Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 18:03
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Heeft iemand daar ervaring mee.
Ben het namelijk aan het overwegen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:09
sjefke
sjefke is offline
Wat is dat ik ken wel een laseren aan de ogen maar wat is een lens implantatie een lens van iemand anders die dan je hele leven gaat dragen?!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:09
sjefke
sjefke is offline
Als dat zo is dan ga je je leven door andere ogen zien
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:18
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Een lensimplantaat is een permanente lens die in de voorste oogkamer wordt aangebracht. In het hoornvlies wordt een sneetje gemaakt, waarna de lens aan de iris wordt vastgehecht
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:20
gurl19
gurl19 is offline
klinkt wel eng! Maar heb je zoveel last van je lenzen dan? wat voor sterkte heb je dan? lijken me wel belangrijke punten bij het overwegen van zoon operatie
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:25
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Lensen verdraag ik sinds kort niet meer. Heb beide ogen sterkte -6. Het heeft met mn opleiding te maken dat ik een oogcorrectie wil. Laseren schijnt niet te kunnen bij mij, wat ik heb te wijde pupillen. Donderdag heb ik een laatste onderzoek en dan moet ik beslissen. Heb al heel wat ervaringen gelezen en waren positief, wou alleen weten of er hier iemand is met ervaring.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:11
sjefke
sjefke is offline
Oeh lijkt me best eng om dat te laten doen. heb je al gegoogled?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:49
Saycheese
Saycheese is offline
Een studiegenootje vertelde me laatst dat zij het heeft gehad, maar haar ervaring was niet zo positief. Ze kreeg namelijk alleen een plaatselijke verdoving, dus ze zag de naald steeds richting haar oog bewegen, waardoor ze heel hard begon te knipperen iedere keer. Als gevolg daarvan was het de eerste keer mislukt, en volgens de artsen was dat haar eigen schuld. De tweede keer zat hij wel goed, maar ze heeft er ook nog behoorlijk last van gehad.
Oud 08-02-2005, 20:53
toemba
toemba is offline
Hey..

Achterste oogkamer kan ook.. dat gebeurt namelijk met staaroperaties: eigen lens eruit, kunstlens erin via dezelfde aanhechtingsspieren. Meer dan 90 % komt tot een afwijking binnen 1 D.

Als je zeker weet dat je deze opleiding wilt gaan doen, is het absoluut een aanrader..

Ik heb het niet zelf gedaan, maar ik werk op de afdeling oogheelkunde van het VUmc te A'dam..

@saycheese: bijna alle oogoperaties gaan onder plaatselijke verdoving tegenwoordig. Als de verdoving retrobulbair (= achter je oogbol) gezet wordt, dan zie je met dat oog niks meer.. dus dan zou je de knipper reactie wegnemen.
Oud 09-02-2005, 20:23
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
toemba schreef op 08-02-2005 @ 21:53 :

@saycheese: bijna alle oogoperaties gaan onder plaatselijke verdoving tegenwoordig. Als de verdoving retrobulbair (= achter je oogbol) gezet wordt, dan zie je met dat oog niks meer.. dus dan zou je de knipper reactie wegnemen.
Ik nam ook niet aan dat het gebruikelijk is dat mensen blijven knipperen, want anders hadden ze er allang wat op gevonden, maar ik vertel alleen het verhaal dat mijn studiegenootje me vertelde, want er werd immers om ervaringen gevraagd.
Oud 09-02-2005, 20:37
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Idd en bedankt, had trouwens me laten vertellen dat het onder narcose gebeurt, dan knipper je moeilijk he.
Morgen laatste onderzoek en dan weet ik meer.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:15
toemba
toemba is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 09-02-2005 @ 21:23 :
Ik nam ook niet aan dat het gebruikelijk is dat mensen blijven knipperen, want anders hadden ze er allang wat op gevonden, maar ik vertel alleen het verhaal dat mijn studiegenootje me vertelde, want er werd immers om ervaringen gevraagd.
Ik bedoelde het niet kwaad kusje..
Oud 11-02-2005, 19:49
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
toemba schreef op 09-02-2005 @ 22:15 :
Ik bedoelde het niet kwaad kusje..

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor
Oud 12-02-2005, 07:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 09-02-2005 @ 21:37 :
Idd en bedankt, had trouwens me laten vertellen dat het onder narcose gebeurt, dan knipper je moeilijk he.
Morgen laatste onderzoek en dan weet ik meer.
Hoeveel moet je ervoor betalen? Ik wil ook graag of mn ogen laten laseren (maar ik heb trouwens ook aardig weide pupillen ) of lenzimplantatie. Maar de kosten zijn zo hoog...

Ik kan ook geen normale lenzen verdragen. Ik heb nu nachtlenzen, die gaan nog net. Maar die zijn ontzettend duur (400 euro per jaar).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:05
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik betaal 3500. Inclusief ticket, beetje eten, hotel ( 4 nachten).
Oud 14-02-2005, 17:47
Verwijderd
en waar gaat de reis naartoe?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:36
Thee Muts
Thee Muts is offline
Mijn moeder heeft het een aantal jaar geleden laten doen in combinatie met laseren. Het is haar heel goed bevallen en nog steeds is ze er elke dag blij mee. Ook de ingreep zelf vond ze heel erg meevallen, alleen de napijn viel wat tegen. Voor de ingreep zelf kreeg ze van te voren alleen wat valium, en na de behandeling pijnstilling voor thuis. Ze gaat nu elk half jaar nog op controle, en het ziet er steeds prima uit

Regels voor berichten