![]() |
|
Vroeger waren het de Turken die allemaal criminelen waren. Ze stonken ook nog eens, en waren voor geen cent te vertrouwen. Nu is dat idee een beetje wegge-ebt. Dit komt vooral doordat er een nieuwe groep ten tonele is gekomen, de Marokkanen. Nu wat is de oorzaak van deze haat? En nog belangrijker, wat is er tegen te doen?
Dit filmpje weergeeft op een duidelijke manier wat volgens mij de oorzaak is van al die haat: http://www.maroc.nl/tijdelijk/dlr.wmv Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 23:52. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij criminaliteit onder jongeren zijn Marokkanen oververtegenwoordigd met een factor 5.4. Bij criminaliteit onder mensen van 25+ is die factor 4.1. Bij jeugdgevangenissen zijn Marokkanen maar liefst oververtegenwoordigd met een factor 10 (namelijk 29%). Van de Marokkaanse jeugd in 1995 was maar liefst 11% vervolgd geweest voor een misdrijf (vergeleken met een gemiddelde van 2% over de gehele bevolking). Enzovoorts.
||
Citaat:
![]() Ik weet dat het aantal criminelen relatief gezien hoger is dan bij andere bevolkingsgroepen. Maar de haat die de maatschappij hen geeft vind ik onverdient, aangezien er onder elke bevolking rotte peren zijn. En als rede voor die haat zie ik niet de daden van die groep, maar de manier waarop media met die daden omgaan. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Zoals we gezien hebben is echter wel een groter percentage van de Marokkaanse jeugd crimineel dan het percentage van de Nederlandse jeugd, dus Marokkanen zijn overall wel gemiddeld crimineler.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat de media sowieso de haat tegenover Marokkanen voeden. Zoals in het filmpje te zien is, vergroot de media sommige zaken echt extreem uit. Voorbeeld: de Telegraaf schrijft ongenuanceerder over Marokkanen dan de Volkskrant. Mensen die daar vatbaar voor zijn, worden daardoor in hun vooroordelen gevoed en voelen zich ook bevestigd. Wat ook meespeelt, de Marokkaanse gemeenschap is een gesloten gemeenschap. Buitenstaanders hebben geen inzicht in de gemeenschap en veroordelen deze daarom vrij snel, daar komt de xenofobie om de hoek kijken denk ik. Wat is er tegen te doen? Lastig, ik denk dat de Marokkaanse gemeenschap meer openheid moet tonen. Organiseer eens een open dag van een moskee. Geef meer inzicht in de gemeenschap op een positieve manier. Wat kunnen Nederlanders er aan doen? Groet je Marokkaanse buurman/buurvrouw eens, maak eens een praatje, maak contact. Kleine dingen misschien, maar daar begint verandering vaker mee... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dar marokkanse jongeren een probleem groep vormen is gewoon waar dit word wel uitvergroot door veel aandacht in media |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Opnieuw rellen in Hoog Catharijne
geactualiseerd: 28 januari 2005 · 11:25 uur UTRECHT - De Utrechtse politie heeft donderdagavond weer moeten ingrijpen omdat er rellen waren in winkelcentrum Hoog Catharijne. Vijf Marokkaanse jongeren zijn opgepakt na een handgemeen met agenten, meldt de politie De politie zette opnieuw honden en wapenstokken in om groepen in bedwang te houden. Verschillende winkels sloten eerder hun deuren. De raddraaiers zijn tussen de 17 en 26 jaar. Ze komen uit Veenendaal en Amersfoort. Vorige week was het ook al onrustig in het winkelcentrum tijdens de koopavond. www.un.nl / www.rtvutrecht.nl En was zijn het weer? precies... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oke dat is iets overdreven, maar het valt me erg op dat marokaanse jongeren een stuk agresiever zijn dan nederlandse jongeren.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik dnek dat je wel degelijk de marrokaanse gemeenschap als geheel er op kan aanspreken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat een groot probleem is dat mensen niet meer weten waar de grens ligt tussen discriminatie en situatieverschillen. Zo was er een groep Marrokkanen die riep dat het discriminerend was dat Cohen niet langs kwam bij de aanrijding van de tasjesdief en wel bij de moord op Van Gogh. Terwijl de meeste Nederlanders dat zien als twee heel verschillende dingen. En dat hoeft geen probleem te zijn, maar veel mensen voelen zich wel meteen gediscrimineerd, aangevallen of iets dergelijks. Och, was de wereld maar zwart en wit.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
deze nummers geven ongeveer aan hoe het in gouda zit:
de marokanen beginnen zo: http://www.geenstijl.nl/audio/dubbel-g--kk-racisten.mp3 dan komen de lonsdale dragers zo terug: http://www.gertjandejong.nl/aNtie%20...1%21%21%21.mp3 Ik kan niet meer lachen hierover. Hoe kan je het nou serieus nemen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ze deden beide iets waarom ze wel gestraft, maar toch echt niet vermoord moesten worden. Zo als de tasjesdief volgens sommigen hier zijn 'verdiende loon' heeft gekregen, geldt hetzelfde voor meneertje van gogh. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede zijn de Marokkanen nu de zondebok. alles wat misgaat moet immers op iemand afgeschoven worden. eerst waren het de Surinamers, toen de Turken. nu de Marokkanen en de Moslims. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is er een groot verschil in motief. De vrouw wilde haar tasje terug (en misschien wel meer ja), onze grote vriend B. wilde puur een moord plegen. Dat was zinloos geweld, een auto-ongeluk is, voor zover ik denk dus, geen zinloos geweld. (Dus die stille tocht vond ik ook onzin).
||
![]() |
Citaat:
Ik vond dit toch echt wel wat schokkerender en het trefte ook een boel meer mensen. Een tasjesdiefje tsja als er iets van je gestolen wordt altijd kut maar dit gebeurd dagelijks. Nou ja veel vaker dan dagelijks natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |