Goed geslapen? In mijn geval werd ik door eens tel brullende apen rond half acht wakker gemaakt en had ik mijn welverdiende drie uur slaap dus al te pakken. Van omdraaien en doorslapen was helaas geen sprake, het gebrul was tamelijk overweldigend. Ik liep met twee andere meiden, Laura en Bernadet, naar het supermarktje (door het bos lopen, rechts richting parkeerplaats,
VOORZICHTIG oversteken en daar staat-ie) en heb wat brood en jam gehaald voor nagenoeg dezelfde prijzen als holland. De meeste mensen spreken trouwens Engels.
Lekker terug stiefelen naar de camping, nieuwsgierig bekeken worden door de groep die er al zit (sommigen zullen verlengen, het merendeel hoepelt die avond/nacht op) en geniet van je rust. De leiding houdt op een gegeven moment een praatje, geeft je een tent en je kan dan hetgeen doen waar zij de meeste energie insteken:
extra activiteiten boeken! Tijdens het bekijken van jouw individuele rooster wordt benadrukt dat je nog "ruimte over hebt voor meer activiteiten" en dat je anders "heel weinig te doen hebt". Had je de outdoorweek geboekt? Ik ook. Dacht je dat dat je hele week zou vullen? Ik ook. Niet dus. Raften? 1,5 uur, niet de hele dag. Er worden op een dag gemiddeld twee activiteiten geplanned, dus je bent snel door je outdoorpakketje heen. Ik boekte er nog mountainbiken (29 euro oid) bij, 2x BBQ (15 euro per keer) en Triglav (69 oid). Daarna vond
ik mijn planning vol. Ook graag ff 50 euro borg dokken. Heb je trouwens extra betaald voor incluis eten? Meld dat, anders mag je alsnog je eigen eten kopen.
Tentje ingeruimd, ik had eentje voor mezefl aangezien er nog koepeltentjes over waren en ik ben maar weer naar het dorp gegaan, om bij de VVV een kaart van de regio te kopen. Kost ongeveer 6 euro per kaart, dan staan er mooie wandel- en fietswegen op.
Rare dingen tijdens de vakantie:
* ik heb een reis geboekt voor 18 - 35 jaar er zaten ook gezinnen bij en jongens van 17.
* de reisleiding van Labyrinth kregen niet betaald! Dit hoorde wel, maar volgens Leo, de baas van de gidsen (labyrinth huurt Leo in), was het geld op. Hierom waren er al 5 gidsen weggegaan en was het dus een beetje druk voor hen, waardoor ze heel veel dingen niet konden doen, zoals tijd voor zichzelf nemen.
* Er waren ook mensen bij die een reis naar italie hadden geboekt, maar die eindigden toch hier. Slecht van labyrinth.
* Op de laatste dag duurde het chijnbaar erg lang vordat mensen hun borg terug kregen. Ook hebben sommige mensen betaald voor activiteiten (zoals boogschieten), maar die gingen niet door. Zij kregen dat geld niet terug.
* ook kwam op de laatste dag de campingeigenaar naar een van de reisleiders toe om zijn geld te krijgen, maar dit werd met nog een dag uitgesteld. Waar zijn de centen gebleven?
* In plaats van een echt outdoorgezelschap, zat ik voor een deel met mensen opgescheept die 's avonds wilden zuipen en neuken. Daar kwam ik niet voor, ik kwam voor mensen die vroeg opstonden om te gaan hiken en 's avonds rond een uur of twaalf gingen ronken van uitputting! Zonde. Labyrinth heeft dus toch niet mijn soort mensen.
Speleologie (grot-exploren), hiken en Triglav waren geweldig leuk. Andere dingen, zoals raften, waarbij je grotendeels afhankelijk bent van de groep, waren toch echt niet mijn ding. Ga trouwens naar de B&R bar en vraag om een spider cappuchino, dat is lekker! Als je speleo gaat doen, hoop ik dat je Tigger (Matt) meekrijgt, hij is cool. Spring bij het raften ook maar in zijn raft. ;x
Kots je de wc niet onder? Vrij veel nederlanders hebben dat als gedaan en we komen de campingbaas zijn strot uit. De campingbaas Sacho en zijn dochter Sacha zijn zelf trouwens heel erg aardig, ga voor de grap eens een praatje maken, zij kennen de omgeving het allerbeste en stippelen graag een mooie route uit op de wandelkaart!

Echt gave mensen.
Slovenen zelf zijn een heel vriendelijk volkje, ze geven graag een lift en doen echt moeite voor je. Ze zijn gastvrij, alleen willen ze niet dat je hun wc onder gaat kotsen. Ga je op de vrijdag of zaterdag ook naar het vliegveld? Daar kan gezopen worden en echte Sloveense volksdansen worden daar gedanst.

Toen ik er was, kwam er een bizarre groep waar ze sorta de polka gingen dansen. ik waagde me er ook eventjes aan.
De berg Triglav beklimmen is echt een supermooie aangelegenheid.
Neem vooral je regenpak mee op vakantie!!! Als je bovenop de berg bent en stel dat het gaat regenen, dan wil je goed ingepakt zijn en niet zeiknat en snipverkouden terug komen. Ik heb de triglav op de maandag beklommen, toen ik dinsdag dus terug kwam, was ik al lekker brak en moe voor de terugreis. Dit is triglav:
Dat was gaaf! Ik heb wel spierpijn nu. Verder ben ik brak, heb ik spierpijn in mijn billen, kuiten, bovenbenen, nek en nog meer plekken, maar heb ik wel de 2860m triglav beklommen!
Ik raad je aan de Triglav te beklimmen! Nog vragen? Mijn vakantie was, alles bij elkaar genomen, best gaaf.

Alleen ga ik niet meer met Labyrinth, de organisatie lijkt gewoon intern uiteen te vallen. beetje jammer.