Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik sluit me aan bij de evangelist. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Aan loze kreten heeft niemand wat.) |
![]() |
||
Citaat:
Staat er in de bijbel dat je geen illegale kopieen van cd's mag maken? Staat er in de bijbel dat op de verpakking van alle etenswaren de ingredienten en de houdbaarheidsdatum moet staan? Staat er in de bijbel dat iedereen vanaf 14 jaar altijd een door de overheid afgegeven identiteitsbewijs op zak moet hebben? Staat er in de bijbel dat homo's ook mogen trouwen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Maar er zijn uitzonderingen, bv. wat bovengenoemde homo's betreft.) |
![]() |
||||
Citaat:
HC ZONDAG 42 Vr.110. Wat verbiedt God in het achtste gebod? Antw. God verbiedt niet alleen dat stelen a en roven b, hetwelk de overheid straft; maar Hij noemt ook dieverij alle boze stukken en aanslagen, waarmede wij onzes naasten goed denken aan ons te brengen c, hetzij met geweld, of schijn des rechts, als met vals gewicht, el, maat, waar d, munt, woeker e, of door enig middel, van God verboden; daarenboven ook alle gierigheid f, alle misbruik en verkwisting Zijner gaven g. a 1Co 6:10 b 1Co 5:10 Jes 33:1 c Lu 3:14 1Th 4:6 d Spr 11:1 Spr 16:11 Eze 45:9,10 De 25:13 e Ps 15:5 Lu 6:35 f 1Co 6:10 g Spr 23:20,21 Spr 21:20 Vr.111. Maar wat gebiedt u God in dit gebod? Antw. Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag, bevordere; met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde a; daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide, opdat ik den nooddruftige helpen moge b. a Mt 7:12 b Eph 4:28 Citaat:
Dat kan je ook weer bij het eerste laten gelden, want daar heeft de overheid ook regels over. En je moet je aan de regels van de overheid houden. Rom 13:2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen. Citaat:
Gen 2:24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. God heeft het huwelijk tussen man en vrouw ingesteld, dus NEE
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enkele vragen over je eigen cultuur noimi | 1 | 05-05-2015 09:47 | |