Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 19:23
Miss USA
Miss USA is offline
Ik weet niet of dit bericht op dit forum op de juiste plaats is, maar ik denk van wel. Toen ik vanmiddag uit school kwam zag ik iets waar ik zo kwaad om werd! Op de stoep waar ik langs fietste stond een man met een enorme herdershond. De hond liep heel stram en helemaal in elkaar gedoken. De hond die wilde ergens aan ruiken. Zijn baas trok aan zijn riem en riep "Nee!!!" Hij haalde de hond naar zich toe - volgens mij wist die hond al wat er ging gebeuren want hij begon heel hard te piepen - en trok de slipketting heel hard aan. Daarna schopte die de hond in zijn buik en sloeg de hond met de ketting. Toen was ik er al voorbij gefietst, maar ik hoorde het gepiep (leek net echt gehuil) van die hond nog steeds en het gekletter van die ketting, en het geschreeuw van die man en ik vond het zooo zielig! Ik voelde me erg machteloos, ik had willen zeggen dat die man op moest houden, of willen schelden maar dat was echt zo'n brede vent waar je geen ruzie mee moet maken! De dierenbescherming bellen had ook niet zoveel zin: ik ken die hele man niet... Wat kun je nu aan zoiets doen?
Oud 21-05-2002, 21:56
poecilotheria
poecilotheria is offline
jammer genoeg heel weinig..............

schande dat zo'n mensen honden mogen houden.....
Oud 21-05-2002, 23:19
D@mien
D@mien is offline
Et zal aan je persoonlijkheid liggen, maar ik zou em er absoluut op aanspreken...dattet een kleerkast is boeit me echt niet...et liefst zou ik em dan de grond in timmeren, maar dat verlaag ik me tot zijn niveau...moeilijke kwestie..
Oud 25-05-2002, 19:33
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
ik zou je wat vertellen, hier tegenover mij woont een man die liep 5 keer per dag met zijn hond op straat en dan geen kleine stukjes hoor dan was hij gewoon een 3 kwartier weg!
na 3 jaar werd zijn hond bij hem uit huis gehaald omdat ze een anonieme tip kregen over dierenmishandeling? die hond was in topconditie! hij heeft 'm niet terug gehad het is nu al 2 maander terug! hij zit nu in een asiel! die man doet er alles aan om hem terug te krijgen!
Oud 26-05-2002, 10:50
Miss USA
Miss USA is offline
Die hond zal heus niet voor niets weggehaald zijn, er moeten echt wel bewijzen voor zijn.
Oud 26-05-2002, 12:50
miss_virus
miss_virus is offline
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:08
marleentjuh
marleentjuh is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Et zal aan je persoonlijkheid liggen, maar ik zou em er absoluut op aanspreken...dattet een kleerkast is boeit me echt niet...et liefst zou ik em dan de grond in timmeren, maar dat verlaag ik me tot zijn niveau...moeilijke kwestie..
helemaal mee eens ik zal zo man helemaal verrot schelden. hij mag me slaan kan me helemaal niets schelen maar een dier mishandelen dat komt niet in mijn woordenboekje voor dus zal ik dat dier verdedigen!!!
en waarschijnlijk de politie bellen als hij bij mij ook geweld gebruikt ik weet namelijk precies hoe die vent er dan uitziet!!!

groetekes xxx
Oud 26-05-2002, 21:16
Verwijderd
ik had er meteen wat van gezegt hoor ben echt niet voor iemand bang.....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 13:35
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
mja... als je een grote bek opzet als klein meisje kunnen ze je bijna nietrs maken meestal...

Die hond zal je in ieder geval dankbaar zijn. En ik weet heel veel van dankbare honden, mijn tante was laatst op safari geweest en haar hond had een koorts gekrgen ne ik heb hem een hele wek geaaid en geknuffeld. en nu hij beter is zegt hij soms wel eens dat hij me dankbaar is..
Oud 27-05-2002, 14:06
drama
drama is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:

en nu hij beter is zegt hij soms wel eens dat hij me dankbaar is..
dat...zegt ie?
Oud 27-05-2002, 17:52
Spyker
Spyker is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Ik voelde me erg machteloos, ik had willen zeggen dat die man op moest houden, of willen schelden maar dat was echt zo'n brede vent waar je geen ruzie mee moet maken! De dierenbescherming bellen had ook niet zoveel zin: ik ken die hele man niet... Wat kun je nu aan zoiets doen?
Gewoon naar die kerel toelopen en er wat van zeggen. Als ie moeilijk gaat doen dreig je terug met de politie en als hij dreigt doe je aangifte. Je kan ook zijn naam vragen en dan naar de dierenbescherming gaan...
Oud 31-05-2002, 08:31
Kitten
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
ik zou je wat vertellen, hier tegenover mij woont een man die liep 5 keer per dag met zijn hond op straat en dan geen kleine stukjes hoor dan was hij gewoon een 3 kwartier weg!
na 3 jaar werd zijn hond bij hem uit huis gehaald omdat ze een anonieme tip kregen over dierenmishandeling? die hond was in topconditie! hij heeft 'm niet terug gehad het is nu al 2 maander terug! hij zit nu in een asiel! die man doet er alles aan om hem terug te krijgen!
dierenbeschermers gaan echt niet *zo* te werk dat ze bij de eerste beste anonieme tip een beest gaan weghalen bij zijn eigenaars, zonder 'deftige controle' ..

er zullen wel meerdere dingen aan de hand geweest zijn .. dan *?*

en jah,
bij ons in de buurt loopt er meid (rot-wicht van 16 jaar) met een golden retriever .. mag die hond ook niet ruiken enz .. schreeuwen ertegen enz .. heb k haar ook al over aangesproken (weet niet dat het door dit komt) .. maar het beest mag nu wel overal mooi aan snuffelen, met zn staart in de lucht vrolijk kwispelend en ze heeft er minder 'last' van .. als in : dat hij 'stout' is

*ahum*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten