Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 18:38
MissCabaret
MissCabaret is offline
Ik weet niet of het hier moet, maar zou niet weten waar het anders moet.
Ik was beetje aan het kijken naar versnelde opleiding op het Luzac en dat wil ik wel graag gaan doen. Alleen jammer dat het 13.000,- euri per jaar is.

Nou vraag ik mij af of je niet een deel vergoed kan krijgen, of via de belasting terug ofzo...

Misschien iemand die dit ook heeft gedaan of die dat toevallig weet?

iig bedankt..
Oud 29-01-2005, 19:00
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Zou een mooie boel worden als men via de belasting de laksheid van mensen op het Luzac zouden gaan vergoeden
Oud 29-01-2005, 20:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
als je daarnaast werkt dan kan je een deel aftrekken als studiekosten. Je moet ook je studiefinanciering dan opgeven maar volgens mij krijg je die bij zo'n opleiding niet
Oud 29-01-2005, 20:50
Verwijderd
Nope. Hoe het belastingtechnisch zit weet ik niet, maar je krijgt in elk geval geen studiefinanciering of andere tegemoetkoming anders dan de normale VO18+ regeling. Je ouders zullen gewoon moeten dokken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Buiten dat is het luzac over het algemeen een school voor omhooggevallen jongmensen die in plaats van leren of hun best doen vinden dat de leraar maar moet zorgen dat ze de stof beheersen. Nee, geef me dan maar mijn 7 jaar vwo...
Oud 30-01-2005, 19:41
MissCabaret
MissCabaret is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-01-2005 @ 00:25 :
Buiten dat is het luzac over het algemeen een school voor omhooggevallen jongmensen die in plaats van leren of hun best doen vinden dat de leraar maar moet zorgen dat ze de stof beheersen. Nee, geef me dan maar mijn 7 jaar vwo...
Sorry, maar ik ben TOTAAAAAL niet geďnteresseert in jouw mening.. en ik hoop wel 6 jaar over mijn vwo te doen zeg...

En de rest bedankt!!!
Oud 30-01-2005, 19:51
Gimme more beer
Citaat:
MissCabaret schreef op 30-01-2005 @ 20:41 :
Sorry, maar ik ben TOTAAAAAL niet geďnteresseert in jouw mening.. en ik hoop wel 6 jaar over mijn vwo te doen zeg...
Ik probeer alleen maar aan te geven dat je er niet heen moet gaan voor een leuke schooltijd. Want die heb je daar echt niet.
Oud 30-01-2005, 21:25
Verwijderd
Je hebt wel vavo, dat is in verhouding heel goedkoop. Sommige steden geven daar best veel subsidie aan (dat was 1,5 jaar geleden ten minste zo). Subsidie voor een prive school lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 12:16
miekmuis
miekmuis is offline
Het Luzac college zit in Groningen toch? Of zit het in meedere steden? In Groninge heb je in ieder geval ook het noorderpoort college die sprinthavo aanbiedt. Ik heb het daar ook gedaan en dan betaal je een normaal bedrag aan collegegeld.
Oud 31-01-2005, 14:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 31-01-2005 @ 13:16 :
Het Luzac college zit in Groningen toch? Of zit het in meedere steden? In Groninge heb je in ieder geval ook het noorderpoort college die sprinthavo aanbiedt. Ik heb het daar ook gedaan en dan betaal je een normaal bedrag aan collegegeld.
In Amsterdam zit ie ook.

En voor zover ik weet zitten daar voornamelijk kinderen van rijke ouders die hun best niet deden op school, zakten en daardoor maar lekker naar de luzac gaan onder dwang van pap en mam (inderdaad) omdat t er zo streng is.

Dus Gimme more beer had wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:53
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ook in Haarlem zit er een en in Brabant.
Vooral luie rijke mensen gaan er heen.
Oud 31-01-2005, 17:57
snoodaard
snoodaard is offline
Nope, het is gewoon simpelweg net als elk ander verwend kutkind op het luzac je diploma kopen. Wel balen dat je niet zo briljant bent als je ego je doet denken.
Oud 31-01-2005, 19:00
Verwijderd
Het zijn echt niet allemaal verwende rotkinderen. Een vriendin van mij heeft in Haarlem 2 jaar in 1 gedaan en dat is van de aardigste en normaalste mensen die ik ken. En het is best wel hard doorwerken, soms ook op zaterdag naar school enzo, en je maakt veel uren. Het onderwijs werkt wel motiverend voor de meeste, als je zelf al een beetje motivatie hebt voor school komt het wel goed. (anders krijgen je ouders het te horen )
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:29
Verwijderd
Nee, niet allemaal. Een groot gedeelte wel. Sorry hoor, maar als je te dom bent om vwo op een normale school te halen door je eigen drank- en drugsgebruik, maar pappie en mammie kunnen zich niet meer vertonen op de rotary respectievelijk de ronde tafel omdat hun kansloze zoontje geen vwo haalt en hem daarom maar naar het Luzac trappen, ben je gewoon zielig.

Staat ook echt enorm goed op je cv 'was tot zijn tweeëntwintigste loser, daarna diploma gekocht'. Maar goed, dat soort figuren moet het bij sollicitaties toch alleen maar hebben van netwerken. Overigens de mensen die Luzac doen omdat ze een jaar ernstig ziek zijn geweest absoluut niet te na gesproken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 23:16
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2005 @ 22:29 :
Nee, niet allemaal. Een groot gedeelte wel. Sorry hoor, maar als je te dom bent om vwo op een normale school te halen door je eigen drank- en drugsgebruik, maar pappie en mammie kunnen zich niet meer vertonen op de rotary respectievelijk de ronde tafel omdat hun kansloze zoontje geen vwo haalt en hem daarom maar naar het Luzac trappen, ben je gewoon zielig.

Staat ook echt enorm goed op je cv 'was tot zijn tweeëntwintigste loser, daarna diploma gekocht'. Maar goed, dat soort figuren moet het bij sollicitaties toch alleen maar hebben van netwerken. Overigens de mensen die Luzac doen omdat ze een jaar ernstig ziek zijn geweest absoluut niet te na gesproken.
Ik ken dat Luzan college zelf niet zo goed, maar weet wel dat bij de spoedhavo op de school waar ik het heb gedaan echt geen sprake was van je diploma kopen. Bij mij was het echt gewoon 2 jaar in 1 jaar doen, maar veel begeleiding was er niet. Als je geen zin had om wat te doen dan moest je dat zelf weten en kreeg je je diploma gewoon niet.
Oud 31-01-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 01-02-2005 @ 00:16 :
Ik ken dat Luzan college zelf niet zo goed, maar weet wel dat bij de spoedhavo op de school waar ik het heb gedaan echt geen sprake was van je diploma kopen. Bij mij was het echt gewoon 2 jaar in 1 jaar doen, maar veel begeleiding was er niet. Als je geen zin had om wat te doen dan moest je dat zelf weten en kreeg je je diploma gewoon niet.
Er is ook wel een verschil tussen gewoon spoedhavo en tussen peperdure particuliere opleidingen. Ik heb zelf genoeg mensen meegemaakt van Luzac en De Boer om te weten wat voor soort mensen daar zitten, ik heb genoeg met mensen gepraat daarover (een aantal vrienden van me heeft Luzac in Arnhem gedaan). En ik weet gewoon uit eigen ervaring dat het vooral loserige rijkeluiskindjes zijn die denken dat ze alles kunnen maken, omdat pappie toch wel betaalt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 01-02-2005 @ 00:16 :
Bij Luzac krijg je wél ontzettend veel begeleiding. Huiswerk klassen en shit. Tot laat in de middag op school zitten.

En dat wat nare man zegt is precies ook mijn beeld wat ik ervan heb. Ik ken ook mensen die in Amsterdam op Luzac zitten en dat zíjn kinderen van rijke ouders die door lui ed gedrag hun school niet op een normale manier konden halen. Ik zeg niet dat ze niet aardig zijn. Met eentje kan ik het zelfs goed vinden. Maar hij is er wel zo 1. Waarom is die school anders zo duur? Alleen rijke mensen kunnen dat betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:42
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-02-2005 @ 13:32 :
Bij Luzac krijg je wél ontzettend veel begeleiding. Huiswerk klassen en shit. Tot laat in de middag op school zitten.

En dat wat nare man zegt is precies ook mijn beeld wat ik ervan heb. Ik ken ook mensen die in Amsterdam op Luzac zitten en dat zíjn kinderen van rijke ouders die door lui ed gedrag hun school niet op een normale manier konden halen. Ik zeg niet dat ze niet aardig zijn. Met eentje kan ik het zelfs goed vinden. Maar hij is er wel zo 1. Waarom is die school anders zo duur? Alleen rijke mensen kunnen dat betalen.
Dat geloof ik ook best hoor, ik heb zelf ook naar die school gekeken toen ik opzoek ging naar de sprinthavo, maar vond het ook maar niks. Ik wilde alleen even aangeven dat ik niet mijn diploma heb gekregen door middel van veel poen op tafel leggen
Oud 01-02-2005, 19:02
MissCabaret
MissCabaret is offline
dus: IEDEREEN op het Luzac een een omhooggevallen, loserig, rijkeluiskindje?

hmhm... beetje oppervlakkig vind ik dat... Een diploma kun je daar niet kopen, maar daar moet je keihard voor werken! je hebt school van half 9 tot 6 uur en soms zelfs nog in de avond en op zaterdag! Daarnaast heb je ook nog in je weekend bergen huiswerk..

Ik krijg nou niet echt de indruk dat die school voor luie mensen is...

op de site van het luzac staat trouwens dat sommige mensen nog geld terug krijgen van de belasting of een tegemoetkoming in de school kosten... maar niemand die dus weet hoe dat precies zit?
Oud 01-02-2005, 19:10
Gimme more beer
Citaat:
MissCabaret schreef op 01-02-2005 @ 20:02 :
dus: IEDEREEN op het Luzac een een omhooggevallen, loserig, rijkeluiskindje?
Niet iedereen, maar die lopen er wel érg veel rond.
Citaat:
Ik krijg nou niet echt de indruk dat die school voor luie mensen is...
Maar dat is hij dus vaak wel. Je moet er dan misschien wel voor werken, maar in principe zegt het luzac dat er niemand zakt, wat snel een instelling opwekt van "zij halen het wel voor mij" en zo gaat het erg vaak.
Citaat:
op de site van het luzac staat trouwens dat sommige mensen nog geld terug krijgen van de belasting of een tegemoetkoming in de school kosten... maar niemand die dus weet hoe dat precies zit?
Waarschijnlijk bedoel je een tegemoetkoming voor scholieren, die krijg je als je 18 of ouder bent. Maar misschien bedoel je dat wel niet, kun je het misschien citeren? Ik zie het zo 1,2,3 niet.
Oud 02-02-2005, 19:19
MissCabaret
MissCabaret is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 20:10 :

Maar dat is hij dus vaak wel. Je moet er dan misschien wel voor werken, maar in principe zegt het luzac dat er niemand zakt, wat snel een instelling opwekt van "zij halen het wel voor mij" en zo gaat het erg vaak.
Maar hoe kán het nou makkelijker zijn?? weet je hoeveel werk vwo op een "normale" school al is.. een versnelde opleiding kán gewoon niet makkelijk zijn!!!

en over die belasting, dat was dit:

Krijg je geld terug van de belasting?

Nee. Maar er zijn mensen die geld terug weten te krijgen via de regeling ‘bijzondere uitgaven voor onderwijs voor uw kinderen’. Deze rubriek is terug te vinden op het belasting aangifteformulier. Niet iedereen slaagt er overigens in om op deze manier geld terug te krijgen.

en dit:

Heb je recht op studiefinanciering van de IBG?

