Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 14:21
Verwijderd
Ik heb een spel besteld bij Dynabite. Dat was in december. Vandaag ligt ie in de schappen voor het eerst. Maar nu heb ik gehoort dat ik het spel ergens anders 5 euro goedkoper kan krijgen. Nu wil ik natuurlijk niet meer geld uitgeven dan nodig is. Ik heb volledig elektronisch besteld.

Heb ik ook recht om de bestelling te annuleren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 14:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je zou je eventueel kunnen beroepen op het recht bij annulering van kopen op afstand, of het hier van toepassing is, zou je een rechtenstudent moeten vragen, aangezien het bij een game de nodige complicaties met zich meebrengt (immers, in een winkel kun je de meeste games ook niet testen en die kun je dan ook niet terugbrengen)...
Oud 11-02-2005, 14:38
Verwijderd
2.
Voor overeenkomsten met consument-Kopers, die via de internetsite tot stand zijn gekomen of op een andere wijze waarbij uitsluitend gebruik is gemaakt van elektronische communicatie, geldt dat de consument-Koper het recht heeft zonder boete en zonder opgaaf van redenen een herroepingsrecht uit te oefenen binnen zeven (7) werkdagen na aflevering van het product in kwestie. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd software of andere vergelijkbare producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken.
3.
Indien de consument-Koper van het herroepingsrecht zoals vermeld in het vorige lid gebruik heeft gemaakt, dan draagt Dynabyte B.V. zorg voor terugbetaling binnen 30 dagen van het door de consument-Koper aan Dynabyte B.V. betaalde.
--------------------------------------

Dit staat onder ander bij de Algemene Voorwaarden.
Ik heb er geen verstand van verder...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:40
Verwijderd
Mij lijkt dat je gebruik kunt maken van dat herroepingsrecht (of anders wel zodra het bezorgd is binnen de zeven dagen die daarna volgen).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2005 @ 15:40 :
Mij lijkt dat je gebruik kunt maken van dat herroepingsrecht (of anders wel zodra het bezorgd is binnen de zeven dagen die daarna volgen).
Ik moet het zelf ophalen. En er is nog niks betaald.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:15
Gimme more beer
Gewoon even een belletje plegen en zeggen dat je je bedacht hebt. Een reservering is niet bindend.
Oud 11-02-2005, 17:27
Verwijderd
Idd, bellen, zeggen dat je je order wil annuleren. Zullen ze niet moeilijk over doen, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:45
Verwijderd
Ho even, het feit dat je iets gepreorderd hebt betekent niet dat je geen verplichting hebt om het af te nemen. Als je een koopovereenkomst sluit met iemand en je spreekt af dat zowel de betaling van de koopprijs als de levering van de zaak op een later tijdstip zullen plaatsvinden, dan is er gewoon een geldige overeenkomst die verplichtingen voor beide partijen in het leven roept.

Maar toegegeven, puur pragmatisch zou je kunnen zeggen dat je nog niks betaald hebt en dat je dus gewoon kunt weigeren het spel af te nemen. Een winkel gaat echt geen actie ondernemen voor zo'n klein bedrag. Maar je zit wel fout, en had je gewoon eerder moeten bedenken dat de prijs later wel eens zou kunnen zakken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:11
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 11-02-2005 @ 15:21 :

Heb ik ook recht om de bestelling te annuleren?
Ja dat kan, zolang het artikel nog niet is verstuurd kun je gewoon annuleren (doe ik ook wel eens hoor)

Canceled before item shipping

Maar ik heb nu deze CD in Pre order staan, en heb bericht gekregen dat hij (wegens een soort vakantie in Japan ) een week later wordt verstuurd.

KOICHI YABORI * GUESS WHERE I AM
$24.99
(J)CD
(Available 2/21, place preorders now)
2005 release. Solo outing from the guitarist with the Japanese fusion band Fragile, Koichi Yabori, an Audiophile favorite for many years. This studio project has Koichi performing in an instrumental fusion trio setting. Koichi Yabori, guitar; Tsugutoshi Goto, bass, programming; Hideo Yamaki, drums. Guests: Kiyomi Otaka, organ; Shinobu Ishihara, drums-(one track each).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 00:34
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2005 @ 23:45 :
Ho even, het feit dat je iets gepreorderd hebt betekent niet dat je geen verplichting hebt om het af te nemen. Als je een koopovereenkomst sluit met iemand en je spreekt af dat zowel de betaling van de koopprijs als de levering van de zaak op een later tijdstip zullen plaatsvinden, dan is er gewoon een geldige overeenkomst die verplichtingen voor beide partijen in het leven roept.

Maar toegegeven, puur pragmatisch zou je kunnen zeggen dat je nog niks betaald hebt en dat je dus gewoon kunt weigeren het spel af te nemen. Een winkel gaat echt geen actie ondernemen voor zo'n klein bedrag. Maar je zit wel fout, en had je gewoon eerder moeten bedenken dat de prijs later wel eens zou kunnen zakken.
Pff, dit is geen pre-order, dit is een reservering.
Reageren

Regels voor berichten