Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 18:35
I love stars
I love stars is offline
Heeft iemand nog titels van (studie)boeken over natuurkunde, wiskunde, scheikunde of biologie?
Maar het moeten wel boeken zijn waarvoor iemand uit 4 VWO (NT) genoeg voorkennis voor heeft (zullen er weinig zijn mja probeer het toch )
Verder vraag ik nog naar titels van boeken over de programeertaal Pascal.

ps. weet iemand nog een goede bestelsite

alvast bedankt
Oud 12-02-2005, 18:51
Bernero
Bernero is offline
Als jouw voorkennis alleen uit die van 4VWO bestaat, dan zou ik nog maar even wachten Ik ben pas halverwege 5VWO begonnen met extra stof te lezen. Maar als je genoeg mechanica en wiskunde gehad hebt, dan kun je volgens mij wel beginnen met de natuurkundeboeken op deze site:

http://www.lightandmatter.com/area1.html

Als je echt fanatiek bent dan raad ik Simple Nature aan. Daar staat alles in wat in die andere 6 ook staat, maar het gaat veel dieper in op de onderwerpen en er komt meer wiskunde aan te pas. Van de Light and Matter reeks moest ik soms echt geeuwen. maar ja ik zat toen al een jaar verder dan jij.

Maar op het VWO krijg je nog best interessante dingen hoor, al moet ik toegeven dat dat niet kan wedijveren met hoe die wetenschappen echt zijn. Voor beginnelingen kan het daarentegen soms wel verbazingwekkend zijn, als je genoeg interesse hebt.
Oud 12-02-2005, 19:07
Verwijderd
Ja.

Natuurkunde: University Physics van Young en Freedman.
Wiskunde: Calculus: a complete course van Adams.

Deze beide boeken beginnen op een niveau dat niet zo hoog is en bouwen dan langzamerhand steeds verder op.

Je hebt daar voor een tijdje wel genoeg aan, University Physics bevat zo'n 1700 pagina's en Calculus: a complete course ongeveer 1000.

University physics begint met wat eenvoudige mechanica, krachten, snelheid, dat soort dingen. Wel is de benadering wat wiskundiger en abstracter dan je van het VWO gewend bent, maar dat went snel en na een tijdje wil je niets anders meer. Er zijn ook zo'n 100 vragen per hoofdstuk (met zo'n 40 hoofdstukken) van variërend niveau.

Calculus begint met wat basisstof, grafieken tekenen, differentiëren enzovoorts en bouwt daar op voort tot je komt bij bijvoorbeeld drievoudige integralen en de stellingen van Green en Stokes.

Zelf heb ik deze boeken ook gebruikt voor mijn studie. Ik denk dat je voor de boeken bij elkaar zo'n 150 à 200 euro kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:09
I love stars
I love stars is offline
bedankt
Oud 12-02-2005, 19:12
Verwijderd
En als je 't niks vindt kun je altijd nog University Physics gebruiken om iemand dood te meppen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:16
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 20:12 :
En als je 't niks vindt kun je altijd nog University Physics gebruiken om iemand dood te meppen.
Bedankt voor de tip
Oud 12-02-2005, 21:42
Verwijderd
Oh ja, ze zijn in het Engels, maar dat had je wel begrepen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:03
swie
swie is offline
boek: Inleiding tot de bio organische chemie
auteur: J F J Engbersen, de Groot
ISBN: 9074134955

organische chemie deze basis heb je nodig om biochemie te kunnen. De inhoud is niet moeilijk en zou haalbaar moeten zijn voor iemand met een redelijke achtergrond. Zal nu nog zoeken naar de naam van dat oude boek van analytische chemie van in het midelbaar (was een goed boek beter diene ambetante cursus) ma heb daar nu geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:14
JCG
JCG is offline
Ik heb nog wel een HBO wiskunde boek voor je. Hij is van het eerste semester op THRijswijk. Je krijg er ook maple bij.
Oud 13-02-2005, 11:31
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 22:42 :
Oh ja, ze zijn in het Engels, maar dat had je wel begrepen denk ik.
dat had ik begrepen jah

ach zal dan wel een goede oefening zijn voor de uni.
Oud 13-02-2005, 12:33
IvdSangen
IvdSangen is offline
Voor eerstejaars universitaire logica:

Boek:
Rob Nederpelt, Fairouz Kamareddine:
Logical Reasoning: A First Course
Text in Computing, Vol. 3
King's College Publications, London, 2004
ISBN 0-9543006-7-X

Is echt een leuk boek om te lezen met opbouwende en uitdagende vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:30
Sanctus
Sanctus is offline
Hoezo wil jij in godsnaam meer leren dan je op school al doet?
Hoogmoed komt voor de val
Oud 17-02-2005, 10:57
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 16-02-2005 @ 21:30 :
Waar slaat dat nou weer op. Dat heet geen hoogmoed maar ambitie. Zonder ambitieuze mensen zouden we nu nog op oerossen jagen. Als zij geen genoegen neemt met de stof van het vwo dan moet zij dat toch weten. Ik denk dat ze zelf het best kan bepalen of ze het wel of niet aankan. Voor mij was de 4e het drukste jaar van heel de middelbare school, maar dat verschilt per school. Hierna werd het alleen maar minder en aan het einde van de 5e was het makkelijk te doen voor mij. Op dit moment is het helemaal een rustige boel.
Oud 17-02-2005, 13:54
I love stars
I love stars is offline
Citaat:

1. Waarom is het hoogmoed?
2. mn schoolcijfers zullen er niet door omlaag gaan
3. en als ik het toch niet lukt lukt het niet ik heb nooit beweerd dat ik die 'boekjes' met 1 keer lezen snapt
Oud 17-02-2005, 13:54
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
GA DOOD KRIJG TYFUS IN JE HOL. DAT JE VIEZE, GELE, MET PUS GEVULDE ZWEREN IN JE GEHOORGANG MAG KRIJGEN. WEES VERVLOEKT, VIEZE TYFUSKLOOTZAK KRIJG DE FUCKING ZIEKTES GA DOOD
Oud 17-02-2005, 13:55
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-02-2005 @ 14:54 :
GA DOOD KRIJG TYFUS IN JE HOL. DAT JE VIEZE, GELE, MET PUS GEVULDE ZWEREN IN JE GEHOORGANG MAG KRIJGEN. WEES VERVLOEKT, VIEZE TYFUSKLOOTZAK KRIJG DE FUCKING ZIEKTES GA DOOD
w00t mooite argumentatie

Oud 17-02-2005, 13:56
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-02-2005 @ 14:55 :
w00t mooite argumentatie

jippie
Oud 17-02-2005, 14:10
Sanctus
Sanctus is offline
Jezus jij bent echt cool
Oud 17-02-2005, 14:12
Global
Global is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-02-2005 @ 14:54 :
ja, en wat ben jij dan?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:19
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Global schreef op 17-02-2005 @ 15:12 :
ja, en wat ben jij dan?
een badmuts
Oud 17-02-2005, 14:28
Global
Global is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-02-2005 @ 15:19 :
een badmuts
ok
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:02
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-02-2005 @ 15:19 :
een badmuts
badmutssssss je verpest onze topic
Oud 17-02-2005, 16:20
Sanctus
Sanctus is offline
huhuhu, misschien was ik een beetje voorbarig met wat ik zei, maar waarom wil je zo graag extra studieboeken hebben ?

(nouja ik leer in mijn vrije tijd ook esperanto enzo..)
Oud 17-02-2005, 16:55
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 17-02-2005 @ 17:20 :
huhuhu, misschien was ik een beetje voorbarig met wat ik zei, maar waarom wil je zo graag extra studieboeken hebben ?

(nouja ik leer in mijn vrije tijd ook esperanto enzo..)
esperanto dan ben je gek

omdat badmutssssss en ik ons verveelden op school in die stomme k-tijd en ik niet van stil zitten hou en vooral gwoon is grappig .
Oud 17-02-2005, 17:01
Sanctus
Sanctus is offline
hehe ok dan
vind je het zo easy op school dan ?
Oud 17-02-2005, 18:23
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 17-02-2005 @ 18:01 :
hehe ok dan
vind je het zo easy op school dan ?
Kan ik me goed voorstellen op dat vieze gele met pus gevulde vwo ((c) badmuts )
Oud 17-02-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 17-02-2005 @ 17:55 :
esperanto dan ben je gek
Hee, niks over Esperanto hoor!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:55
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-02-2005 @ 17:02 :
badmutssssss je verpest onze topic
niet mijn idee
Oud 17-02-2005, 19:29
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 17-02-2005 @ 19:55 :
niet mijn idee
ok het was mijn idee om hem uit te schelden ( en ik maakte eigelijk een grapje) , maar toch niet op dié manier.
Oud 17-02-2005, 19:35
hi
hi is offline
Citaat:
Ik zou willen dat ik het deed / doe!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 20:07 :
Ja.

Natuurkunde: University Physics van Young en Freedman.
Wiskunde: Calculus: a complete course van Adams.

Je hebt daar voor een tijdje wel genoeg aan, University Physics bevat zo'n 1700 pagina's en Calculus: a complete course ongeveer 1000.

University Physics is ook in aparte delen verkrijgbaar. Het is hetzelfde boek maar dan in 3en opgedeeld, geloof ik. Scheelt een hoop geld. Eerste deel is vooral klassieke mechanica en gaat volgens mij al wel ver genoeg. Want wat ik aan natuurkunde kreeg in de 4e is echt niets vergeleken met deze stof. Toen was het alleen maar formules omschrijven...maargoed 2e fase is wellicht wel weer anders.

Maar zocht je echt studieboeken of zijn dingen in de trant van Stephen Hawking (natuurkunde zonder formules) niet veel leuker?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
*E.T.* schreef op 22-02-2005 @ 22:23 :
University Physics is ook in aparte delen verkrijgbaar. Het is hetzelfde boek maar dan in 3en opgedeeld, geloof ik. Scheelt een hoop geld. Eerste deel is vooral klassieke mechanica en gaat volgens mij al wel ver genoeg. Want wat ik aan natuurkunde kreeg in de 4e is echt niets vergeleken met deze stof. Toen was het alleen maar formules omschrijven...maargoed 2e fase is wellicht wel weer anders.

Maar zocht je echt studieboeken of zijn dingen in de trant van Stephen Hawking (natuurkunde zonder formules) niet veel leuker?
Je kunt zonder wiskunde wel uitleggen wat de consequenties zijn van natuurkundige modellen, maar niet waarom het zo is. En dat laatste is nu juist het interessantst. Ik wist trouwens niet dat 'University Physics' in aparte delen verkrijgbaar is. Zelf heb ik die dikke pil.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-02-2005 @ 22:32 :
Je kunt zonder wiskunde wel uitleggen wat de consequenties zijn van natuurkundige modellen, maar niet waarom het zo is. En dat laatste is nu juist het interessantst. Ik wist trouwens niet dat 'University Physics' in aparte delen verkrijgbaar is. Zelf heb ik die dikke pil.
Ja das waar, maar ja, de wiskunde die je écht nodig hebt om alles uit te leggen ligt wel ver boven 4vwo niveau.

Tja, hij staat hier al een paar jaar ongebruikt in de kast...kopen? :-D
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:10
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
is wel leuk , maar echt snappen doe je het dan niet denk ik. Er staat van dit en dat en daarom en dan onthoud je het , maar echt weten doe je het niet.
Of ik die boeken aankan dat weet ik niet , maar als je het niet probeert zal je het ook nooit lukken.

ps. bedankt voor de tippen hoewel, het nog een tijdje kan duren voor dat ik een boek bestel, ben nu ook veel bezig met sociale dingen .
Reageren

Regels voor berichten