Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 22:31
Mitsuko
Mitsuko is offline
ik heb net een tekening gemaakt met houtskool op een (nogal) glad blad (heb geen ander papier in huis) en houtskool vervaagd snel en maakt gemakkelijk vlekken enz..;
Waarin kan ik dit het best opbergen zodat ze redelijk mooi blijft? Een glanzende map, of iets kartons, ..?
Ik durf ze nu ook niet in te scannen (you know als ze dan iets verschuift op dat glas ofzo)

iemand die hier verstand van heeft en raad kan geven? Thnx.
Oud 15-02-2005, 22:33
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Volgens mij moet je voor houstkool fixatief kopen. En het lijkte me dat je het het beste kunt bewaren tussen twee gladde vellen, en dat weer tussen iets stevigs. Weet het verder ook niet zeker ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 22:59
Verwijderd
Als wij op school (Pabo en stageschool) houtskooltekeningen hebben gemaakt fixeren we met haarlak.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 23:18
Mitsuko
Mitsuko is offline
Ik heb een voorlopige oplossing bedacht omdat ik nu geen zin heb om glanspapier te zoeken, ik heb er een foto van getrokken en op een iseeyou-site gezet (ik bezit geen site waar je foto's echt mooi kunt opplaatsen, op deze site zijn de pixels heel laag en komtie lelijker over dan ie zou moeten zijn)
Anyway ->> chigusa
(inspiratie haalde ik uit de film battle royale)
Commentaar? Wat kan verbeterd worden? (ik ben wel slechts 15 en heb nooit tekenschool ofzo gevolgd, dus verwacht niet dat het briljant is)
x
Oud 15-02-2005, 23:19
snarl
snarl is offline
dat werkt ook, zo deden we dat vroeger op tekenles maar je kunt er ook ander fixeermiddel voor kopen, gewoon naar vragen bij de kantoorboekhandel/hobbywinkel.

oja je krijgt t in flesjes (dan moet je het er zelf op blazen met zon speciaal rietje) en gewoon in spuitbussen (maar das wel duurder geloof ik).

edit: mm net te laat.
Oud 16-02-2005, 09:35
leucomelas
leucomelas is offline
ik kan hem niet echt goed zien, hij is erg donker... maar idd voor houtskool, gewoon fixatief kopen en erop spuiten.
Oud 16-02-2005, 09:44
deadpassenger
deadpassenger is offline
haarlak van de hema is erg goed om tekeningen te fixeren
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:46
Sketch
Sketch is offline
Ja, gewoon haarlak of fixatief gebruiken. Maar zelfs dan blijft het alsnog vlekken en afgeven.
Ik weet niet hoe groot je tekening is, maar ik stop m'n tekeningen die vlekken of afgeven altijd in van die plastic insteekmapjes, dan kunnen ze er altijd in blijven zitten, ook als vervelende mensen willen zien wat je hebt getekend.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 16-02-2005 @ 10:46 :
Ja, gewoon haarlak of fixatief gebruiken. Maar zelfs dan blijft het alsnog vlekken en afgeven.
Ik weet niet hoe groot je tekening is, maar ik stop m'n tekeningen die vlekken of afgeven altijd in van die plastic insteekmapjes, dan kunnen ze er altijd in blijven zitten, ook als vervelende mensen willen zien wat je hebt getekend.
Als je er meerdere malen over puit (3 keer ofzo) dan toch echt niet meer bij mij.
En goede oplossing, maar dan kunnen ze wel niet groter dan a4 zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:31
Sketch
Sketch is offline
na drie keer spuiten vlekt het bij mij ook bijna niet meer, maar er zitten bij mij altijd wel een paar stukje waar ik het zo dik heb gebruikt, dat het toch los komt.

En je tekening gaat er zo van stinken als je veel spuit
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:37
Verwijderd
Haarlak geeft meer geur dan fixatief, dat blazen met flesjes is niet aan te raden als je kortademig bent en altijd in een verluchtbare ruimte doen.

2x op ongeveer 20 cm van de tekening spuiten, in een vloeiend beweging alles horizontaal doen, dan even wachten en dan verticaal. Niet op een plaats blijven spuiten, want dan maak je vlekken. Even afblijven en in een hoekje proberen of het nog afgeeft, normáál gezien mag het niet meer afgeven. Anders probeer je nog een keer. De mijne geven toch niet meer af.

Mitsuko, de foto is wel erg donker. Maar even over wat ik kan zien, op zich vind ik het leuk getekend, maar ik vind dat houtskool zich meer leent om indrukken weer te geven dan om echt te tekenen. Je kunt schaduwen opzetten en lichtvlekken laten uitkomen en op die manier werken vind ik persoonlijk mooier.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:47
Sketch
Sketch is offline
Mja, misschien moet ik maar geen haarlak meer gebruiken dan
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 16-02-2005 @ 17:47 :
Mja, misschien moet ik maar geen haarlak meer gebruiken dan
Een spuitbus kost nu ook weer niet zoveel. 6 euro dacht ik, maar daar kom je natuurlijk wel heel lang mee toe
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:51
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-02-2005 @ 13:18 :
Als je er meerdere malen over puit (3 keer ofzo) dan toch echt niet meer bij mij.
En goede oplossing, maar dan kunnen ze wel niet groter dan a4 zijn..
en da's erg klein voor houtskool
haarlak is prima, die stank neem ik voor lief
Oud 18-02-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 18-02-2005 @ 09:51 :
en da's erg klein voor houtskool
haarlak is prima, die stank neem ik voor lief
Mijn leraar vindt dat ze dan net lekker ruiken ^^
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 10:10
Sketch
Sketch is offline
En welke haarlak je gebruikt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:47
de Koe!
de Koe! is offline
Ik vind haarlak echt vies, ik word er misselijk van. Ik gebruik altijd fixatief en dat werkt heel goed en het stinkt niet (ruikt veel minder sterk en 't is een lekkere geur). Wel altijd ergens buiten of in een gang of garage spuiten, want de geur blijft altijd een tijd hangen in de ruimte waar je gespoten hebt. De fixatief van Schleiper werkt goed, is niet te duur en stinkt niet.
Reageren

Regels voor berichten