Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 19:25
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Het is me opgevallen dat heel veel vrouwen vallen op mannen met een vlotte babbel. Ik ken mannen met een redelijke vlotte babbel en die makkelijk aan meisjes komen. Terwijl die mannen meestal niet echt bijzonder zijn. Aan de andere kant ken ik mannen/jongens die best leuk en aardig in de omgang zijn. Alleen ze hebben niet een echt een vlotte babbel. En die personen komen niet of heel moeilijk aan de vrouw. En dat vind ik best raar . Dus vraag ik me af wat die vrouwen zien in mannen met een zeer vlotte babbel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 19:28
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Weet niet, vrouwen vallen gewoon op snelle, scherpe en vlugge praatjes.

Ze zeggen weleens 'praatjes vullen geen gaatjes', maar praatjes vullen een heleboel gaatjes

hè hè hè
Oud 01-02-2005, 19:32
Salala
Salala is offline
Het gaat niet om de vlotte babbel, maar juist om het feit of je makkelijk contact maakt met iemand denk ik!
Vlotte babbel vind ik toch een beetje negatief klinken, iemand die je alleen maar het bed in wil lullen ofzo...
Oud 01-02-2005, 19:32
Myuki
Myuki is offline
je bedoelt spontane mensen? die zijn leuk ja
Oud 01-02-2005, 19:34
Anaïs
Anaïs is offline
Bwo... dat weet ik nog zo niet. Ik ben zelf stukken spontaner en socialer dan mijn vriend. Toen ik hem leerde kennen, was hij zo beschaamd dat er echt nie veel woorden uitkwamen. 'k Vind dat op zich niet erg, en het is ook al veel verbeterd sinds we samen zijn.

Als we alleen zijn, of in vertrouwde vriendenkring, dan kan hij echt wel goed praten. Zolang het praten tussen ons in orde is, ben ik tevreden...

En ohja, een jongen met een té vlotte babbel da's volgens mij ook wel niet ideaal, die zwijgen gewoon niet. Kunnen luisteren is ook belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:34
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat vrouwen niet vallen op mannen die zoveel onzintopics openen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:36
PierdeRegenworm
Citaat:
Myuki schreef op 01-02-2005 @ 20:32 :
je bedoelt spontane mensen? die zijn leuk ja
Maar stillere mensen kunnen ook spontaan zijn, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:36
PierdeRegenworm
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2005 @ 20:34 :
Ik denk dat vrouwen niet vallen op mannen die zoveel onzintopics openen
Dit is geen onzin!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:37
Verwijderd
Dit heeft meer met flirten te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:42
Verwijderd
gefeliciteerd, het is je gelukt om een nog dommer topic te openen dan je vorige op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik val niet zozeer op een 'vlotte babbel' maar eerder op de spontaniteit, met jongens wie 'gesloten' overkomen (stiller zijn) is contact maken voor mij persoonlijk toch al een heel stuk moeilijker..

Jongens met een 'open' blik, en die gewoon vrij zelfverzekerd een praatje aan durven te gaan (totaal tegenovergestelde van mij dus) en me het idee geven dat er niets valt te vrezen, spreekt me meer aan.. Waardoor het voeren van een gesprek over het algemeen een stuk soepeler zal lopen

Dit verklaart misschien ook waarom de in jou ogen minder leuke jongens met vlotte babbel, 'sneller/vaker' een meisje hebben dan de infeite .wel. leuke jongens die meer moeite hebben met het voeren van een gesprek

Iets te vertellen hebben om dodelijke stiltes te stelpen is hoe dan ook wel handig.. Ik wens overigens niet het bed in te worden gelult
Oud 01-02-2005, 20:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
we gaan niet te erg generaliseren he.

ik ben een vrouw en val niet op mannen met een vlotte babbel, sterker nog die vind ik oervervelend, bijdehand, nietszeggend etc.
dat kan ook gelden voor contact maken.

de ts is zelf de vlotste niet? zorgen zijn overbodig iig.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:13
Verwijderd
Vrouwen vallen voornamelijk op sociale status en uiterlijk, maar als je ze geen aandacht geeft dan kun je ze ook niet krijgen hè.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-02-2005 @ 21:13 :
Vrouwen vallen voornamelijk op sociale status en uiterlijk, maar als je ze geen aandacht geeft dan kun je ze ook niet krijgen hè.
meph, doe niet zo dom.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:15
Spray rebel
Spray rebel is offline
Vrouwen vallen niet op wormen die om de zoveel seconde een achterlijke topic openen vol onzin en het toch zin vinden.. Wat word je volgende?! "Vrouwen vallen op mannen met een grote p..."?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:19
Sade
Sade is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 01-02-2005 @ 21:15 :
Vrouwen vallen niet op wormen die om de zoveel seconde een achterlijke topic openen vol onzin en het toch zin vinden.. Wat word je volgende?! "Vrouwen vallen op mannen met een grote p..."?
Dat lijkt me anders een heel interessant topic.
Oud 02-02-2005, 12:20
Verwijderd
Hij hoeft geen vlotte babbel te hebben, maar tis wel zo leuk als je een beetje gezellig kan praten. Als een jongen naar mij toe komt en alleen maar kan uit brengen 'hoi, hoe gaat het?', dan heb ik er ook geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 12:24
Mo6
Mo6 is offline
Ik vind dat het woord spontaan te pas en te onpas wordt gebruikt, volgens mij denkt iedereen van zichzelf wel ongeveer dat hij spontaan is en volgens mij zoekt ook iedereen iemand die spontaan is... maar mag ik nou eindelijk eens een goede beschrijving van dit woord?
Oud 02-02-2005, 12:40
WolterB
WolterB is offline
Je moet idd wel een beetje gezellig met elkaar kunnen praten en t is ook handig als je een beetje dezelfde interesses hebt.
Een anti-sociaal ingesteld iemand heeft daar idd meer moeite mee dan een sociaal ingesteld iemand.

Bij mannen en vrouwen is dit allebei zo trouwens, t is niet per geslacht anders...
Oud 02-02-2005, 13:06
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 02-02-2005 @ 13:20 :
Hij hoeft geen vlotte babbel te hebben, maar tis wel zo leuk als je een beetje gezellig kan praten. Als een jongen naar mij toe komt en alleen maar kan uit brengen 'hoi, hoe gaat het?', dan heb ik er ook geen zin in.
Want er moet minstens 400 kilometer cliche openingszin uit komen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:25
zeep007
zeep007 is offline
wat ze zien in een vlotte babbel?
Oftewel iemand die snel wat vertelt over zichzelf of over uberhaupt iets. Dat betekent dat je kan communiceren. Verbale commincatie maakt het makkelijk wat duidelijk te maken, Vrouwen in jouw ogen vallen op mannen met een vlotte babbel omdat je daar dus mee kan communiceren. Dat is wel zo gezellig ipv iemand tegenover je te hebben die niets tot nauwelijks zegt. Daarbij komt dat de bijbehorende bedoelingen ook makkelijker te herkennen zijn en dat die doelen daardoor ook makkelijker behaald worden.

Is dit zo moeilijk zelf te bedenken? Is dt een topic waard?

weetje, eigenlijk vallen vrouwen alleen maar op mannen met een vlotte babbel waarin blijkt dat ze heeel veeel geld hebben en een grote penis waarbij eeuwig toekomst ligt te koekeloeren met veel kinderen.
Echt Waar! Vrouwen zijn eigenlijk heel erg oppervlakkig,
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 02-02-2005 @ 13:24 :
Ik vind dat het woord spontaan te pas en te onpas wordt gebruikt, volgens mij denkt iedereen van zichzelf wel ongeveer dat hij spontaan is en volgens mij zoekt ook iedereen iemand die spontaan is... maar mag ik nou eindelijk eens een goede beschrijving van dit woord?
De van Dale zegt:
spon·taan (bn.)
1 (van handelingen en uitingen) uit een opwelling voortkomend <=> geforceerd, plichtmatig
2 (van personen) geneigd zijn opwellingen direct te uiten => impulsief
3 [biol.] niet door uitwendige oorzaken bewerkt

Ontopic: Gelukkig voor de minder vlotte babbelaars vallen niet alle vrouwen op hetzelfde type jongen? + Stille waters hebben diepe gronden!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-02-2005 @ 21:13 :
Vrouwen vallen voornamelijk op sociale status en uiterlijk
want jij bent een vrouw, en jij kan het weten

Ik val helemaal niet op sociale status, en meer op uitstraling dan op uiterlijk. Ik val vooral op vrolijke jongens.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, ik ga daar ook voor. ik moet wel lekker kunnen babbelen met iemand over alles en niks! het is maar net waar je op valt he?
Oud 02-02-2005, 17:04
Optima
Optima is offline
een vlotte babbel is wel leuk, maar als een jongen je de oren van je kop kletst wordt ik echt niet warm van binnen.

Nee een ietswat stillere man, beetje terughoudend, mysterieus ( maar niet verlegen let wel) dat vind ik veel opwindender.

Een kletskous kletst tegen iedereen, dus dan voel je je niet echt speciaal.
Oud 02-02-2005, 18:15
PierdeRegenmier
PierdeRegenmier is offline
Hallo broertje
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:24
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
WolterB schreef op 02-02-2005 @ 13:40 :
Je moet idd wel een beetje gezellig met elkaar kunnen praten en t is ook handig als je een beetje dezelfde interesses hebt.
Een anti-sociaal ingesteld iemand heeft daar idd meer moeite mee dan een sociaal ingesteld iemand.

Bij mannen en vrouwen is dit allebei zo trouwens, t is niet per geslacht anders...
Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gezellig kletsen, en echt leuke gesprekken voeren met mensen die ik ken. Met mensen die ik echter helemaal niet ken, vind ik dat des te moeilijker... Dat heeft niets met sociaal of anti-socialiteit te maken volgens mij...wanyt ik geloof niet dat ik dat ben (anti-sociaal)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:24
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het is ook wel logisch dat vrouwen in het algemeen sneller vallen op jongens met een vlotte babbel, omdat deze ten eerste vrouwen sneller aanspreken (en dus spontaner overkomen) en ten tweede als ze eenmaal een gesprek hebben dit gesprek ook boeiend kunnen houden.

Als je geen vlotte babbel hebt duurt het vaak even voordat je ‘kwaliteiten’ zichtbaar zijn voor een meisje. Bovendien hebben mannen die geen vlotte babbel hebben meer moeite met het aanspreken van meisjes, omdat ze van zichzelf weten dat ze geen vlotte babel hebben. Dat heeft met zelfvertrouwen te maken.
En omdat de meeste vrouwen zelf geen mannen aanspreken en omdat de mannen zonder vlotte babbel het niet durven, hebben de mannen met vlotte babbel de halve wereld
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-02-2005 @ 16:37 :
want jij bent een vrouw, en jij kan het weten

Ik val helemaal niet op sociale status, en meer op uitstraling dan op uiterlijk. Ik val vooral op vrolijke jongens.
Ga de statistieken er dan op na, als je me niet gelooft. Of kijk eens om je heen, kan ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nuclearwarfare schreef op 01-02-2005 @ 20:28 :
Weet niet, vrouwen vallen gewoon op snelle, scherpe en vlugge praatjes.

Ze zeggen weleens 'praatjes vullen geen gaatjes', maar praatjes vullen een heleboel gaatjes.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:03
starryeyed1
starryeyed1 is offline
Als ik een jongen tegen kom en die is meteen leuk gebekt, heeft humor etc. Vind ik dit wel intressant ja.. Maar vinden we dat niet allemaal?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:09
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 02-02-2005 @ 19:24 :
Hier ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gezellig kletsen, en echt leuke gesprekken voeren met mensen die ik ken. Met mensen die ik echter helemaal niet ken, vind ik dat des te moeilijker... Dat heeft niets met sociaal of anti-socialiteit te maken volgens mij...wanyt ik geloof niet dat ik dat ben (anti-sociaal)
Als je iemand nog niet kent, of neit goed kent, moet idd het gesprek op gang komen ja. Het ligt dan vooral aan de spontaniteit van allebei de mensen hoe het gesprek zal lopen en of er stiltes vallen, maar dat zijn ook dingen die je onder de noemen 'sociale vaardigheden' kunt plaatsen.
Oud 02-02-2005, 19:38
annetjuh
annetjuh is offline
hij minder woorden hoe beter haha.
ik haat jongens die na een uur met je gepraat te hebben zeggen dat ze van je houden.
Oud 02-02-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 19:43 :
Ga de statistieken er dan op na, als je me niet gelooft. Of kijk eens om je heen, kan ook helpen.
Achja, ik houd mijn postitieve levensvisie graag
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:18
Multilot
Multilot is offline
vlotte babbel doet het altijd goed, maar uitstraling is belangrijker voor mij..
Oud 02-02-2005, 21:31
Verwijderd
Mensen vallen op mensen die interessant zijn. Als jij heel verlegen bent dan kan je nog zo interessant zijn maar niemand die het te weten komt. Met een vlotte babbel kan je ten minste nog doen alsof je interessant bent.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:32
waves
waves is offline
wat is een vlotte babbel precies dan?

een te vlotte babbel wordt door mij iig niet gewaardeerd, dan kan ik zelf nix zeggen. voor mij is het genoeg als je een gesprek met iemand kunt beginnen, hoeft niet allemaal vlot te gaan als het contact er maar is.
Oud 02-02-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-02-2005 @ 22:12 :
Achja, ik houd mijn postitieve levensvisie graag
Ik ben zelf een rasoptimist, maar van oogkleppen houd ik niet zo.

Zou jij met een aardige, charmante, vrolijke zwerver iets willen hebben dan, bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 23:13
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-02-2005 @ 22:31 :
Mensen vallen op mensen die interessant zijn. Als jij heel verlegen bent dan kan je nog zo interessant zijn maar niemand die het te weten komt. Met een vlotte babbel kan je ten minste nog doen alsof je interessant bent.
Iemand die een vlotte babbel heeft die niet interessant is heb ik zo door. Dan heb ik liever een ietwat verlegener persoon die wel interessant is. Tis wat meer moeite doen maar dan heb je ook wat.
Oud 02-02-2005, 23:44
blupp
blupp is offline
Pff mr worm weer met zn gare topics..maar goed.

Jij wilt natuurlijk weer generaliseren wat niet kan, zal je wel nooit leren maarja...sommigen vrouwen vallen op spontaan en sommigen niet..simpel, smaken verschillen.

baka-san
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 06:14
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 01-02-2005 @ 20:36 :
Dit is geen onzin!
Voor jou misschien niet nee. Maar niet iedereen (lees: bijna niemand) vindt dit zinnig.

Ik denk dat jij een enorm probleem hebt, niet omdat je te weinig geld hebt of dat je de hele dag stil bent, nee, je hebt een probleem omdat je wanhopig bent. Vrouwen vallen dus absoluut niet op wanhopigheid.

Snap je?

Voor de andere mensen: ik generaliseer alleen in dit topic, dan volgt hij het misschien nog...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:06
JJ13
JJ13 is offline
niet een te vlotte babbel he, ik hou er niet van als jongens de hele tijd praten en dan bv de hele tijd over zichzelf -->arrogant. ze mogen wel wat zeggen, maar ik moet er ook nog tussen kunnen komen.
Oud 03-02-2005, 08:28
Qamra
Qamra is offline
Misschien vallen veel vrouwen wel op zelfverzekerdheid? Dat uit je niet door stil in een hoekje te gaan zitten miepen, maar door idd vrouwen aan te spreken en spontaan over te komen.
Plus dat het makkelijker is om op iemand te vallen waar je mee kunt praten dan om te vallen voor iemand waar je dat niet mee kunt.

En er is een verschil tussen een vlotte en een vlotte babbel, zoals JJ13 al zei.

Ach, je kunt niet voor alle vrouwen tegelijkertijd spreken, je kunt je niet aanpassen aan de smaak van alle vrouwen in het algemeen.
Oud 03-02-2005, 09:11
Sithan
Sithan is offline
Zou t niet gewoon logischer kunnen zijn dat omdat ze een vlotte babbel hebben, ze meer vrouwen aanspreken en dus een grotere kans aanwezig is dat 1 daarvan geinteresseerd is, dan als je niemand aanspreekt?
Oud 03-02-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 03-02-2005 @ 09:06 :
niet een te vlotte babbel he, ik hou er niet van als jongens de hele tijd praten en dan bv de hele tijd over zichzelf -->arrogant. ze mogen wel wat zeggen, maar ik moet er ook nog tussen kunnen komen.
Vaak zie je dat vrouwen juist aangetrokken zijn tot 'zelfverzekerde' mannen. De gevallen waarin zelfverzekerdheid en arrogantie niet hand in hand gaan zijn op één hand te tellen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:53
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-02-2005 @ 10:11 :
Zou t niet gewoon logischer kunnen zijn dat omdat ze een vlotte babbel hebben, ze meer vrouwen aanspreken en dus een grotere kans aanwezig is dat 1 daarvan geinteresseerd is, dan als je niemand aanspreekt?
tuurlijk is dat logischer. en daarbij komt dat het minder opvalt als de stille wateren iets aan de haak slaan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:37
Verwijderd
Wat is voor jou het verschil tussen 'leuk een aardig in de omgang zijn' en 'een vlotte babbel hebben'? Dat laatste zie ik namelijk als een gesprek op gang kunnen houden, wat toch wel een voorwaarde is om leuk in de omgang te kunnen zijn. Als je nog niet eens een gesprek met iemand kunt voeren is er weinig leuks meer aan.

Edit: volgens mij wordt het hier opgevat als bij de allereerste ontmoeting al een gesprek kunnen voeren. Ja, natuurlijk heb je dan meer kans op een vriendin, je hebt namelijk over het algemeen een stuk meer eerste ontmoetingen met mensen dan tweede ontmoetingen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-02-2005 @ 10:30 :
Vaak zie je dat vrouwen juist aangetrokken zijn tot 'zelfverzekerde' mannen. De gevallen waarin zelfverzekerdheid en arrogantie niet hand in hand gaan zijn op één hand te tellen.
Rake uitspraak denk ik.

Al prik ik 9 van de 10 keer door arrogante mensen heen.
Arrogantie wordt vaak gebruikt om onvolkomenheden te verbloemen.

Toch hebben vrouwen een haast natuurlijke drang om zich te hechten aan arrogant, inhoudsloos player volk

Misschien doelt Pier daar meer op?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-02-2005 @ 23:46 :
Ik ben zelf een rasoptimist, maar van oogkleppen houd ik niet zo.

Zou jij met een aardige, charmante, vrolijke zwerver iets willen hebben dan, bijvoorbeeld?
Nou, een zwerver is dan weer het andere uiterste. Maar ik hoef geen zwerver, en geen miljonair. Als je gewoon bent, ben je al goed genoeg.

Mijn vriend heeft ook niet zoveel geld, en daar heb ik ook niet zoveel problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 03-02-2005 @ 12:15 :
Rake uitspraak denk ik.

Al prik ik 9 van de 10 keer door arrogante mensen heen.
Arrogantie wordt vaak gebruikt om onvolkomenheden te verbloemen.
Denk je? Ik ben vrij arrogant, maar probeer mijn onvolkomenheden zoals abominamele sociale vaardigheden helemaal niet te verbloemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten