Achter de bergen, over de zee, onder de bomen en in het zand, daar moet het zijn, daar hield het nog geheime zich verborgen. Ik ben erg nieuwsgierig en wilde daarom graag uitzoeken wat dat geheime nu precies was. Ik ging op schatjacht. Vol goede moed vertrok ik, met slechts mijn paard en wat eten voor de eerste dagen. Deze eerste dagen verliepen moeizaam. Mijn paard wilde niet vooruit. Maar nadat ik hem al mijn eten had gegeven, ging het al een stuk beter. Ik had een ontzettend mooi paard. Zwart als de nacht, met bruine ogen. We reden over heuvels, heuvels die spoedig bergen zouden worden, naarmate er meer weg achter me lag dan voor me, naarmate de nacht vorderde. Ik keek naar het stukje natuur om mij heen. Hoge bomen, veranderden in struiken, die uiteindelijk weer veranderden in reusachtige grijze rotsen, met alleen hier en daar wat mos die het voor de afwisseling groen maakten. De dag maakte langzaam plaats voor de nacht, en mijn paard veranderde van galop in draf. Hij was moe, en daarom besloot ik deze dag achter me te laten en een slaapplek te vinden. Maar toen gebeurde het onmogelijke. Opeens was híj daar. Mijn prins met helder blauwe ogen en al net zo'n mooie blauwe polo op het witte paard. Ha! Ik had mijn schat al gevonden. En dat was maar goed ook want mijn paard was moe en ik had geen eten meer.
nou dat was het weer voor vandaag,
Liefs Gravin
Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 17:03.
|