Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook wordt je niet overal goed ingelicht en in elk boek staat over cavia's wat anders. Het zijn lastige dieren om te houden en eisen veel meer verzorging dan ratten of konijnen.
||
![]() |
Citaat:
En die winkels en klanten moeten eerst maar recente info tot zich nemen voor ze tot aanschaf/verkoop over gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei, een cavia zit moeilijker in elkaar dan een konijn. Bij een cavia moet je erg op de vitamine C letten, omdat cavia's net als mensen zelf geen vit. C aanmaken. Cavia's mogen niet in het stro en niet op de tocht, heb je een hok laag staan, zorg dan dat het wat hoger komt te staan ivm de grondtocht. Cavia's mogen geen knaagdierenvoer, omdat daar te weinig in zit, moet ik nog even doorgaan? Een konijn is veel makkelijker te verzorgen, of je het nou wilt of niet.
||
Citaat:
Jij loopt hier wel elke keer anderen af te kraken, maar je snapt er zelf geen enkele drol van.
||
Citaat:
Cavia's hebben een lastig darmkanaalsysteem en dan worden er al vanzelf meerdere eisen gesteld.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
- Knaagdierenvoer is ook voor konijnen slecht - Konijnen hebben hun vitamine C ook hard nodig -weliswaar minder dan cavia's, maar toch- Zo nog tienmiljoen dingen. En het gaat me er niet om over welk dier nou moeilijker te verzorgen is, maar om het feit dat jij het verzorgen van konijnen afschildert als het iets wat in 3 seconden geleerd is. Die dieren EHBO dingen ken ik, leer je lang niet genoeg over de echte belangrijke dingen. Dat is overigens eerste hulp, je moet alles weten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, natuurlijk verkopen niet ALLE dierenwinkels hun konijnen te vroeg. Er zullen er vast wel een paar zijn die ze vanaf 8 weken verkopen. Dan nog. Er zijn nog honderden dw's die konijnen tussen 4 en 6 weken over de toonbank gooien. Goh wat weet jij toch veel van konijnen af, denk je nou serieus dat 6/7 weken wel een goede leeftijd is? Ik heb het over 8/10 weken. Ik weet waar ik over praat, en als je wilt weten hoe ik aan die info kom dan geef je maar een gil. Vertel het je graag. Alhoewel, je weigert toch om iets aan te nemen van anderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
(ging ts niet emigreren? zoiets meen ik me te herinneren... lijkt me lastig om dan cavia's mee te nemen)
(als zowel cavia's als konijnen geen knaagdierenvoer mogen, en hamsters en muisjes ook niet, welke huisdieren mogen het dan nog wel? alleen ratjes? waarom heet het dan knaagdierenvoer?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nouja, voor konijnen zit er gewoon te weinig vitaminen en bouwstoffen in, ze hebben bovendien een darmstelsel wat niet te vergelijken is met die van knaagdieren. Want een konijn is geen knaagdier. |
![]() |
||
Citaat:
Het beste voer is van die aparte korrels, maar niet te veel, want dan kunnen ze weer juist darmproblemen krijgen. Ik vind persoonlijk dat cavia's wel meer verzorging nodig hebben.
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind niet dat cavia's meer verzorging nodig hebben, en al helemaal niet meer aandacht dan bv. ratten ofzo. Daarbij, welke (knaag)dieren mogen wel op de tocht zitten?! Maar goed, dat is misschien ook persoonlijk allemaal. Iig vind ik cavia's echt geen beestjes die verschrikkelijk veel tijd en moeite kosten. Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat je elk beest aandacht moet geven en goed moet verzorgen.
|
![]() |
|
whahahaha
![]() ![]() ze heeft gewoon vier cavia's gekocht, de beesten blijken achteraf toch meer tijd en geld op te vreten dan ze verwacht had, en nu schuift ze het maar op "omstandigheden", zo'n wazig woord dat altijd gebruikt wordt als mensen iets verkeerd doen. "sorry ik heb me huiswerk niet af. OMSTANDIGHEDEN." "ik kan deze week niet naar school. OMSTANDIGHEDEN." Als ik dat woord hoor, weet ik al dat er zwaar uit nekken wordt geluld. Anders zou degene die dit topic is begonnen wel gewoon uitgelegd hebben waarom ze d'r cavia's niet langer WIL houden. erg matig, de asiels zitten vol met dieren die gedumpt zijn wegens OMSTANDIGHEDEN.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (en zijn konijnen geen knaagdieren? goh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf 5 cavia's en ik zou ze nooit weg willen doen, maar misschien kom ik straks wel zonder geld te zitten en dan? Misschien waren haar omstandigheden ook wel zo. Dat zijn nou net omstandigheden waar je niks aan kunt doen, hoe veel je ook van je dier houdt. Ik vind je reactie dus een beetje overdreven en onredelijk.
||
Citaat:
Mijn cavia's worden lang niet uitgehongerd, want naast die 15 gram per cavia eten ze enorm veel hooi en af en toe een dikmakende knaagstaaf. Groenvoer geef ik ze zelden, omdat ze dat hier niet echt gewend zijn. Aangezien ik ook vitamine C tabletjes geef waar voldoende vit. C in zit voor 1 dag, is het ook geen noodzaak. Het is lekker, maar mijn cavia's vinden gedroogde fruitkorrels en schijfjes gedroogde banaan veel lekkerder ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het alleen niet eerlijk om een dier vol te proppen met iets waar hij ziek van wordt. Nicky is nou eindelijk al een maandje diarree vrij en dat wil ik graag zo houden. Dit houdt niet aan dat ze nooit groenvoer krijgen. Alleen ze krijgen het gewoon niet met regelmaat.
|
tja misschien ben ik dan onredelijk, maar ik vind het woord OMSTANDIGHEDEN gewoon vaag. het is een woord waar veel mensen misbruik van maken, en vaak komen er allerlei misverstanden door dit soort dingen. mensen gaan t zelf invullen
"is ze ziek?" "heeft ze gewoon geen zin?" enz. maarja, thuis hebben we zelf best veel dieren, en we hebben al onze dieren hun hele leven bij ons gehouden en er goed voor gezorgd en er vooraf veel over gelezen en rondgevraagd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|