Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 15:47
Methuselah
Methuselah is offline
en de pc meldde me bij 't opstarten dat hij correct geïnstalleerd was, maar hij wil niet openen.

Wat kan 't probleem zijn? Gisteren werkte hij nog bij de vriend van wie ik 'm leen...
Oud 30-05-2002, 16:16
Verwijderd
Mag ik even zuchten?

Wat is nou precies het probleem, wat voor merk brander, etc etc... want ik snap niet wat je bedoeld met "hij wil niet openen"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:32
Verwijderd
Wat bedoel je idd met openen? Wil de CD-lade niet open? Opent hij je CD-brandprogramma niet? Wees wat duidelijker s.v.p.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:38
Methuselah
Methuselah is offline
mja, hij wilde de cd lade niet openen, maar ik heb net gemerkt dat ik geen voeding had aangesloten

maar ja, die vond ik ook niet, de vriend van wie ik 'm leen komt seffes met 'n externe voeding langs

toch bedankt
Oud 30-05-2002, 16:43
The Iceman
The Iceman is offline
Die voeding zit al in je pc anders kan je hem niet opstarten. Je moet gewoon zon kabelke (geel, rood zwarte draad en connector van een 2cm breed) vanachter in uw cdrom steken en alles is in orde.

No offense, maar waarom steek je hem er zelf in als je de voeding zelfs nie kan aansluiten?
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
mja, hij wilde de cd lade niet openen, maar ik heb net gemerkt dat ik geen voeding had aangesloten

maar ja, die vond ik ook niet, de vriend van wie ik 'm leen komt seffes met 'n externe voeding langs

toch bedankt
Als de PC hem vindt .. dan heeft hij toch stroom? sterker nog: hij is dan zelfs goed op het mobo aangesloten (hoewel het omdraaien van de IDE kabel nog een mogelijkheid is)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 22:45
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Iceman schreef:

No offense, maar waarom steek je hem er zelf in als je de voeding zelfs nie kan aansluiten?
omdat dat derin steken gemakkelijk is, maar die voeding zat 'n beetje verborgen in die kast, dieje gast van wie dieje is zei ook da dieje nogal moeilijk zat, en da was trouwens den eerste keer da'k zo'n ding open heb gedaan eh!

maja, tis gelukt
Oud 30-05-2002, 22:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
******** schreef:
Als de PC hem vindt .. dan heeft hij toch stroom? sterker nog: hij is dan zelfs goed op het mobo aangesloten (hoewel het omdraaien van de IDE kabel nog een mogelijkheid is)
nee, vreemd genoeg niet

op't moederbord had ik 'm inderdaad goed aangesloten, de Jan had gezegd hoe en waar en da was nie zo moeilijk, alleen zat die kl***voeding wa verstopt
Oud 31-05-2002, 10:02
Verwijderd
Hmm, dit intrigeert mij

Voor zover ik weet detecteert je BIOS geen apparaten waar geen stroom op staat (?). Tenminste, geen enkele van mijn apparaten pakte-ie

Dat vind ik dan wel héél typisch!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Voor zover ik weet detecteert je BIOS geen apparaten waar geen stroom op staat (?). Tenminste, geen enkele van mijn apparaten pakte-ie
Lijkt me ook logisch. Al die moderne drives hebben toch een eigen BIOS die zich aanmeldt ofzo (of ingelezen wordt door de BIOS van het mobo)?

Nadat je mobo een drive 'detecteert' kent deze alle identificatiegegevens, zoals de naam van de drive en de geometrie ervan. Dat kan voor zover ik weet alleen als de drive ook stroom heeft :/

Citaat:
Het verbaast me iig niet zozeer dat de drive niet openen wou
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:14
Moonspell
Moonspell is offline
kan je een exteren voeding gebruiken die je niet aansluit op je mobo maar wel gebruikt voor b.v 2 hd's om voeding te leveren?

dus een 2e voeding ?
Oud 31-05-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Hmm, dit intrigeert mij

Juh, hier zou ik ook wel 'ns 't fijne van willen weten.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 21:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hmm, dit intrigeert mij

mja, vandaar dat ik bijna in paniek naar hem gesms't had, ik dacht dat ik 't ding had vernield!

maar niets aan de hand dus
Oud 02-06-2002, 15:40
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Moonspell schreef:
kan je een exteren voeding gebruiken die je niet aansluit op je mobo maar wel gebruikt voor b.v 2 hd's om voeding te leveren?

dus een 2e voeding ?
denk ut wel, doen ze ook wel eens als ze te veel fans in hun kast hebben voor een voeding.

moet je wel effe kijken hoe je de schakelaar moet aansluiten.
Oud 02-06-2002, 16:38
RenT
RenT is offline
Citaat:
Orion84 schreef:

denk ut wel, doen ze ook wel eens als ze te veel fans in hun kast hebben voor een voeding.

moet je wel effe kijken hoe je de schakelaar moet aansluiten.
Hou dan met het ombouwen heeel goed rekening met het 'uitstaan' van béide voedingen!! Als een deel van apparaten nog stroom heeft maar t mobo ed niet dus de pc is 'uit', maar je gaat wel ombouwen, kan dat een duur grapje worden...
Oud 03-06-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef:

dus een 2e voeding ?
Waarom zou je dat doen? Kloten met externe voedingen lijkt me onhandig, als je zo graag meerdere HD's en andere zware apparaten van stroom wilt voorzien, trek dan gewoon even wat meer geld uit en koop een goede 350- of 400-watt voeding met dito kast. Ben je in één keer goed klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 12:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Waarom zou je dat doen? Kloten met externe voedingen lijkt me onhandig, als je zo graag meerdere HD's en andere zware apparaten van stroom wilt voorzien, trek dan gewoon even wat meer geld uit en koop een goede 350- of 400-watt voeding met dito kast. Ben je in één keer goed klaar.
Enermax?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Enermax?
Antec!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat: