Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 11:25
Apomes
Apomes is offline
Hoi, ikzelf ben niet christen (gelovig), maar ik had wel eens enkele vraagjes voor de gelovigen:

- Hoe ben je eigenlijk in contact gekomen met de christelijke levensvisie? Wie of wat heeft jou Christus en/of God leren kennen?

- Hoe kan volgens jou het christendom anno 2005 zin geven aan het leven van mensen?

- Heb je eigenlijk iets aan de christelijke levensvisie die 2 millenia geleden is ontstaan? wat dan?

- wat is volgens jullie de kern van het christendom als levensvisie? (God, de bijbel, ...)

Ik ben hier wel eens benieuwd naar, try to convert me zou ik zeggen
Oud 05-02-2005, 12:58
2004
2004 is offline
- Hoe ben je eigenlijk in contact gekomen met de christelijke levensvisie? Wie of wat heeft jou Christus en/of God leren kennen?
Evangelist: De Heer heeft mij aangeraakt met zijn liefdevolle hand.
Hervormde: De Heer heeft het zo gewild, dat ik Hem leerde kennen door mijn geboorte uit mijn vader en mijn moeder.
Katholiek: Door mijn goede werken ben ik in aanraking gekomen met God.

- Hoe kan volgens jou het christendom anno 2005 zin geven aan het leven van mensen?
Evangelist: Levend in de ziel van Christus kan men mensen met Zijn liefde aanraken waar men komt.
Hervormde: Door verering komen wij in Zijn genade.
Katholiek: Door christelijk leven kunnen wij het paradijs binnengaan.

- Heb je eigenlijk iets aan de christelijke levensvisie die 2 millenia geleden is ontstaan? wat dan?
Evangelist: De Heer is er altijd, Zijn liefde is universeel en van alle tijden.
Hervormde: De levenswijze die de Heer ons mee heeft gegeven door zijn Woord zijn Zoon is een leidraad voor ons allen naar de juiste verering van Hem.
Katholiek: De Bijbel vertelt ons over Liefde voor onze naaste en voor de Heilige Vader, die in Rome nog altijd plaatsvervanger van Hem is.

- wat is volgens jullie de kern van het christendom als levensvisie? (God, de bijbel, ...)
Evangelist: Liefde
Hervormde: Nederigheid
Katholiek: Het opstaan van de Zoon uit de dood nadat Hij onze zonden had ingelost.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:35
see it
see it is offline
Citaat:
Ik ben ermee opgegroeid

Citaat:
God zelf geeft zin aan je leven doordat je een doel hebt! Je bent niet zomaar een toevalsproduct. Na het leven mag je bij Hem zijn.

Citaat:
Jazeker! God is onveranderlijk dus dat is het probleem niet. Zijn beloften blijven waar. Het gaat ook niet direct om deze tijd maar de eeuwigheid hierna waar je naartoe leeft.
Verder geeft het christendom hele praktische levenswijzen. Niet voor niets is er geen wet te vinden die niet op de bijbel terugslaat.

Citaat:
Vergeving
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:57
T_ID
T_ID is offline
weet je, we hadden een leuk dingetje dat kleine vraagjes topic heet....
Oud 05-02-2005, 18:09
Raven
Raven is offline
zijn alleen christenen gelovig
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
2004 schreef op 05-02-2005 @ 13:58 :
Evangelist: De Heer heeft mij aangeraakt met zijn liefdevolle hand.
Hervormde: De Heer heeft het zo gewild, dat ik Hem leerde kennen door mijn geboorte uit mijn vader en mijn moeder.
Katholiek: Door mijn goede werken ben ik in aanraking gekomen met God.

Evangelist: Levend in de ziel van Christus kan men mensen met Zijn liefde aanraken waar men komt.
Hervormde: Door verering komen wij in Zijn genade.
Katholiek: Door christelijk leven kunnen wij het paradijs binnengaan.

Evangelist: De Heer is er altijd, Zijn liefde is universeel en van alle tijden.
Hervormde: De levenswijze die de Heer ons mee heeft gegeven door zijn Woord zijn Zoon is een leidraad voor ons allen naar de juiste verering van Hem.
Katholiek: De Bijbel vertelt ons over Liefde voor onze naaste en voor de Heilige Vader, die in Rome nog altijd plaatsvervanger van Hem is.

Evangelist: Liefde
Hervormde: Nederigheid
Katholiek: Het opstaan van de Zoon uit de dood nadat Hij onze zonden had ingelost.
klopt best wel naar mijn mening

Ik sluit me aan bij de evangelist.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2005 @ 18:57 :
weet je, we hadden een leuk dingetje dat kleine vraagjes topic heet....
Dit is nogal een grotere vraag, niet echt een kleine vraag. Hij vraagt nl de mening van verschillende mensen. Ik denk dat we dat topic beter kunnen houden voor vragen die direct beantwoordbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 00:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
see it schreef op 05-02-2005 @ 17:35 :
God zelf geeft zin aan je leven doordat je een doel hebt! Je bent niet zomaar een toevalsproduct. Na het leven mag je bij Hem zijn.
maar wat is daar het nut van?

Citaat:
see it schreef op 05-02-2005 @ 17:35 :
Niet voor niets is er geen wet te vinden die niet op de bijbel terugslaat.
dit is onzin
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:01
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Raven schreef op 05-02-2005 @ 19:09 :
zijn alleen christenen gelovig
vanuit hen zelf bekeken
ja
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:52
Raven
Raven is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-02-2005 @ 03:01 :
vanuit hen zelf bekeken
ja
hmmja maar ze zegt zelf dat ze niet gelovig is .. waarom wil ze het dan alleen van christenen weten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 20:37
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-02-2005 @ 01:33 :
dit is onzin,
omdat...

(Aan loze kreten heeft niemand wat.)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kwibus schreef op 06-02-2005 @ 21:37 :
omdat...

(Aan loze kreten heeft niemand wat.)
dat kan je toch zelf wel bedenken?

Staat er in de bijbel dat je geen illegale kopieen van cd's mag maken?

Staat er in de bijbel dat op de verpakking van alle etenswaren de ingredienten en de houdbaarheidsdatum moet staan?

Staat er in de bijbel dat iedereen vanaf 14 jaar altijd een door de overheid afgegeven identiteitsbewijs op zak moet hebben?

Staat er in de bijbel dat homo's ook mogen trouwen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 08:46
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-02-2005 @ 12:06 :

Staat er in de bijbel dat op de verpakking van alle etenswaren de ingredienten en de houdbaarheidsdatum moet staan?

Staat er in de bijbel dat iedereen vanaf 14 jaar altijd een door de overheid afgegeven identiteitsbewijs op zak moet hebben?

Ik denk dat 'see it' bedoeld dat alle wetten bepaalde waarden volgen. En dat die waarden in de Bijbel beschreven staan.

(Maar er zijn uitzonderingen, bv. wat bovengenoemde homo's betreft.)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:51
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-02-2005 @ 12:06 :

Ja cker staat dat in de Bijbel Deut. 5:19 En gij zult niet stelen. (ookwel het 8e gebod)

HC ZONDAG 42
Vr.110. Wat verbiedt God in het achtste gebod?
Antw. God verbiedt niet alleen dat stelen a en roven b, hetwelk de overheid straft; maar Hij noemt ook dieverij alle boze stukken en aanslagen, waarmede wij onzes naasten goed denken aan ons te brengen c, hetzij met geweld, of schijn des rechts, als met vals gewicht, el, maat, waar d, munt, woeker e, of door enig middel, van God verboden; daarenboven ook alle gierigheid f, alle misbruik en verkwisting Zijner gaven g.

a 1Co 6:10 b 1Co 5:10 Jes 33:1 c Lu 3:14 1Th 4:6 d Spr 11:1 Spr 16:11 Eze 45:9,10 De 25:13 e Ps 15:5 Lu 6:35 f 1Co 6:10 g Spr 23:20,21 Spr 21:20

Vr.111. Maar wat gebiedt u God in dit gebod?
Antw. Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag, bevordere; met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde a; daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide, opdat ik den nooddruftige helpen moge b.

a Mt 7:12 b Eph 4:28

Citaat:

Rom 13:1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld.

Dat kan je ook weer bij het eerste laten gelden, want daar heeft de overheid ook regels over. En je moet je aan de regels van de overheid houden.

Rom 13:2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.
Citaat:
Lev 18:22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

Gen 2:24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn.

God heeft het huwelijk tussen man en vrouw ingesteld, dus NEE
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten