Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2005, 12:21
Untitled#1
Untitled#1 is offline
Ik weet niet of je het onderstaande wel een verhaal kan noemen, maar ik zou er graag reacties op willen hebben. Ik heb het ooit geschreven 's nachts.

Elk verhaal heeft toch een begin, een onderwerp, een plot en een einde...? Het mijne ook, dacht ik.
Ik lig in bed en ik weet niet meer of ik wakker ben. Tegelijkertijd voel ik dat ik slaap. Ik slaap wakend, zou je kunnen zeggen, maar ik ben alleen en dat maakt de nacht donker.

Hij is er niet, mag er niet zijn en wil er waarschijnlijk niet eens zijn. Bitter en alleen ben ik, maar vooral verdrietig verliefd. Op iemand die weg is, misschien wel nooit bestaan heeft, maar wel voor eeuwig in mijn gedachten is, hoe banaal en bovenal theatraal dat ook weer klinkt.

Mijn haren, ogen en glimlach zijn een met die nacht. Maar mijn tranen glinsteren als sterretjes, totdat ze van mijn gezicht afglijden en zich versmelten met de huid in mijn hals.
Het voelt nat.

Ik sta voor het raam en staar naar de nacht. In de nacht.
En opeens wordt de eenzaamheid me teveel. Ik wil niet meer, ik kan niet meer, snap je dat dan niet? Maar ik doe het niet, dat doe ik nooit, zoiets zou ik nooit doen, dat weet je toch?

Een man fietst voorbij en ziet mijn koude naakte lichaam. Hij zegt niets. Ik ga weer in bed liggen, de grijsheid doet pijn aan mijn ogen dus doe ik ze dicht. Of waren ze dat al? Dat waren ze al. Dan moet dit wel een droom zijn, een droom van mijn leven, mijn leven in een droom.
En het allerliefste zou ik nu willen stereven. maar ik doe het niet, ik doe het nooit, zoiets zou ik nooit doen dat weet je toch?
Oud 10-02-2005, 12:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is wel een verhaal, hoor, of in ieder geval de basis daarvan.. Ik denk dat als je het beter uitwerkt, het nog best iets goeds kan worden.. Nu is het gewoon niet logisch, een beetje banaal en theatraal zoals je zelf al zegt
Verder is je eerste zin in de verleden tijd en de rest in tegenwoordige tijd..
Oud 10-02-2005, 16:04
I C U
I C U is offline
Tjah, het is een goed verhaaltje (Ja, het is wel degelijk een verhaal), niet origineel, maar toch.
Hier en daar zou je het wat uit kunnen/moeten werken, en het meer tot een vloeiend geheel maken.
In het geheel niet slecht, maar voor verbetering vatbaar (hm...)
Oud 11-02-2005, 22:36
Choking Duck
Choking Duck is offline
Het is idd. wel een verhaal, en het zou, zoals hierboven ook gezegd, best wat goeds kunnen worden.
Er is 1 zinnetje dat wel een beetje eruit springt,''Het voelt nat''
Het is alsof je een klap in je gezicht krijgt, zoals dit de (vind ik dan) zweverige stijl onderbreekt.
Oud 12-02-2005, 18:24
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je 'enters' vormen mijns inziens een te grove onderbreking. Je kunt ze af en toe beter weglaten.
Af en toe gebruik je ook zinnen die niet echt aansluiten bij het geheel, maar meer 'mooi zijn'. Je eerste zin is daar op zich al een prachtig voorbeeld van.

'Het voelt nat.' vind ik overigens wel weer passen. Het is duidelijk een onderbreking, een klap in het gezicht, een overgang. Maar dat is ook nodig (omdat het gaat om dromen/niet dromen/dromerigheid) en tja, past dus.

Ik vind het mooi.

Laatste aanmerking:
Citaat:
Maar ik doe het niet, dat doe ik nooit, zoiets zou ik nooit doen, dat weet je toch?
Dit zijn VIER zinnen in ÉÉN zin. Dat staat niet mooi. Begin bv. met 'Zoiets' een nieuwe zin. De tweede keer dat je deze gebruikt ben je trouwens een komma vergeten, en liever 'stereven' is ook vaut.
Reageren

Regels voor berichten