Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 22:11
Patje
Patje is offline
Ik wil volgend jaar zomer samen met een vriendin van mij een rondreis door Engeland gaan maken... Gewoon met zijn tweetjes rondreizen en bij jeugdherbergen slapen.. ik vroeg me af of er hier misschien mensen zijn die zoiets al een hebben gedaan en leuke ideen hebben waar we allemaal heen zouden kunnen gaan, dingen waar we op moeten letten enz... of misschien mensen die in Engeland zijn geweest en een aanrader hebben... we willen op deze vakantie niet alleen maar feesten maar ook graag kastelen en kerken en andere dingen bekijken maar we weten niet zo goed waar we moeten beginnen ... er is zoveel te zien...
Dussss .. als iemand goeie ideen heeft of wel eens zoiets heeft gedaan hoor ik er graag van!

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 12:06.
Advertentie
Oud 30-09-2004, 16:33
Gothic
Gothic is offline
Lonely planet
Oud 30-09-2004, 17:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Anfield Road
Oud 30-09-2004, 19:51
Verwijderd
zeker York, hele mooie stad, middeleeuwse straatjes etc
Oud 07-01-2005, 10:01
mcflem
mcflem is offline
ik ben de afgelopen 3 jaar 3 keer in Engeland geweest
er is zo'n kaart, dan betaal je ongeveer 60 pond. met de anwb kaart krijg je 25%korting..
maar dat is voor Schotland, ook heel mooi.. als je daar naartoe wilt: dan mag je een week lang gratis in 60 kastelen, abdijen, 'andere oude dingen'.. heel leuk dat is wel voor een gezin volgens mij.. dus ik weet niet hoe het apart is.. verder:
-London, natuurlijk..
-Lake district, echt supermooi!
-Hadrian wall, niet iets om voor te reizen maar als je er bent is het wel leuk
-als je van achtbanen ofzo houd: Blackpool (daar is een park met de grootste achtbaan van Europa of zoiets.. ) en daar hebben ze ook een museum met allemaal weirde dingen.. en daaar wou ik naartoe! maar ik kwam er pas thuis achter dat dat daar was
-York, inderdaad. heel toeristisch maar wel leuk
-tsjaa... misschien kom ik nog op iets anders
wij sliepen in stacaravans, in een gastfamilie en de laatste keer in scoutcamps (soort jeugdherberg maar dat moet je wel afhuren voor een groep geloof ik.. )
Oud 08-01-2005, 19:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Op je geld letten.
Oud 09-01-2005, 18:03
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-09-2004 @ 18:48 :
Anfield Road
juist daarom ga ik volgend jaar denk ik ook
verder Liverpool gewoon aandoen, als je niet van voetbal houd is het nog altijd de stad van The Beatles
Oud 17-01-2005, 21:01
AGH
AGH is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 09-01-2005 @ 19:03 :
verder Liverpool gewoon aandoen, als je niet van voetbal houd is het nog altijd de stad van The Beatles
De stad van Atomic Kitten!!!!

Buiten het feit dat Liverpool een cultuurstad is blijft Liverpool ook de gezelligste stad van Engeland; een échte studentenstad. Uiteraard blijft London het ook goed doen.
De Beatles mogen nog niet in de schaduw staan van Oasis, dus vergeet ook Manchester niet.
Maar over het algemeen zijn de grote steden minder gezellig dan de kleinere steden zoals inderdaad een stadje als York. De mensen zijn er gemoedelijker, de sigaretten en bier zijn er goedkoper, alles is er iets relaxter en de slaapaccommodaties zullen er beter zijn.
Ondanks dat je niet elke nacht wilt feesten; doe het toch.
Als je weer in Nederland bent zul je het Engelse sfeertje gaan missen.
Oud 17-01-2005, 21:02
AGH
AGH is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 09-01-2005 @ 19:03 :
Kijk meteen even of mijn shawltje nog bij het momument ligt....
Oud 28-01-2005, 23:31
another supergirl
another supergirl is offline
ik ga vlgnde zomer in engeland werken met een vriendin via adelante.. we krijgen een taalcursus van een week in salisbury (heeele mooie omgeving) en we kunnen daarna terecht in heel verenigd koninkrijk!! cornwall is zeker leuk om te doen en gelijk ook een stuk warmer. van daaruit kan je wel naar het noorden gaan via t midden van engeland, northampton, nottingham enz en dan eventueel naar wales gaan. manchester en liverpool misschien leuk om even gezien te hebben (manchester veel olympische dingen nog) maar veelal industrieel. zekerss naar het lake disctrict gaan en als je geld over heb (lake district is duur vanwege vele toerisme) dan nog ff glascow/edinburgh?? hehe naja je kan ook in lake district beginnen en naar benede gaan.. nouja tot zover mijn suggesties!

PS kustplaatsen in zuid van engeland mooi, maar wel duur
Oud 15-03-2005, 19:16
TRXD
TRXD is offline
Ik weet dat ik dit topic zo omhoog haal maar toch.

Vorig jaar hebben we een rondreisje gemaakt door Engeland, Wales, Ierland, Schotland en Noord-Ierland.

In Engeland ben ik intussen ook een keer of 6 geweest (Londen 3x, Liverpool 2x, Manchester 1x, Leeds, Chester, Newcastle etc).

Liverpool is inderdaad wel een leuke stad en ook Manchester viel me nogal mee. Chester is een leuke oude stad waar het wel leuk is om een middagje rond te wandelen.

Mocht je nog wat vragen hebben dan kun je ze stellen uiteraard. Ben geen kenner maar kan wel iets vertellen.
Advertentie

Regels voor berichten