Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 11:48
Gravin
Gravin is offline
Achter de bergen, over de zee, onder de bomen en in het zand, daar moet het zijn, daar hield het nog geheime zich verborgen. Ik ben erg nieuwsgierig en wilde daarom graag uitzoeken wat dat geheime nu precies was. Ik ging op schatjacht. Vol goede moed vertrok ik, met slechts mijn paard en wat eten voor de eerste dagen. Deze eerste dagen verliepen moeizaam. Mijn paard wilde niet vooruit. Maar nadat ik hem al mijn eten had gegeven, ging het al een stuk beter. Ik had een ontzettend mooi paard. Zwart als de nacht, met bruine ogen. We reden over heuvels, heuvels die spoedig bergen zouden worden, naarmate er meer weg achter me lag dan voor me, naarmate de nacht vorderde. Ik keek naar het stukje natuur om mij heen. Hoge bomen, veranderden in struiken, die uiteindelijk weer veranderden in reusachtige grijze rotsen, met alleen hier en daar wat mos die het voor de afwisseling groen maakten. De dag maakte langzaam plaats voor de nacht, en mijn paard veranderde van galop in draf. Hij was moe, en daarom besloot ik deze dag achter me te laten en een slaapplek te vinden. Maar toen gebeurde het onmogelijke. Opeens was híj daar. Mijn prins met helder blauwe ogen en al net zo'n mooie blauwe polo op het witte paard. Ha! Ik had mijn schat al gevonden. En dat was maar goed ook want mijn paard was moe en ik had geen eten meer.

nou dat was het weer voor vandaag,

Liefs Gravin

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 17:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 20-02-2005 @ 12:48 :
Achter de bergen, over de zee, onder de bomen en in het zand, daar moet het zijn, daar hield het nog geheime zich verborgen. Ik ben erg nieuwsgierig en wilde daarom graag uitzoeken wat dat geheime nu precies was. Ik ging op schatjacht. Ik vertrok vol goede moed, met slechts mijn paard en wat eten voor de eerste dagen. Deze eerste dagen verliepen moeizaam. Mijn paard wilde niet vooruit. Maar nadat ik hem al mijn eten had gegeven, ging het al een stuk beter. Ik had een ontzettend mooi paard. Zwart als de nacht, met bruine ogen. We reden over heuvels, heuvels die spoedig bergen zouden worden, naarmate er meer weg achter me lag dan voor me, naarmate de nacht vorderde. Ik keek naar het stukje natuur om mij heen. Hoge bomen, veranderden in struiken, die uiteindelijk weer veranderden in reusachtige grijze rotsen, met alleen hier en daar wat mos die het voor de afwisseling groen maakten. De dag maakte langzaam plaats voor de nacht, en mijn paard veranderde van galop in draf. Hij was moe, en daarom besloot ik deze dag achter me te laten en een slaapplek te vinden. Maar toen gebeurde het onmogelijke. Opeens was híj daar. Mijn prins met helder blauwe ogen en al net zo'n mooie blauwe polo op het witte paard. Ha! Ik had mijn schat al gevonden. En dat was maar goed ook want mijn paard was moe en ik had geen eten meer.

nou dat was het weer voor vandaag,

Liefs Gravin
Mmmm, beter !
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:30
Sketch
Sketch is offline
Eerst vorderde de nacht, en daarna maakte de dag langzaam plaats voor de nacht?
Ik heb altijd geleerd dat het niet goed is om meerdere zinnen na elkaar met hetzelfde woord te laten beginnen. (drie keer 'ik...' in het begin)
Wel een leuke wending met de betekenis van schat.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:04
Gravin
Gravin is offline
ja kan dat niet? dat met vorderen bedoel ik gewoon dat het nacht aan het worden is,,, achja..
Oud 20-02-2005, 20:08
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Gravin schreef op 20-02-2005 @ 21:04 :
ja kan dat niet? dat met vorderen bedoel ik gewoon dat het nacht aan het worden is,,, achja..
Ik weet niet zeker of het echt fout is, taalkundig enzo, maar ik vind het gewoon gek klinken. Als ik lees dat de nacht vordert dan is het voor mijn gevoel toch al wel wat dieper in de nacht dan het punt waarop het gaat schemeren, dat de dag plaats maakt voor de nacht.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:12
Verwijderd
Ik denk dat het gewoon een vaste periode is.
Als de dag plaats maakt voor de nacht, betekent dat de zon zijn weg naar de horizon inzet.
Als de nacht vordert, wordt het aan de andere kant donkerder en trekt het duister over je naar de ondergaande zon toe.

If you catch my drift.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:21
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-02-2005 @ 21:12 :
Ik denk dat het gewoon een vaste periode is.
Als de dag plaats maakt voor de nacht, betekent dat de zon zijn weg naar de horizon inzet.
Als de nacht vordert, wordt het aan de andere kant donkerder en trekt het duister over je naar de ondergaande zon toe.

If you catch my drift.
dus zegmaar een beetje wat ik zei?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 20-02-2005 @ 21:21 :
dus zegmaar een beetje wat ik zei?
Ik heb geprobeerd die twee zinnen aan elkaar te laten sluiten en het te verduidelijken. Voor de rest komt het neer op jouw stukje ja, al heb ik geen problemen met het begrijpen van de zinnen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:25
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-02-2005 @ 21:24 :
Ik heb geprobeerd die twee zinnen aan elkaar te laten sluiten en het te verduidelijken. Voor de rest komt het neer op jouw stukje ja, al heb ik geen problemen met het begrijpen van de zinnen.
Ik wilde het gewoon even zeker weten
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 20-02-2005 @ 21:25 :
Ik wilde het gewoon even zeker weten
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:53
Gravin
Gravin is offline
ja,,, dus het is wel goed,,,
technisch gezien dan
Oud 21-02-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 21-02-2005 @ 18:53 :
ja,,, dus het is wel goed,,,
technisch gezien dan
Practisch gezien ook, gewoon een kwestie van interpreteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten