tarot aan te schaffen. Op die manier heb je een beter overzicht over zowel de leggingen die er zijn als over de betekenissen van de kaarten apart en in combinatie met elkaar.
Welk tarot heb je overigens gekocht ( dat pure nieuwsgierigheid)?
crowely tarot.... (en is het een beetje goed?)
dank je voor je advies, en ik zal het gaan doen

Oud 09-09-2001, 19:09
Pilgrim
Pilgrim is offline
Het Toth deck?
Scijnt erg goed te zijn, alleen ook heel moeilijk qua symboliek.
Oud 11-09-2001, 17:24
atuna
atuna is offline
Citaat:
halve gare schreef:
crowely tarot.... (en is het een beetje goed?)
dank je voor je advies, en ik zal het gaan doen
Uiteraard is een tarot niet goed, maar is de lezer goed of niet. Het schijnt wel zo dat sommige mensen zich beter met het ene deck kunnen identificeren dan met het andere.
Het is wellicht ook verstandig om eerst met de zgn "dagkaart" te beginnen, op die manier leer je langzaam maar zeker de betekenissen van de kaarten en de toepassing van de betekenissen "into real life".
Oud 15-09-2001, 11:06
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
atuna schreef:
Uiteraard is een tarot niet goed, maar is de lezer goed of niet. Het schijnt wel zo dat sommige mensen zich beter met het ene deck kunnen identificeren dan met het andere.
Het is wellicht ook verstandig om eerst met de zgn "dagkaart" te beginnen, op die manier leer je langzaam maar zeker de betekenissen van de kaarten en de toepassing van de betekenissen "into real life".
dank je voor de tip. en ik bedoelde met of hij goed was of het een goede beginners set was.. het begint me trouwens al aardig te lukken

maar nu zei iemand laast dat je alleen zelf je deck mag aan raken en andere mensen niet
is dat waar?

Oud 15-09-2001, 17:47
atuna
atuna is offline
Citaat:
halve gare schreef:
maar nu zei iemand laast dat je alleen zelf je deck mag aan raken en andere mensen niet
is dat waar?
Ik kan natuurlijk enkel zeggen hoe ik erover denk. Ik geloof dat je deck jou tot op zekere hoogte kan gaan aanvoelen, doordat jij je energie in het deck stopt. Hierdoor zijn de kaarten beter in staat om je antwoord te geven op de vragen die je stelt.

Als je anderen aan je deck laat komen dan "vervuilt" het als het ware en is het niet meer in lijn met jouw energie. Als iemand anders echter door de kaarten een antwoord wil op een vraag, dan kan het weer wel, omdat dan de kaarten een deel van zijn/haar energie nodig hebben om beter antwoord op de vraag te kunnen geven. Er zijn echter ook weer mensen die dit niet willen, omdat je deck dan niet alleen meer jouw energie bevat.
Of je dus toestemming geeft aan anderen om je deck aan te raken of door te kijken is geheel aan jou. Als jij het gevoel hebt dat dat niet zo hoort, doe het dan niet, als je gelooft dat het geen kwaad kan, laat het dan wel toe. Volg je intuitie.

Het schijnt overigens zo te zijn dat je je kaarten het beste in een zijden doek kunt bewaren, omdat deze alle (andere) invloeden buitenhoudt en op die manier ben je altijd verzekerd van een "schoon" deck, dat vrijwel nog enkel jouw eigen energie bevat.

Atuna
Oud 15-09-2001, 19:19
halve gare
halve gare is offline
ja dat van die zijde doek had ik ook net gelezen... ik ben al van plan om er een te gaan halen..(maken)
Oud 19-09-2001, 16:19
h@ppy
h@ppy is offline
waar haal je die tarot kaarten vandaan??
Oud 19-09-2001, 20:43
atuna
atuna is offline
Citaat:
h@ppy schreef:
waar haal je die tarot kaarten vandaan??
Over het algemeen kun je wel iets vinden bij de wat grotere boekenwinkels of je kunt ze daar wel bestellen en (uiteraard) zijn ze wel verkrijgbaar in occulte winkeltjes, maar vraag me niet waar je die kunt vinden...
Oud 20-09-2001, 18:33
annetjuuh
annetjuuh is offline
k heb asl heellang geen kaarten meer gelegd maar die van hoofd, buik, hart = volgens mij ookwel goed... weet niet meer hoe ie heet

lekker faag
Oud 20-09-2001, 18:34
annetjuuh
annetjuuh is offline
Citaat:
atuna schreef:
Over het algemeen kun je wel iets vinden bij de wat grotere boekenwinkels of je kunt ze daar wel bestellen en (uiteraard) zijn ze wel verkrijgbaar in occulte winkeltjes, maar vraag me niet waar je die kunt vinden...
in elker (grote) stad heb je wel een paar goed zoeken in zijstraatjes
Oud 20-09-2001, 21:28
halve gare
halve gare is offline
als je wel eens in eindhoven komt weet ik een goed winkeltje!!
maar inderdaad in elke stad zijn er wel te krijgen
Oud 21-09-2001, 12:46
Michelle16jaar
Michelle16jaar is offline
Hey Halve Gare!
Ik leg zelf ook Tarot-kaarten, en mijn tip is: trek gewoon 1 kaart, of eventueel 3 (verleden, heden, toekomst). Van al die ingewikkelde kruislegvormen enzo raak je alleen maar in de war. Hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat, dus langzaamaan kun je natuurlijk ook de moeilijkere vormen uitproberen.
Veel plezier!
-xxx-jes, Michelle
Oud 21-09-2001, 19:03
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
halve gare schreef:
als je wel eens in eindhoven komt weet ik een goed winkeltje!!
maar inderdaad in elke stad zijn er wel te krijgen

hihi, welk, waar?

Want in maastricht en utrecht weet ik er nu wel, maar in eindhoven nog niet

Oud 21-09-2001, 22:14
halve gare
halve gare is offline
in eindhoven heb je net buiten de stad (5 min lopen) een nieuwe tijds winkel en daar hebben ze er. deze straat heet de willemsstraat. je moet dan langs de regent (wolkekraber) aflopen die straat in en dan op het einde
en ook in de chinese winkel aan de buitenkant van de heuvelgalarie ze er ook..
Oud 21-09-2001, 22:15
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
Michelle16jaar schreef:
Hey Halve Gare!
Ik leg zelf ook Tarot-kaarten, en mijn tip is: trek gewoon 1 kaart, of eventueel 3 (verleden, heden, toekomst). Van al die ingewikkelde kruislegvormen enzo raak je alleen maar in de war. Hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat, dus langzaamaan kun je natuurlijk ook de moeilijkere vormen uitproberen.
Veel plezier!
-xxx-jes, Michelle
dat ben ik nu ook vrij vaak aan het doen en het werk inderdaad met de dag beter. ik voel al dat ik contact krijg met de kaarten..

Oud 07-05-2005, 22:57
Armanda
Armanda is offline
bij de witte boekhandel oa kun je ophet moment kleine pockets kopen over vershilldende onderwerpen, waaronder tatot.
Ik vind het zelf een prettig en duidelijkboek
Oud 08-05-2005, 00:03
JCG
JCG is offline
Citaat:
Armanda schreef op 07-05-2005 @ 23:57 :
bij de witte boekhandel oa kun je ophet moment kleine pockets kopen over vershilldende onderwerpen, waaronder tatot.
ik denk dat ze het wel gevonden heeft na 4 jaar hoor
Oud 08-05-2005, 05:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Armanda schreef op 07-05-2005 @ 23:57 :
Misschien is het handig om dat in het recentste tarot topic te zetten, in plaats van een topic van 4 jaar oud
Deze gaat dus dicht

Regels voor berichten