Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 17:59
huuh
huuh is offline
ej mensen
ik wil weten of meer mensen dit hebben mee gemaakt en wil er met hun over praten

vroeger toen ik 6 jaar was tot dat ik 15 was heb ik een klote tijd gehad omdat ik een mannetje in mijn straat heb wonen waar ik mee omging en die bedreigten mij zette mij altijd voor schut voor veel mensen moest altijd dingen doen anders zouw ik klappen krijgen en nog veel meer vernederingen en dat is nog niet alles want op mijn sgool had ik precies nog zo iemand diej precies het zelfde me me deed ik durften nooit iets tegen me ouders te zeggen ofzo want ik was veelste bang dat ze me iets zouden doen

nu ik 16 ben voel ik me zwaar depri ik heb daar door veel argesie in me he liefst maak ik diej gasten nu af maja heb je nix aan en ik mijn hooft is het ook een zooitje ik ben heel oncker en ik heb dat elke dag van me leven ik word en een beetje nog gekker van eigenlijk en weet niet wat ik moet doen ik loop al bij een psygiater diej mij wel helpt maar ik heb het gevoel dat het mij niet beter zal laten voellen

reageer maar als je iets wilt zeggen

grt kevin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 18:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Waarom was je bang dat je ouders jou iets zouden doen als je het zou vertellen? Dat begrijp ik niet echt goed.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:07
huuh
huuh is offline
haha neej ik was egt bang dat 1 van diej jongens mij iets zouden doen dat zeiden ze ook
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Oke, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik kan je verder helaas niet helpen want ik heb er geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:27
huuh
huuh is offline
neej niemand drom denk ik dat ik de enige ben met dit ******** probleem
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:34
hi
hi is offline
Citaat:
huuh schreef op 20-02-2005 @ 19:27 :
neej niemand drom denk ik dat ik de enige ben met dit ******** probleem
Vast niet! Ik zou rustig even afwachten wat voor reacties er komen. Ik kan je verzekeren er zijn er meer die dit ook hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:48
huuh
huuh is offline
oke zal ik doen
weet jij hoelang een topic blijf staan dan ?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:59
Nona
Nona is offline
Het topic blijft gewoon bestaan zolang het forum blijft bestaan. Hij zal alleen van de eerste pagina af naar beneden zakken en niet direct meer te zien zijn als er niet meer gereageerd wordt.

Overigens, het is wat makkelijker lezen als je gewoon de juiste spelling gebruikt. Dit is ronduit onhandig, dus als je graag reacties wilt is ABN een must.

Ontopic: aan het verleden kun je niets meer doen. Het is gebeurd en daar kun je niets meer aan veranderen. Maar wat je nu nog wel hebt is de onzekerheid, overgehouden uit je verleden. Dat kun je niet met terugwerkende kracht veranderen, maar je kunt werken aan je toekomst. Daarvoor de volgende tips:
- Bedenk je waar je je onzeker over voelt. Over je uiterlijk? Over je gedrag? Over je vriendschappen? Noem maar op. Bedenk je dan of dit echt nodig is. Waarschijnlijk niet, want tenzij je zelf bewust dingen verknoeit is jou niets te wijten. Probeer de gevoelens weg te werken met realistische gedachten.
- Doe iets met je agressie. Ga op een sport waarin je je agressie kunt stoppen of zoek een hobby waar je je gevoelens in kwijt kunt. En als iets je een klein beetje irriteert: doe er dan meteen wat mee. Zeg er wat van of doe er wat aan. Maar krop je woede niet op, want daar maak je het niet beter mee.
- Zorg dat dit je niet nog eens overkomt. Laat niet meer over je heen lopen. Je hoeft niet te vechten, met woorden valt vaak al heel wat op te lossen. Maar doe zeker geen dingen die je zelf niet wilt en laat je niest wijsmaken. Dat kost tijd, maar als je oefent word je er steeds beter in.
Oud 21-02-2005, 18:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-02-2005 @ 21:59 :
als je graag reacties wilt is ABN een must. )
Offtopic: De term ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) is vervangen door de term Standaard Nederlands.
Reageren

Regels voor berichten