Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 18:08
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Zee

‘k Ben aan zee
vandaag,
’t is zondag,
dus wel duizend
anderen
gaan met me mee.
- en toch loop ik alleen -

Een jongen van acht
in merkkledij
schreeuwt
iets over vrijheid,
en
korte kwieke hondenpootjes
lopen hem
en mij
voorbij.
- nat zand in m’n gezicht,
geen zakdoek bij de hand -

Op zo’n moment,
als ik bedenk
dat niets is wat het lijkt,
op’t strand,
slaat de klok 4 uur, en
ruikt de zee
naar pannekoek.

Ok, deze wil ik opsturen naar kunstbende, uiterste inzenddatum: 11 februari, dus 't is nogal dringend , willen jullie reageren? *kijkt zeer, ZEER lief*
Oud 08-02-2005, 18:12
Verwijderd
Ik vind de eerste twee strofes wel leuk, maar die laatste verschrikkelijk. Het is panneNkoek, met tussen-n, en pannenkoeken stinken, de zee niet. En als je op het strand bent hoor je de klok niet slaan, ik vind het echt een jammere afsluiting

maar de eerste twee wel leuk. Alleen een jongetje van 8 die over vrijheid praat?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:17
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
z0pje schreef op 08-02-2005 @ 19:12 :
Ik vind de eerste twee strofes wel leuk, maar die laatste verschrikkelijk. Het is panneNkoek, met tussen-n, en pannenkoeken stinken, de zee niet. En als je op het strand bent hoor je de klok niet slaan, ik vind het echt een jammere afsluiting

maar de eerste twee wel leuk. Alleen een jongetje van 8 die over vrijheid praat?
het was een jongetje van 8 die schreeuwde: "leve de vrijheid", heb het zelf niet uitgevonden, het was zo en ik vond het ook nogal raar, daarom dat ik het heb onthouden.
Ikzelf vind dat panneNkoeken lekker ruiken, en zo rook de zee toen ik er zondag was. De klok kun je niet horen slaan op't strand, maar het is het idee dat erachter zit.
Oud 08-02-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Flower_4_u schreef op 08-02-2005 @ 19:17 :
het was een jongetje van 8 die schreeuwde: "leve de vrijheid", heb het zelf niet uitgevonden, het was zo en ik vond het ook nogal raar, daarom dat ik het heb onthouden.
Ikzelf vind dat panneNkoeken lekker ruiken, en zo rook de zee toen ik er zondag was. De klok kun je niet horen slaan op't strand, maar het is het idee dat erachter zit.
Mja dat zijn gewoon dingetje die ik raar vind en wat ik van het gedicht vind. De eerst twee strofes dus wel mooi, de laatste helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:18
nijs
nijs is offline
De momenten waarop je de zinnen afbreekt komen op mij raar over. Doe je het afbreken met een doel?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:00
klaprooz
klaprooz is offline
ik vind het idd ook een beetje raar,
dat jongentje ,
leven de vrijheid ??
maar als je dingen raar vind he, waarom vind je het dan niet raar als je ze in je gedicht stopt , dat wij ze raar vinden?

naja, ik hoop toch voor je dat het verder goed gaat met je gedichten carriere.,.,
,..

p.s. wat voor idee had je daar achter dan ?

bye

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee, ik vind je gedicht helemaal niet slecht. je afbrekingen zijn idd een beetje raar, maar ik vind het persoonlijk niet storend of lelijk.

je 1e strofe is goed inleidend, denk ik.
je 2e strofe met de jongen van acht. een beschrijving van wat jij daar voelt. sterker nog, op zich is het beeld best mooi. ook als je let op details, merkkledij - is iets wat je al noemt. kun je dat niet verder uitwerken? het terugbrengen naar de zee, of met verdere details?
korte kwieke hondenpootjes is erg leuk, ook het lopen hem ~ en mij ~ voorbij.
je slot van je 2e strofe vind ik zeer bedroevend, geen zakdoek bij de hand, wat je daar nu weer mee wilt? het staat er -in mijn ogen- totaal zinloos en onnatuurlijk bij.

ik weet niet wat ik verder van moet denken, volgens mij is dat ook het idee waar mijn bovenstaanders mee te kampen kregen . een zee die ruikt naar pannekoek, ja, ik vind 'm gans niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:53
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Vind hem niet slecht maar ook niet goed. Matig eerder. De regelafbrekingen zijn er iets té aan. En die jongen van 8 in merkkledij die over vrijheid schreeuwt vind ik helemaal al gek. Snap niet wat die bijdraagt aan het gedicht.
Oud 11-02-2005, 19:05
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
'kheb hem een beetje aangepast:

Zee

‘k Ben aan zee
vandaag,
’t is zondag,
dus wel duizend
anderen
gaan met me mee.
- en toch loop ik alleen -

Een jongen van acht
in merkkledij
schreeuwt
iets over vrijheid,
en
korte kwieke hondenpootjes
lopen hem
en mij
voorbij.
- nat zand in m ’n gezicht,
geen zakdoek bij de hand -

Op dat moment,
als ik bedenk
dat niets is wat het lijkt
op ’t strand,
is het net vier uur, en
ruikt de zee
naar pannenkoek.

Die jongen van acht vond ik gewoon nogal gek, en ik vind dat je nogal veel gekke dingen tegenkomt aan zee. Die jongen liep daar te schreeuwen 'leve de vrijheid', maar liep wel rond in scapa sports en burberry. Ik vind persoonlijk dat merkkledij en vrijheid een totale tegenstelling zijn.
De middenste strofe vond ik erbij horen omdat dat een beetje de sfeer schept, het rare en absurde van Knokke.
Niets is daar wat het lijkt, niets is nog wat het was, zelfs de zee ruikt er naar consumptie, naar pannenkoek.
Oud 11-02-2005, 19:10
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-02-2005 @ 17:03 :

je slot van je 2e strofe vind ik zeer bedroevend, geen zakdoek bij de hand, wat je daar nu weer mee wilt? het staat er -in mijn ogen- totaal zinloos en onnatuurlijk bij.

De dingetjes die ik tussen - - zette, zijn nogal bedroevend, omdat het eigenlijk, als je het bekijkt, nogal een droevige situatie is (maar natuurlijk op het eerste zicht niet).

mja misschien heb ik het wel iets te ver gezocht merk ik nu
Oud 15-02-2005, 17:30
skull-head
skull-head is offline
tis helemaal nie ver gezocht, het geeft denk ik aan hoe jij denkt over die situatie met die jonge, ik denk dat het misschien wel dieper gaat dan het doet denke. . .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten