Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2005, 22:57
neobrinken
neobrinken is offline
Beste iedereen.

Ik heb een probleem. Ik heb op school een meisje leren kennen, die ik heel leuk vind. Maar ze heeft verkering met een hele goede vriend van mij gekregen. Dat vond ik niet leuk, en dat weet hij ook.
Hij wist namelijk dat ik haar leuk vind.

Ik moet je wel vertellen dat zij echt bij mij past, oftewel met haar wil ik oud worden.

Maar nu gaat het niet goed met hun relatie. Ik probeer haar te steunen, en als ik haar verdriet zie hebben dan krijg ik automatisch ook verdriet.

Wat zou ik moeten doen? Afwachten tot het uit is? Of moet ik ze (op de achtergrond) helpen met uitmaken?
Ik wil haar niet kwijt.

En als het uitgaat, wat moet ik dan doen?

Graag serieuse antwoorden.

Mvg,
Een hopenloze verliefde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2005, 22:59
boer
boer is offline
Je kan je er denk beter niet mee bemoeien. Als het toch uit gaat, kan je haar beter ook niet metteen proberen te versieren, hoe moeilijk het ook is.
Oud 17-02-2005, 23:01
neobrinken
neobrinken is offline
Moet ik haar dan opvangen ofzo?
[edit] Het gaat nu weer beter met ze. Moet ik anders aan haar vertellen wat ik voor haar voel? Ik wacht al een half jaar. ik weet het niet meer

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 23:49
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Je verteld ons dat ze echt bij je past, vind zij dat ook? Je bent misschien wel hopeloos verliefd, maar voor zover je weet ben jij de enige die vind dat jullie perfect passen. Waarom zou je proberen haar te 'stelen' (wat ik het wel een beetje vind, als jij wilt proberen om het haar uit te laten maken) terwijl je niet eens weet wat zij van jou vind?

Vertel het haar eerst maar eens, ga dan verder denken...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 23:58
neobrinken
neobrinken is offline
k denk dat ze me wel leuk vind. Ze heeft ooit eens gezegt dat ze me leuk vond. En ze geeft wel eens(wat ik denk dat het is) aanwijzingen.
En wat ik zeker niet probeer is haar te stelen. Ik wil hun relatie niet(door mijn reden) kapot maken. Maar als die jongen dat zelf al een beetje doet, mag ik dan niet hopen?
Hij heeft tegen haar gezegt dat hij het niet waard is en dat hij haar geen geluk kan geven. Maar hij heeft het later weer terug gedraait. Zo doet hij wel vaker en zij vind dat niet leuk.

Ik weet voor ongeveer 80% zeker dat ze me leuk vindt.
Maar ik durf het niet te zeggen, want ik weet niet wat haar reactie zal zijn en ik wil graag vrienden blijven.

Wat ik nu doe is haar helpen. Als er iets mis is met haar vriendje dan steun ik haar. Maar ik weet niet of ik dat wel moet doen. Ze komt zelf bij mij. We zijn nogal goede vrienden.
Ik zie ook gelijk aan haar als er iets mis is. En ze zit er nu erg mee dat haar vriendje zo raar doet.
Ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:04
Verwijderd
Hopen dat het uitgaat mag altijd. Je vrienden zijn belangrijk, maar je moet ook niet ontkennen dat je verliefd bent. Je mag op zijn tijd best een beetje egoïstisch zijn, er is geen reden om je vrienden boven jezelf te stellen. Op zijn best komen ze op gelijke hoogte met je en dan is het niet slecht om voor jezelf te kiezen.

Actief proberen het stuk te maken is geen goed idee. Als haar vriend een onbekende voor jou zou zijn zou ik het gewoon proberen kapot te maken, maar nu het om een vriend van je gaat zou ik me daar niet mee bemoeien. Probeer er gewoon voor haar te zijn, dan ziet ze - als het goed is - vanzelf wel dat ze beter bij jou kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:07
neobrinken
neobrinken is offline
Daar hoop ik nu al een half jaar op.
En het was vroeger mijn beste vriend. Maar nu groeien wij ook een beetje uit elkaar(haar vriend).
Maar wat moet ik volgens jullie nou doen? Het haar vertellen of gewoon blijven wachten tot het uitgaat?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:15
oneMen
oneMen is offline
Het is raar om te stellen dat je vriend niet een relatie met die meid had moeten aangaan, omdat jij haar ook leuk zou vinden.

Verder vind dat meisje die vriend van je leuker dan jou; daarom heeft ze ook een relatie met hem. Die tekenen die je denkt te zien, zijn voor haar waarschijnlijk tekenen van vriendschap.

