Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 14:33
Jolt
Jolt is offline
Ik heb dus een Sitecom DC-214 router, en ik heb op www.portforward.com gezocht hoe ik het moets doen.

Daar staat met een statisch ip adres. Had ik gedaan, precies zo hoe het daar stond, maar dan heb ik helaas geen internet meer op die computer.

Als ik dan die computer weer een automatisch ip geeft heb ik wel internet. Wat mijn vraag nu is, of ik de poorten ook kan forwarden met een automatisch ip adres?Of moet het perse statisch zijn. Maar hoe kan het dan dat ik geen internet meer heb als ik de poorten open zet?

Het gaat hier om de poort 6881.
Oud 12-02-2005, 14:51
Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
Je moet je pc in de dmz zone zetten.

Ik kan dat in mn sitecom gewoon doen door de naam van mn pc in te vullen, ipv mn ip.
Oud 12-02-2005, 16:11
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat kan... alleen als je IP verandert, verandert de port forward niet mee en wordt de data dus naar de verkeerde computer gestuurd (die er dan natuurlijk niks mee kan). De meeste routers hebben trouwens wel een optie om een IP adres voor een bepaalde computer te reserveren, dan heb je dus in feite een statisch IP dat je via DHCP verkrijgt. Heeft die Sitecom dat toevallig niet?

En DMZ?
Oud 12-02-2005, 16:45
Verwijderd
Of je zet die poort altijd open, voor elke computer/ip. Ik zie de ernst er niet echt van in.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:54
Jolt
Jolt is offline
Allemaal leuk en aardig maar dat werkt niet . Moet dus toch echt een ip adres intoetsen. Helaas.

Daar dus, naam van de computer werkt niet.

Maar zodra ik mijn eigen ip er in zet. Dan heb ik geen internet meer. Ik zal het eventjes verder uitleggen:

--->Adsl ----> Router----> hub ----> mijn pc

Waarbij naast de router nog een Pc is aangesloten, en aan de hub nog 1 andere.

Allemaal automatisch ip adres.
Oud 12-02-2005, 18:45
ExVaal
ExVaal is offline
start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /renew

Al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 22:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vaal schreef op 12-02-2005 @ 19:45 :
start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /renew

Al geprobeerd?
Jah, maar hoe bedoel je?
Het blijft namelijk nog steeds hetzelfde ip...

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 04:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Bloemkoolsaus schreef op 12-02-2005 @ 15:51 :
Je moet je pc in de dmz zone zetten.
Dat moet je dus niet doen.

@Jolt
Gewoon je eigen PC statisch een IP adres geven (dus niet via DHCP) en dan port forward instellen naar je lokale IP.

Simple as that.
Oud 13-02-2005, 09:01
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-02-2005 @ 05:01 :
[B]Dat moet je dus niet doen.

@Jolt
Gewoon je eigen PC statisch een IP adres geven (dus niet via DHCP) en dan port forward instellen naar je lokale IP.

Simple as that. [/aB]
Kan, hoewel ik toch liever dhcp gebruik. Je kunt het IP gewoon koppelen aan een mac adres ofzo, zodat elke pc toch altijd hetzelfde IP krijgt. Zo heb je ook geen last van veranderende IP's.

Dit heeft een aantal voordelen:
- Stel je hebt een laptop, die je op school/uni/werk wilt connecten. Dan krijg je wellicht een IP via een dhcp server. Als je thuis een echt statisch adres gebruikt, moet je elke keer dat je op school/uni/werk komt switchen. Lijkt met niet echt handig.

- Daarnaast is het ook handiger als er 'af en toe' eens een pc of laptop bij wordt geplugged. Dan is het gewoon een kwestie van UTP erin en gaan met die banaan. Geen gezeik met instellingen (welke IP range, welke DNS, etc)

Ik heb ook een sitecom routertje staan, en zo doe ik dat:
http://stuwww.uvt.nl/~s178024/sitecom.png
en dan advanced config:
http://stuwww.uvt.nl/~s178024/sitecom2.png

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 09:06.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 11:51
ILUsion
ILUsion is offline
Volgens mij moet je op je router nakijken wat al je instellingen zijn. Dit is hoe hier alles werkt (weliswaar met een Linksys router, maar dat mag niet uitmaken):
op je router kijk je na:
DNS-server(s)
IP-range van je router
Netmask van je LAN (niet van het WAN!!!)
IP-adres van je router

Op je computer (hopelijk dus een vaste computer, op een notebook zal ik nooit aanraden een vast IP te gebruiken omdat je die waarschijnlijk wel ergens anders ook snel wilt kunnen gebruiken) stel je de volgende dingen in:

IP: gekozen adres in de range van je router
DNS: zelfde als bij je router
Netmask: zelfde als bij je router
Gateway: IP van je router

Nu, als je niet goed overweg kunt met IP-ranges, dat is een combinatie van het IP van je gateway (router dus) en het netmask. Stel je router heeft IP 192.168.1.1 (zoals hier, en op veel andere plaatsen) en je hebt een netmask 255.255.255.0 (zowat standaard voor een thuisnetwerk, want je kan er 253/254 computers op zetten), dan kun je voor je computer een IP van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 instellen (1 kun je niet kiezen, dat is al bezet door je router en 255 is sowiezo verboden, dacht ik). Dat werkt hier allemaal perfect.
Oud 13-02-2005, 12:34
Jolt
Jolt is offline
Het rare is dus. Eerst doe ik mij zelf een Statisch Ip adres geven.
Heb ik nog internet. Ga ik dan poort 6881 forwarden, dan heb ik geen internet meer.

Komt dat dan doordat ik achter een hub zit?
Oud 13-02-2005, 12:40
M@rco
M@rco is offline
Nu je het zegt... volgens mij heb jij een switch nodig, geen hub. Een hub stuurt namelijk data door naar alle PC's die op die hub zijn aangesloten, een switch is wat "slimmer" en stuurt het alleen naar de PC waarvoor het bedoeld is. Ik denk dat dat er iets mee te maken heeft.
Oud 13-02-2005, 12:44
Jolt
Jolt is offline
Oke, zal ik binnekort een switch halen.

Zo doe ik het dus:

Eerst maak ik connectie met mijn router, vul password in, etc.
Dan ga ik hier naar toe:

Vul ik mijn statisch ip in.Sla ik het op,flash ik de router en restart de router.

Alleen daarna geen inet meer .

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:42
Jolt
Jolt is offline
Heb het nu ook al geprobeerd door middel mijn pc direct op de router aan te sluiten. Resultaat geen internet zodra ik mijn poorten open zet.

Argh!
Oud 14-02-2005, 17:49
M@rco
M@rco is offline
Hmm

Welke BT client gebruik je? Het zou kunnen dat die gewoon teveel connecties opent en die arme Sitecom dat allemaal niet aan kan. Ik begrijp trouwens de aanwezigheid van die hub niet zo, die DC-214 heeft toch gewoon een ingebouwde router?

Heb je ook de laatste nieuwe firmware al in de Sitecom gezet?

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:54
Jolt
Jolt is offline
Azeureus gebruik ik, firmware nog niet gedaan, zal eens zoeken.

Zit bij ons zo adsl komt het huis binnen, gaat naar de router. En omdat ik geen zin had om meer dan 1 kabel te trekken van boven naar beneden. Hubje tussen geplaats. Zijn nu namelijk 3 Pc's boven die aan de hub hangen en een onder die aan de router hangt.

Beetje zonde om 3 kabeltjes te trekken .
Oud 14-02-2005, 18:04
Jolt
Jolt is offline
Nu snap ik er geen drol meer van. Firmware geupdate, denk ik ga ik nog eens klooten, dus ikmezelf een statisch ip adres gegeven. En wat blijkt kan wel op msn maar niet surfen op IE en Firefox.
Oud 14-02-2005, 18:20
M@rco
M@rco is offline
Hm... klinkt alsof je geen DNS servers hebt ingesteld?
Oud 14-02-2005, 18:25
Jolt
Jolt is offline

Heb hem op automatisch gezet. Zou ook niet eigenlijk weten waarop hij moet .
Oud 14-02-2005, 18:54
M@rco
M@rco is offline
Ja, maar als je in Windows zelf een statisch IP hebt ingesteld, moet je ook twee DNS servers opgeven
Oud 14-02-2005, 18:56
Jolt
Jolt is offline
Hmz, en dat is?

Eigen ip en die van de router?
Oud 14-02-2005, 19:17
M@rco
M@rco is offline
Nee, de DNS servers van je ISP (die zorgen ervoor dat domeinnamen omgezet worden naar IP adressen, zou dus verklaren waarom je niet kunt surfen).. Het Net, was het toch? Moet je deze instellen:

195.121.1.34
195.121.1.66

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:41
Jolt
Jolt is offline
Hum, nu heb ik hem geloof ik opgeblazen.
Toen ik dat omzette, dus had hem naar auto en dat ik zelf kon aanpassen.

Toen deed niks het meer, dus ik denk reset dat ding ff. Kan hem wel gewoon als switch gebruiken maar niet meer als router .

Morgen eventjes een nieuwe halen.
Hij geeft steeds het probleem dat hij geen connectie kan maken met de router.
Oud 15-02-2005, 01:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-02-2005 @ 13:40 :
Nu je het zegt... volgens mij heb jij een switch nodig, geen hub. Een hub stuurt namelijk data door naar alle PC's die op die hub zijn aangesloten, een switch is wat "slimmer" en stuurt het alleen naar de PC waarvoor het bedoeld is. Ik denk dat dat er iets mee te maken heeft.
Nee hoor. Bij een hub komt het pakketje bij alle computers aan, maar in de headers staat duidelijk voor welk MAC adres het pakketje bedoeld is. Andere computers negeren packets die niet voor hen zijn bedoeld gewoon. Anders zou het concept van een hub sowieso niet werken.
Oud 15-02-2005, 01:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LB06 schreef op 13-02-2005 @ 10:01 :
Kan, hoewel ik toch liever dhcp gebruik. Je kunt het IP gewoon koppelen aan een mac adres ofzo, zodat elke pc toch altijd hetzelfde IP krijgt. Zo heb je ook geen last van veranderende IP's.
Dat moet je router wel ondersteunen dan. Dan krijg je eigenlijk sowieso geen ander IP toegewezen als je gaat rebooten. Of Jolt zijn sletteroutertje zo slim is betwijfel ik.
Oud 15-02-2005, 11:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-02-2005 @ 02:01 :
Nee hoor. Bij een hub komt het pakketje bij alle computers aan, maar in de headers staat duidelijk voor welk MAC adres het pakketje bedoeld is. Andere computers negeren packets die niet voor hen zijn bedoeld gewoon. Anders zou het concept van een hub sowieso niet werken.
Heu, dat zeg ik toch?

Maar een switch is sowieso al stukken beter omdat je dan full duplex kunt gebruiken, hub kan dat niet. Een switch is over het algemeen ook sneller omdat je met een hub veel overhead hebt, als ik me niet vergis.
Oud 15-02-2005, 11:54
Jolt
Jolt is offline
Router is dus helemaal brak nu , naja gebruik hem wel als switch koop ik me wel een nieuwe hub was trouwens ongeveer 5 jaar oud, en de router 2 jaartjes.
Oud 15-02-2005, 14:19
M@rco
M@rco is offline
Hehe, doe dat. Sitecom = meuk, toen ik er nog een had is ie ook wel eens overleden. Paar keer firmware opnieuw geflasht en dan deed ie het wel weer.
Oud 15-02-2005, 14:35
Jolt
Jolt is offline
Tja probleem is kom helemaal niet meer in de router, dus kan hem niet flashen .

Koop me wel een andere cheape router, en blijf er van af .
Oud 15-02-2005, 16:28
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-02-2005 @ 15:35 :
Tja probleem is kom helemaal niet meer in de router, dus kan hem niet flashen .

Koop me wel een andere cheape router, en blijf er van af .
Heb je hem als eens gereset

@marco:
In Redbus zullen die dingen niet worden gebruikt nee, maar voor de thuisgebruiker/power user voldoen ze prima. Meer dan voldoende functies: port(range) forwarding, dynamic dns, remote control, reserved dhcp adresses, url filter, logs, etc, etc. Ook over stabiliteit heb ik niet te klagen. Hij is nog nooit gecrashed en heeft nooit rare dingen gedaan die achteraf niet aan mij bleken te liggen. Ik heb een DC-202v3.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:29
LB06
LB06 is offline
tip: Zit er in je adsl-modem geen dhcp en port-forward functionaliteit?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:04
Jolt
Jolt is offline
Heb hem vaak genoeg gereset ga nu hardware resetten via jumpertje.
Oud 15-02-2005, 17:04
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
LB06 schreef op 15-02-2005 @ 17:28 :
@marco:
In Redbus zullen die dingen niet worden gebruikt nee, maar voor de thuisgebruiker/power user voldoen ze prima. Meer dan voldoende functies: port(range) forwarding, dynamic dns, remote control, reserved dhcp adresses, url filter, logs, etc, etc. Ook over stabiliteit heb ik niet te klagen. Hij is nog nooit gecrashed en heeft nooit rare dingen gedaan die achteraf niet aan mij bleken te liggen. Ik heb een DC-202v3.
Ja, kijk... jij hebt een v3, dat zal al een stuk schelen, ik had een antieke v1 Mijn vriendin heeft er ook zo één, werkt idd prima, behalve de brakke UPnP functie (vind ik wel jammer want dat gebruik ik nogal veel met Azureus en MSN).

Overigens doet die v1 het nog wel, mijn overbuurman maakt er nu dankbaar gebruik van
Oud 15-02-2005, 20:49
Jolt
Jolt is offline
Naja open geschroefd, jumpertje erop, nu doet ie niks meer .
Dat word morgen dus zeker een nieuwe halen.
Oud 15-02-2005, 21:19
M@rco
M@rco is offline
Oh oh oh
Oud 15-02-2005, 23:20
Jolt
Jolt is offline
Ik heb hem vermoord . Hij is dood.
Naja, misschien doet hij het na een paar jaar weer, als ik blijf firmware erin stoppen .
Oud 17-02-2005, 19:11
LB06
LB06 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-02-2005 @ 18:04 :
Ja, kijk... jij hebt een v3, dat zal al een stuk schelen, ik had een antieke v1 Mijn vriendin heeft er ook zo één, werkt idd prima, behalve de brakke UPnP functie (vind ik wel jammer want dat gebruik ik nogal veel met Azureus en MSN).

Overigens doet die v1 het nog wel, mijn overbuurman maakt er nu dankbaar gebruik van
ah Ja die v1 schijnt heel anders te zijn dan v2 en v3. Tenminste, als je kijkt naar het control panel. Ik meen dat je er geen ranges enzo mee kunt forwarden. Dit alleen al lijkt me vreselijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:14
Jolt
Jolt is offline
Ik heb nu een cheap trust dingetje .
Poorten open zetten laat ik wel iemand komen die er verstand van heeft, ik ga er niet meer aan klooten, geef mij maar gewone hardware van een normale pc en niet zo een gare router .
Reageren

Regels voor berichten