Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik had altijd een hekel aan die jongerendiensten waar opeens toneel gespeeld werd, of mensen instrumenten kregen. Schaamde me altijd voor mijn 'jongeren zijn'. Dat wij nog zo onvolwassen zijn dat de boodschap via toneel en taboerijnen moet worden overgebracht is kut voor ons, maar daar moeten we de volwassen gemeente niet mee lastigvallen. Die proberen te groeien in hun geloof op zondag, en dat doen ze niet door te kijken naar 20 jongeren die toneel uitvoeren op het laagste niveau mogelijk. (dat idee) Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 09:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
en bijbelstudie gebeurt bij ons al bij kattebak dus tsja.. en de eo is in onze kerk lichtelijk not/done stuff omdat wij niet evangelisch zij en ook absoluut geen binding mee willen hebben dus dat is allemaal individueel |
![]() |
||
Citaat:
Waarom geen bijbelstudie buiten catechesatie om? (cathechese wordt meestal/vaak als verplicht gezien...niet echt denderend dus) Je wilt jongeren in de kerk krijgen, dus ook de jeugd bij de preek betrekken lijkt mij. In het dorp waar ik woon hebben ze ook moeite met jongeren in de kerk te krijgen (niet mijn gemeente). Dat proberen ze door bijvoorbeeld op zondagochtend een strandwandeling te organiseren. En dan staat mij toch tegen....niet dat ze jeugd proberen aan te spreken....maar dat ze het fout aanpakken, of niet? Je wilt toch ook dat jongeren gaan geloven, geloof gaan delen en ook hun plaats vinden in de gemeente van Christus?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Boeiuh is ons toverwoord, chilluh onze hobby Love & Peace | 91 | 27-03-2007 00:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
atheistische binding met religie Ninnoc | 79 | 20-04-2005 20:54 | |
Scheiding van kerk en staat. anjali | 10 | 16-02-2005 12:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Scheiding van kerk en staat anjali | 2 | 12-02-2005 18:12 | |
bush tegen homo huwelijk jeroen87 | 397 | 09-03-2004 20:02 |