Nee, voor een voltijdse opleiding bij het Luzac College heb je recht op een Tegemoetkoming in de Schoolkosten en het Lesgeld volgens de Wet WTOS. Daar hoort geen OV-kaart bij.
Oud 02-02-2005, 19:44
Gimme more beer
Citaat:
MissCabaret schreef op 02-02-2005 @ 20:19 :
Maar hoe kán het nou makkelijker zijn?? weet je hoeveel werk vwo op een "normale" school al is.. een versnelde opleiding kán gewoon niet makkelijk zijn!!!
Persoonlijk vind ik het VWO vaak een beetje overschat, zo moeilijk is het immers niet écht. Maar het type mensen waar ik over praat blijven vaak zitten in hun 5e jaar en maken dan hun VWO in 1 jaar af op het luzac. Het is niet makkelijk, dat hoor je me nergens zeggen, maar over het algemeen zijn het wel mensen die niet te motiveren zijn. En tjah, dan blijf je maar na op zaterdag als je je huiswerk niet afhebt. Dan nog niet af? Kom maandagavond nog maar even terug! Dat idee...
Oud 03-02-2005, 20:05
Verwijderd
Op mijn "gewone" middelbare school werd mij ook aangeboden om 4&5 vwo in één jaar te doen, en een vriend van mij heeft op zijn "gewonen" middelbare school ook twee in één jaar kunnen doen. Als je het geld niet hebt, en je kan het niet op je eigen school doe er dan gewoon een jaartje langer over, zo'n ramp is dat echt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:14
Alistar
Alistar is offline
Idd, niet alle mensen die daar naar toe gaan hebben een rijke pappie. In het geval van een vriendin van mij bijv. niet, zij was gemotiveerd om een versnelde opleiding te doen. Maar ken ook een ander geval, die ging dr heen om dat dat t 'laatste' redmiddel was zeg maar.
Het Luzac is dus voor een deel wel degelijk voor luie mensen, omdat die er vaak heen gaan omdat ze op een andere opleiding gewoon hun best niet doen, spijbelen etc. en dus in feite het Luzac als laatste optie hebben om nog aan een diploma te raken. Op het Luzac MOETEN ze dus wel heel streng zijn, omdat je die mensen anders gewoon niet aan t werk krijgt. En reken maar dat die mensen gaan werken, want ze (de meesten dan) krijgen dan heus wel thuis een preek dat hun pappa niet bereid is om nog langer geld aan hun opleiding te besteden als ze dit ook verprutsen....
Anyway, je moet dus denk ik wel sterk in de schoenen staan om dit te doen, want ze zijn idd erg streng, en ik geloof ook dat voor het minste of geringste naar huis wordt gebeld (slecht cijfer ofzo).
Maar als je gemotiveerd bent, en je werkt hard, en je hebt het geld ervoor zou ik zeggen: doe je best.

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 13:31
Gimme more beer
Als je gemotiveerd bent, zou ik eerder wat geld besparen, je haalt het toch wel...
Oud 16-02-2005, 12:10
biep
biep is offline
Ik doe nu 5 en 6 VWO in 1 jaar op het ROC.
Weinig begeleiding, je moet het allemaal zelf doen, maar dan kun je tenminste ook trots op jezelf zijn als je het haalt.
En het is tenminste niet zo belachelijk duur.
Oud 16-02-2005, 16:12
Gimme more beer
Citaat:
biep schreef op 16-02-2005 @ 13:10 :
Ik doe nu 5 en 6 VWO in 1 jaar op het ROC.
Weinig begeleiding, je moet het allemaal zelf doen, maar dan kun je tenminste ook trots op jezelf zijn als je het haalt.
En het is tenminste niet zo belachelijk duur.
Precies, als je echt denkt dat je het kunt, moet je zoiets doen, geen luzac...
Oud 16-02-2005, 16:50
Kastanje
Kastanje is offline
Mn Broer heeft Luzac gedaan.
Toen ie nog op een "gewoone" middelbareschool zat heeft ie idd erg veel gespijbeld enz.
Toen ie zijn VWO diploma niet haalde is ie meteen van school gegaan en heeft ie het in 1 jaar Luzac gedaan
Dit was heel erg hard werken en de leraren zijn alles behalve een pretje.

Er is volgens mij geen manier om geld via de overheid of op een andere reden terug te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten