![]() |
|
Ik heb dus een Sitecom DC-214 router, en ik heb op www.portforward.com gezocht hoe ik het moets doen.
Daar staat met een statisch ip adres. Had ik gedaan, precies zo hoe het daar stond, maar dan heb ik helaas geen internet meer op die computer. Als ik dan die computer weer een automatisch ip geeft heb ik wel internet. Wat mijn vraag nu is, of ik de poorten ook kan forwarden met een automatisch ip adres?Of moet het perse statisch zijn. Maar hoe kan het dan dat ik geen internet meer heb als ik de poorten open zet? Het gaat hier om de poort 6881.
|
![]() |
||
Citaat:
Het blijft namelijk nog steeds hetzelfde ip...
Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 22:18. |
![]() |
||
Citaat:
@Jolt Gewoon je eigen PC statisch een IP adres geven (dus niet via DHCP) en dan port forward instellen naar je lokale IP. Simple as that. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dit heeft een aantal voordelen: - Stel je hebt een laptop, die je op school/uni/werk wilt connecten. Dan krijg je wellicht een IP via een dhcp server. Als je thuis een echt statisch adres gebruikt, moet je elke keer dat je op school/uni/werk komt switchen. Lijkt met niet echt handig. - Daarnaast is het ook handiger als er 'af en toe' eens een pc of laptop bij wordt geplugged. Dan is het gewoon een kwestie van UTP erin en gaan met die banaan. Geen gezeik met instellingen (welke IP range, welke DNS, etc) Ik heb ook een sitecom routertje staan, en zo doe ik dat: http://stuwww.uvt.nl/~s178024/sitecom.png en dan advanced config: http://stuwww.uvt.nl/~s178024/sitecom2.png Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 09:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar een switch is sowieso al stukken beter omdat je dan full duplex kunt gebruiken, hub kan dat niet. Een switch is over het algemeen ook sneller omdat je met een hub veel overhead hebt, als ik me niet vergis.
||
![]() |
Citaat:
![]() @marco: In Redbus zullen die dingen niet worden gebruikt nee, maar voor de thuisgebruiker/power user voldoen ze prima. Meer dan voldoende functies: port(range) forwarding, dynamic dns, remote control, reserved dhcp adresses, url filter, logs, etc, etc. Ook over stabiliteit heb ik niet te klagen. Hij is nog nooit gecrashed en heeft nooit rare dingen gedaan die achteraf niet aan mij bleken te liggen. Ik heb een DC-202v3. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens doet die v1 het nog wel, mijn overbuurman maakt er nu dankbaar gebruik van ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |