Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Defekt" op de voordeur, en daarachter, binnen, een stapeltje ongelezen rekeningen en reclame. Maar jouw brieven liggen kleurig geurend weggestopt onder het kussen in mijn bed. Op het plafond staat met kordate streepjes aangetekend hoe lang al sinds mijn woorden de eerste reisjes maakten naar jouw oren, jouw lippen de eerste uitstapjes naar mijn huid. En elke avond stuur ik je een gefluisterd briefje waarin ik beschrijf hoeveel ik van je houd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De strofes van elkaar scheiden, scheelt trouwens al een hoop ![]()
||
Citaat:
Moet een gedicht gemakkelijk leesbaar zijn? Of is het, aangezien veel gedichten uit korte zinnen en weinig woorden bestaan, dat mijn vorm van dichten zeldzaam is en daardoor ongepast? Herinner mij alsjeblieft niet aan het oorspronkelijke idee voor een gedicht: veel zeggen met zo min mogelijk woorden. Dat weet ik zelf wel, en misschien is dit ook geen gedicht. Maar ik ben benieuwd naar jouw mening en beargumentatie, en niet naar de algemeen aangenomen definitie.
||
Citaat:
![]() En jouw vorm van dichten is zeker niet ongepast, hoor. Ik denk gewoon dat je gedicht wat beter wordt als je de zinnen wat korter maakt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Wat ik leuk vind aan je gedicht zijn je beschijvingen, die soms misschien wat verhalend zijn, maar absoluut niet storend, evenals de wat langere zinnen: die vind ik juist tof. Misschien was het leuker geweest als er wat rijm in zat en wat ik vooral erg jammer vind is de laatste zin: waarin ik beschrijf hoeveel ik van je houd. deze is zo niet origineel vergeleken met de rest, dat het nogal tegenvalt. Ook omdat ik een gefluisterd briefje zo leuk gevonden vond...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[stukje] De ogen van de meeuwen zoeken die van jou. [graag commentaar] Verwijderd | 20 | 20-08-2006 16:02 | |
Verhalen & Gedichten |
POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule CSN | 223 | 02-05-2006 10:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
(ver)drinkend op de liefde Verwijderd | 4 | 02-01-2005 11:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Krakend op een schelpenstrand Mabo | 2 | 08-01-2002 15:24 |