Je moet om te beginnen in Photoshop al in duotoon werken. Of iets omzetten naar grijswaarden en dan kleuren kiezen. En dan moeten die kleuren natuurlijk pantone kleuren zijn, denk eraan dat kleuren anders reageren op de soort papier, dus zoek eerst uit welke soort papier je wil, zoek een kleurenwaaier die daarmee overeenkomt en kies dan je kleuren.
Maar wat wil je eigenlijk van de affiche? Duotoon is dat je 2 kleuren combineert in een raster, als je dit in photoshop doet, krijg je een mengeling dus. Als je zwart en geel bv. hebt, dan krijg je een soort groenige afbeelding. Wil je werken met echt duidelijke scheiding tussen zwart en de andere kleur, kun je volgens mij wel gewoon werken in CMYK (maar nu ben ik even niet zeker hoor, wij drukten gewoon CMYK, dus dat probleem hebben we nooit voorgehad), maar je moet bij het kleurenkiezen opletten dat er geen klein uitroeptekentje verschijnt naast het vakje met de kleur, dan is ze nl. niet geschikt voor druk.
Het kan ook zijn dat je in labmodus moet werken, maar dit is allemaal zo achterlijk lang geleden weer ^^.
Als ik mijn schoolboeken niet allang en breed had opgeborgen, had ik het voor je opgezocht, maar ik duik niet de zolder op om uit te pluizen in welke doos ze zijn terecht gekomen

.