Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 15:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Iemand ervaring met de boete? Het moet naar de Officier van Justitie, die zou de hoogte bepalen. Dit houdt niet in dat IK naar de OvJ moet of wel?

edit: En ohja, heeft dit nog gevolgen voor eventuele latere boetes met de auto/motor ?

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 15:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 15:11
rubenrtv
rubenrtv is offline
op om.nl kun je dat vinden, ik geloof iets van 100
Oud 03-02-2005, 15:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
dat werkt dus niet, omdat het naar de OvJ moet....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
hmm, als ik naar http://www.verkeershandhaving.nl/overtredingen.php?id=9
ga en dan rechts druk op "onverzekerd, bromfiets" krijg ik gewoon 65 euro te zien... Waarom moet in mijn geval de OvJ bepalen wat de hoogte is? Waarom moet het uberhaupt? HEt is toch een normaal "simpel" vergrijp?

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:24
Verwijderd
Was je scooter opgevoerd? dan ben je automatisch onverzekerd namelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:00
kalinho
kalinho is offline
ligt er in principe aan hoe ver die opgevoerd is. Als alles std. Lijkt, doen ze niet moeilijk
maar het is gewoon idioot om rond te rijden onverzekerd natuurlijk
Oud 03-02-2005, 18:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nee, het was geen scooter, maar een minibike, en was niet opgevoerd (ging 45, dat had ik net getest )

En dat moraalverhaal over onverstandigheid hoef ik niet, dit ding gebruikte ik niet als regulier vervoersmiddel oid.

dus het is nog maar de vraag of het uberhaupt als bromfiets wordt aangezien of als een vervoersmiddel waar je niet eens de weg mee op mag

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:37
Hakuna
Hakuna is offline
Onverzekerd rondrijden met een motorvoertuig....

Dat wordt flappen tellen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
onverzekerd met een auto/motor is 320 euro...maar ik kan me niet voorstellen dat een 47/49 cc'tje daarvoor doorgaat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:50
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-02-2005 @ 23:26 :
onverzekerd met een auto/motor is 320 euro...maar ik kan me niet voorstellen dat een 47/49 cc'tje daarvoor doorgaat.
je kan er ook iemand invalide mee rijden of als het heel verkeerd uitvalt een dodelijk afloop dus die vergelijking zou ik niet zo snel stellen.
En of deze nu op openbare weg of ergens in een park of raceveldje word gebruikt maakt hiervoor geen enkel verschil, deze hoort gewoon verzekerd te zijn.

Nu krijg je binnenkort waarschijnlijk een brief waarin de boete in staat en dan kan je bezwaar aantekenen als je er niet mee eens bent en dan moet je er heen en je verantwoorden.
Oud 03-02-2005, 23:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
De reden waarom ik die moraalpraatjes niet hoef aan te horen, is omdat je geen benul hebt om wat voor iets het gaat. En al wist je het, dan nog... Ik snap de consequenties heus wel ALS er iets fout zou gaan, maar die fecking hypothetische klets daar heb ik even geen zin in, omdat dat NU niet het geval is en ik er NU dus ook niks over hoef te weten. Wil je er toch over babbelen, open dan aub een eigen topic met "onverzekred rijden, wat vinden wij daarvan?" En ga daar naar hartelus met elkaar discussieren

Sowieso krijg ik niet zomaar een brief binnen, maar moet ik langs komen om nog even een praatje te houden oid en mijn brommertje ophalen (als ik um weer mag meenemen, hopelijk).
Daarbij zeggen dat die vergelijking misschien toch opgaat, omdat je er iemand mee invlaide kan rijden... WTF? Zo werkt het toch echt niet, het gaat om cilinderinhoud.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:04
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-02-2005 @ 00:04 :
De reden waarom ik die moraalpraatjes niet hoef aan te horen, is omdat je geen benul hebt om wat voor iets het gaat. En al wist je het, dan nog... Ik snap de consequenties heus wel ALS er iets fout zou gaan, maar die fecking hypothetische klets daar heb ik even geen zin in, omdat dat NU niet het geval is en ik er NU dus ook niks over hoef te weten. Wil je er toch over babbelen, open dan aub een eigen topic met "onverzekred rijden, wat vinden wij daarvan?" En ga daar naar hartelus met elkaar discussieren

Sowieso krijg ik niet zomaar een brief binnen, maar moet ik langs komen om nog even een praatje te houden oid en mijn brommertje ophalen (als ik um weer mag meenemen, hopelijk).
Daarbij zeggen dat die vergelijking misschien toch opgaat, omdat je er iemand mee invlaide kan rijden... WTF? Zo werkt het toch echt niet, het gaat om cilinderinhoud.
Misschien dat JIJ het moraalverhaaltje niet wilt horen, mar dat moraalverhaaltje is wel de basis voor de wet geweest in dezen denk ik. Dus het wordt wel degelijk meegenomen.

Trouwens...als t niet n gewone brommer/scooter was, kan het dan ook dat ze m hebben doorgestuurd naar de OvJ omdat ze simpelweg niet zeker waren over de status van t voertuig?
Oud 04-02-2005, 09:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 04-02-2005 @ 09:04 :
Misschien dat JIJ het moraalverhaaltje niet wilt horen, mar dat moraalverhaaltje is wel de basis voor de wet geweest in dezen denk ik. Dus het wordt wel degelijk meegenomen.

Trouwens...als t niet n gewone brommer/scooter was, kan het dan ook dat ze m hebben doorgestuurd naar de OvJ omdat ze simpelweg niet zeker waren over de status van t voertuig?
Ach dat het niet slim is etc etc, dat weet ik ook wel ;p

Ik weet niet of dat de reden is, ze hadden het erover dat die doorgestuurd werd, omdat die onverzekerd was (en niet omdat het "een apart geval" was ). Althans, dat maakte ik op uit zijn woorden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:29
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Iets van 220 euro is dat meen ik.
Als je het zeker wel weten moet je effe zoeken op het forum van www.scooter-freaks.nl daar zal vast wel onder het kopje "Recht" een dergelijk verhaal staan
Oud 06-02-2005, 19:47
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Gepakt met een minibike, heel vervelend

Je reed neem ik aan gewoon door de straat heen ik aan ?

jammer dat ze daar moeilijk over gaan doen

Krijg je ook nog boetes omdat je minibike aan allerlij eisen voldoet? *uberhaupt niet op de weg mogen enzo* (of ben je je minibike kwijt?)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 08:33
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
officieel zouden ze hem in beslag moeten nemen na een z.g.n. technisch onderzoek. Maar misschien waren ze "aardig" en gaven ze je alleen maar een boete want anders kost het natuurlijk te veel heh; die jeugd van tegenwoordig plagen
Oud 13-02-2005, 13:01
BBEM
BBEM is offline
wat een gelul van iemand doodrijden met zo'n minimike tenzij je 100 gaat met dat ding door een woonwijk ofzo maar zo gestoord ben je ook niet volgens mij.
maar het zal wel geen verdere gevolgen hebben voor je motorrijbewijs als je die gaat halen.
Reageren

Regels voor berichten