Probeer het eens objectief te bekijken, want door een roze bril zie je soms dingen iets te rooskleurig. Het beste is dan ook af te wachten of dat meisje bereid is haar huidige relatie op te geven in ruil voor een relatie met jou.
Oud 18-02-2005, 08:03
Verwijderd
uhm hoe weet je dat je met haar oud wil worden?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:09
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 18-02-2005 @ 09:03 :
uhm hoe weet je dat je met haar oud wil worden?
je kunt toch best weten dat je dat wil, waarom zou dat niet kunnen? Je weet alleen nooit of het ook zal gebeuren, en of je dat over een jaar nog steeds wil
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:31
Custom
Custom is offline
Ik zou iig niet gaat stoken of "helpen" uitmaken, beetje zielig is dat, als het niet goed zit dan loopt het misschien vanzelf stuk en krijg je misschien een kans. Succes dermee iig!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 18-02-2005 @ 09:31 :
Ik zou iig niet gaat stoken of "helpen" uitmaken, beetje zielig is dat, als het niet goed zit dan loopt het misschien vanzelf stuk en krijg je misschien een kans. Succes dermee iig!
*btw gefeliciteerd*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Jij moet je iig niet met haar relatie nu bemoeien en ook niet zorgen dat het uit zal gaan. Hopen mag altijd, maar hoe lang wil je nog hopen? Mss duurt het 2-3 jaar of langer.
Wil jij al die tijd je alleeen op haar focussen, of wil je zelf ook doorgaan. Probeer haar op zn minst een beetje te vergeten, hoe moeilijk dat ook is.
Mocht het ooit uitgaan en je hebt nogsteeds gevoelens voor haar én zij vind je leuk, dan moet je er natuurlijk voor gaan, maar zolang die situatie zich niet voordoet, ga lekker je eigen gang.
Oud 18-02-2005, 09:04
Verwijderd
Als je nog genoeg vrienden naast die ene vriend van jou hebt, zou ik gewoon lekker gaan stoken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 10:55
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
neobrinken schreef op 17-02-2005 @ 23:57 :

Ik moet je wel vertellen dat zij echt bij mij past, oftewel met haar wil ik oud worden.
Een hopenloze verliefde.
Hoe de NEUK kan je dat nu al weten?
Oud 18-02-2005, 12:09
waves
waves is offline
Citaat:
Custom schreef op 18-02-2005 @ 09:31 :
Oud 18-02-2005, 12:19
bracelance
bracelance is offline
geduld is een schone zaak...
Oud 18-02-2005, 12:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hmmm, been there, done that, bought the T-shirt...
*Je verhaal komt trouwens overeen met dat van mij tot in de kleine details*

Wachten tot het uitgaat. Heb ik ook gedaan (niet dat het toen wél iets is geworden, maar stoken wordt je echt niet in dank afgenomen).

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:06
Honda-Fanatic
Honda-Fanatic is offline
Als het verder een goede vriendin van je is zou ik haar steunen als zij dat nodig heeft, daar ben je vrienden voor.

Ik zou in geen geval gaan lopen stoken in hun huidige relatie, dat word je vanaf beide partijen zeker niet in dank afgenomen en daarmee word je kans op een relatie met haar verwaarloosbaar klein... Daar win je haar niet mee voor je..

Als je wel wat met haar wil, rustig afwachten of het uitgaat met haar huidige vriend en dan RUSTIG afwachten, niet gelijk met de deur in huis komen vallen. Ik denk dat ALS het uitgaat met haar huidige vriend ze niet gelijk op de volgende relatie zit te wachten.
En natuurlijk bestaat de kans dat het nooit wat word met haar, maar dat zie je dan wel. Rustig afwachten en kijken hoe het loopt en als jij dat ook kan, haar steun bieden op het moment dat ze dat nodig heeft of er om vraagt.
Oud 18-02-2005, 15:56
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-02-2005 @ 10:04 :
Als je nog genoeg vrienden naast die ene vriend van jou hebt, zou ik gewoon lekker gaan stoken.
Oud 18-02-2005, 16:11
100%hallal
100%hallal is offline
En wat betreft stoken: als degene die nog in die relatie zit aan jou vraagt wat jij zou doen, dan nog steeds niks zeggen?

--> Herkenbare situatie
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
als het uitgaat met haar vriend, betekent dat niet automatisch dat ze op jou wordt. Het zou ook wel behoorlijk onbeschoft zijn om als het uit is meteen erop af te gaan met een bos rozen bij wijze van spreken . ik zou gewoon wachten en even de kat uit de boom kijken
Oud 18-02-2005, 18:39
neobrinken
neobrinken is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 18-02-2005 @ 17:11 :
En wat betreft stoken: als degene die nog in die relatie zit aan jou vraagt wat jij zou doen, dan nog steeds niks zeggen?

--> Herkenbare situatie
Dat is al gebeurt.

ze hadden ruzie en toen vroeg ze mij hoe ik erover dacht.
Ik heb maar niks gezegt en gedaan alsof ik afwezig was(msn).
Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:29
-(L)-
Als het toch al niet goed gaat zal 't vanzelf wel uitgaan. Daarna zie je vanzelf wel hoe 't loopt. Ik zou niet in de relatie gaan stoken, of me ermee gaan bemoeien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten