Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 20:48
Sanctus
Sanctus is offline
Als iemand mij een liedje stuurt via MSN komt er heel vaak boven in beeld te staan: " Klik hier als de overdrachtssnelheid...enz." te staan. Bij heel veel mensen gebeurt dit op enkelen na. Ik heb gewoon ADSL van wanadoo 800/250 geloof ik...
Waar kan dit aan liggen? Aan mij of aan hen..?
Oud 14-02-2005, 20:49
Verwijderd
Kan beide..
MSN is eenmaal niet zo snel met bestanden oversturen..

En bij veel mensen is de upload zowiezo zeer laag.
Oud 14-02-2005, 20:56
Verwijderd
Met 250 kilobit upload moet je geen wonderen verwachten, dat wordt in de praktijk hooguit een snelheid van ~25 KB/sec als de bottleneck bij je eigen verbinding ligt.

Bij MSN kun je daar gevoeglijk nog de helft vanaf trekken. Dus dat is inderdaad niet snel. Kun je verder ook weinig aan doen.
Oud 14-02-2005, 21:14
Verwijderd
zijn wel betere alternatieven om aan bestandsoverdracht te doen behalve msn messenger
Oud 14-02-2005, 21:16
M@rco
M@rco is offline
Als een van beiden een router heeft dan ligt het daar aan (die melding betekent namelijk dat er geen directe verbinding gemaakt kan worden).
Oud 14-02-2005, 21:55
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-02-2005 @ 22:16 :
Als een van beiden een router heeft dan ligt het daar aan (die melding betekent namelijk dat er geen directe verbinding gemaakt kan worden).
dat laatste klopt zeker

het eerste niet helemaal, als beide routers goed geconfigureerd zijn moet er geen probleem optreden. daarbij is er de situatie dat 2 personen direct op internet zitten, geen routers/firewalls gebruiken en toch via de server hun bestanden uitwisselen.
zelfs veel amateur MSN Mess. deskundigen snappen dat niet, zal vast een reden voor zijn (of simpelweg een bug oid).

dus als de transfers via de server gaan gaan ze over het algemeen traag, als je het geluk hebt op een directe verbinding kan de snelheid meer oplopen (mits de andere een redelijke upload/downnload heeft)
Oud 14-02-2005, 22:07
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
msn is toch maar iets van max 50kbs ofzo toch...dacht keer zoiets gelezen te hebbe
Oud 14-02-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 14-02-2005 @ 23:07 :
msn is toch maar iets van max 50kbs ofzo toch...dacht keer zoiets gelezen te hebbe
De meeste hebben dat niet eens aan upload, laa staan dat je het haalt
Oud 14-02-2005, 22:44
Verwijderd
Ik trek wel bestanden binnen met de maximale up min 10 kbs van de server-partij (mijn maximum was toen 70 kbs)
Oud 14-02-2005, 23:16
dafelix
dafelix is offline
zullen we btw verder gaan in 't centrale topic?
Oud 15-02-2005, 08:46
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ja.

Regels voor berichten