Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 08:51
Lottiej
Lottiej is offline
Heeel lieve luitjes!!

Hebben jullie Alchohol nodig om te overleven?
Of om vrolijk te zijn?

Laat me weten hoe jij over alchohol denkt.

Liefs

Lottiej
Oud 11-02-2005, 08:58
pimio
pimio is offline
alcohol is funny,

heb et niet nodig om te kunnen overleven maar kword er wel zeker vrolijk van (en ook wel gezelliger)

teveel werkt alleen averechts. Dan word ik ontzettend irritant (en gewillig)

en om maar even de alcohollist te spelen: canei is net limonade, binne een half uur 2 flessen rode, witte of rose achter in je giegel.
Oud 11-02-2005, 09:20
wann
wann is offline
Alcohol komt toch wel ergens voor in een of ander biologisch proces dat levensnoodzakelijk is voor ons?
Of was dat bij sommige anaërobe levensvormen zo?
Meh.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:34
Verwijderd
nee je hebt geen alchol nodig
maar je bijv. ook leven zonder niet alcholische drankjes ziek alcholisten drinken ook alleen bier.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:36
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
ik houd er van. En na carnaval had ik ook wel lichte afkick verschijnselen. (maar dat kan ook een o.d. frikandellen geweest zijn )

maar zolang ik geen dingen ga zeggen als: "Kwam ik op n feestje, ik begin n polonaise, bleek t n begrafenis te zijn!... How stoepit kenjoe bie!" blijf ik het drinken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:38
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
pipo_popihaha schreef op 11-02-2005 @ 14:34 :
maar je bijv. ook leven zonder niet alcholische drankjes ziek alcholisten drinken ook alleen bier.
fokking hell. 16 jaar en nu al een alcoholprobleem...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
pipo_popihaha schreef op 11-02-2005 @ 14:34 :
ken jij alle alcoholisten. Beetje domme uitspraak om te zeggen dat alcoholisten alleen bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:18
leucomelas
leucomelas is offline
de laatste tijd gebruik ik alcohol om happy te zjn weet dat het niet goed is, maar dit is tenminste een uitweg... nu heb ik twee galzen rode wij op en voel me al *zweef* igg beter dan vanmiddag, me leven was totaal nutteloos, kan geen huiswerk maken, liefde is ook niet alles... en nu benk aangeschoten/zat... geen idee waar die grens ligt trouwens, maar dat was de vraag niet...
maar ja, ik heb alcohol nodig nog helaas geen idee hoek daar verandering in ga brwengen...
kut
Oud 11-02-2005, 17:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Neuh, ik heb het nooit nodig gehad.
Maar als er niks anders te drinken zou zijn dan wel.
Oud 11-02-2005, 17:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 11-02-2005 @ 17:18 :
de laatste tijd gebruik ik alcohol om happy te zjn weet dat het niet goed is, maar dit is tenminste een uitweg... nu heb ik twee galzen rode wij op en voel me al *zweef* igg beter dan vanmiddag, me leven was totaal nutteloos, kan geen huiswerk maken, liefde is ook niet alles... en nu benk aangeschoten/zat... geen idee waar die grens ligt trouwens, maar dat was de vraag niet...
maar ja, ik heb alcohol nodig nog helaas geen idee hoek daar verandering in ga brwengen...
kut
Iets alternatiefs verzinnen dat wel gezond is? Sporten ofzo? Schijn je ook blij van te worden.
Oud 11-02-2005, 18:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-02-2005 @ 18:10 :
Iets alternatiefs verzinnen dat wel gezond is? Sporten ofzo? Schijn je ook blij van te worden.
wat een psychologische kennis

ontopic: nee, alcohol is voor mij duidelijk geen levensmiddel. ik vind drinken erg ok, maar ik drink ook vaak genoeg niet. echter, vanavond ga ik me gratis helemaal lam zuipen
Oud 11-02-2005, 18:05
Vice
Vice is offline
Voor mij iedergeval niet. Ik zou wel zonder kunnen.
Oud 11-02-2005, 21:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 11-02-2005 @ 17:18 :
kut
volgens mij hebben veel mensen wel eens zo een fase, komt vaak wel goed...

denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:43
Verwijderd
Alcohol is wel onderdeel van mijn dagelijkse patroon ja. Ik drink al meer dan tien jaar vrijwel zonder uitzondering iedere avond en ik ben niet van plan te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:32
Wammus
Wammus is offline
Nee. Ik kan prima zonder en drink met mate. Af en toe zuip ik me dronken of lam maar dat blijft allemaal binnen de perken dus ik stop er niet mee.
Oud 12-02-2005, 13:46
Type
Type is offline
Hell no, het is leuk om een keertje aangeschoten te zijn enzo, maar daar houdt het ook op.
Oud 12-02-2005, 14:12
adri1200
adri1200 is offline
het is geen levensbehoefte voor me

maar een goed glas wisky en iets anders is toch wel lekker op zijn tijd

en klemzuipen dat doe ik soms
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 00:43 :
Alcohol is wel onderdeel van mijn dagelijkse patroon ja. Ik drink al meer dan tien jaar vrijwel zonder uitzondering iedere avond en ik ben niet van plan te stoppen.
Oh, vandaar dat je er als alcoholist uitziet.

Ontopic: nee, alcohol is geen levensmiddel en ik heb het ook niet 'nodig' om vrolijk te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:11
Verwijderd
Gisteravond was het mijn primaire bestaansmiddel.
Voor de rest ben ik een zeeeer matige drinker.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:34
coopergirl
coopergirl is offline
Op zich kan ik best zonder alcohol, no doubt. Maarrr, ik vind het heerlijk 's avonds een fles rode wijn te verorberen. Nu ik sinds een paar weken op mezelf woon, merk ik wel dat ik soms uit een soort verveling extra zin heb in alcoholbevattende vloeistoffen (andere geestverruimende middelen zijn trouwens ook okay)
Oud 12-02-2005, 16:04
Verwijderd
nee, voor mij is het geen levensmiddel.. ik kan makkelijk zonder en heb het niet nodig om vrolijk te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:05
Verwijderd
Als het écht moet, dan zal ik wel niet meer drinken. Maar die situatie zal zich wel niet zo snel voordoen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 16:00 :
Oh, vandaar dat je er als alcoholist uitziet.

Ontopic: nee, alcohol is geen levensmiddel en ik heb het ook niet 'nodig' om vrolijk te worden.
Ik kan er niets aan doen. Mijn ouders drinken stevig, mijn broer en ik drinken stevig. We zijn ermee opgegroeid. Geen avond zonder alcohol, zelfs niet als we ziek zijn. Het belemmert geen van ons in ons functioneren, dat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2005 @ 01:50 :
Ik kan er niets aan doen. Mijn ouders drinken stevig, mijn broer en ik drinken stevig. We zijn ermee opgegroeid. Geen avond zonder alcohol, zelfs niet als we ziek zijn. Het belemmert geen van ons in ons functioneren, dat niet.
Alcoholisten kunnen over het algemeen nog vrij goed functioneren.

Behalve als ze geen drank krijgen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:51
Twanos
Twanos is offline
hmm ik val nog wel mee zo te zien .

iedere dinsdag + donderdag (na het trainen ) een biertje of 9/10

en dan vrijdag/zaterdag/zondag.. dan gaat het los maar dat mag het is weekend.
Oud 17-02-2005, 16:23
-Will-
-Will- is offline
Alcohol is een drug

Ik bedoel, cocaïne of sigaretten zouden in dat opzicht ook levensmiddelen zijn.
Oud 17-02-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-02-2005 @ 18:10 :
Juisssst met inspanningsastma daar word je blij van (ik lag altijd 2 weken te reutelen na een groffe inspanning bij LO en dan vinden ze het gek dat ik liever niets meer doe).

Alcohol is prettig. Ik ga niet dood zonder, maar ik zou me niet kunnen/willen voorstellen dat ik het opeens nooit meer zou kunnen/mogen drinken. Alcohol is de meest goedkope en voor mij meest prettige drug die er is, ik krijg er vaak inspiratie door, soms krijg ik zelfs genoeg zelfvertrouwen en ik ben een stuk minder chagrijnig ^^. Ik hoef geen alcohol om me ergens te amuseren en ga best uit zonder (rij vaak), maar daarentegen kan ik heel goed in mijn eentje genieten van een fles wijn (of meer). In je eentje aangeschoten zijn is voor mij zelfs vaak leuker dan in een heel gezelschap .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:04
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
In je eentje aangeschoten zijn is voor mij zelfs vaak leuker dan in een heel gezelschap .

vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-02-2005 @ 17:58 :
In je eentje aangeschoten zijn is voor mij zelfs vaak leuker dan in een heel gezelschap .
En dat heb ik met stoned zijn. Maar met alcohol kan ik het me ook goed voorstellen.
Oud 17-02-2005, 20:33
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-02-2005 @ 17:58 :

Alcohol is de meest goedkope en voor mij meest prettige drug die er is, ik krijg er vaak inspiratie door, soms
Dat het prettig is oké.. maar goedkoop ?

hoeveel geld ben je kwijt aan een jointje? miss 2 euro, draai je er 2 ben je 4 euro kwijt.

Alcohol is denk ik wel duurder hoor. Een fles passie is miss goedkoper maar dat is absoluut niet te zuipen

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:34
Verwijderd
speed dat is goedkoop
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:48
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 17-02-2005 @ 21:34 :
speed dat is goedkoop
ach ja voor 2.50 heb je ook al een pilletje dus ja. Maar om nou in je eentje, RUSTIG op de bank een pilletje te slikken of een lijntje te snuiven
Oud 17-02-2005, 20:49
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Twanos schreef op 17-02-2005 @ 21:48 :
Maar om nou in je eentje, RUSTIG op de bank een pilletje te slikken of een lijntje te snuiven
I don´t see the problem..
Oud 17-02-2005, 21:10
Twanos
Twanos is offline
Ik denk dat je je avondje, "rustig op de bank" wel kunt vergeten dan..
Oud 17-02-2005, 21:56
Tein
Tein is offline
doe mij maar een pot bier... en tevens een glaasje wijn per dag is goed door de doorbloeding van het lichaam.. dus alcohol is niet zo heeel erg slecht... alleen in grote hoeveelheden.. en al die andere rotzooi hoefk echt nie.. bah bah...
Oud 17-02-2005, 22:00
Mir-idiotA
lekkahlekkaaah
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:06
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 17-02-2005 @ 17:23 :
Alcohol is een drug

Ik bedoel, cocaïne of sigaretten zouden in dat opzicht ook levensmiddelen zijn.
Absoluut niet. Het is bekend dat matig alcoholgebruik goed voor je is. Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten en mensen die matig alcohol drinken worden gemiddeld zo'n drie jaar ouder. Sigaretten en cocaïne daarentegen zijn altijd slecht, er zijn geen situaties te bedenken waarin het goed voor je is om dat te gebruiken, ook al doe je het met mate.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 01:06 :
Absoluut niet. Het is bekend dat matig alcoholgebruik goed voor je is. Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten en mensen die matig alcohol drinken worden gemiddeld zo'n drie jaar ouder. Sigaretten en cocaïne daarentegen zijn altijd slecht, er zijn geen situaties te bedenken waarin het goed voor je is om dat te gebruiken, ook al doe je het met mate.
stond afgelopen zaterdag in de krant dat vrouwen die elke dag 1 glas alcohol nuttigen 9% meer kans op borstkanker hebben en dat het maar voor een paar mensen een gunstige invloed heeft

artikel

Drinken van alcohol is bijna altijd net zo ongezond als roken

Arend van Wijngaarden

assen - Alcohol is even slecht voor de gezondheid als roken, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. Net als het felle anti-rookbeleid zou de overheid ook een veel strenger anti-drankbeleid moeten voeren, betoogt directeur Wim van Dalen van de Stichting Alcoholpreventie (STAP).

Een internationaal team van wetenschappers wijst in een artikel in The Lancet op de rol van alcohol bij zestig verschillende ziektes. 'Drank veroorzaakt kanker', zou op het etiket van een flesje bier mogen staan. Want alcohol blijkt behalve hart- en vaatziekten en levercirrose ook mond-, lever- en borstkanker te veroorzaken.

Het verband met borstkanker is zo duidelijk dat het drinken van één glas alcohol het risico bij vrouwen met 9 procent verhoogt. Vrouwen die drie tot zes glazen per dag drinken, lopen zelfs 41 procent meer kans op borstkanker.

De mythe dat alcohol juist goed is, gaat slechts in een zeer beperkt aantal gevallen op. Het positieve beschermende effect op het gebied van hart- en vaatziekten treedt alleen op bij mensen vanaf middelbare leeftijd met een zeer regelmatig drinkpatroon van één of twee glazen per dag.

"Er is op kosten van de drankindustrie veel onderzoek gedaan naar de positieve effecten van alcohol", legt Van Dalen uit. "Er komen dan wel enige positieve effecten uit die onderzoeken, maar voor het overgrote deel van de mensen is de uitkomst juist dat ze minder moeten gaan drinken en zeker niet soms moeten doorzakken. Maar mensen die toch al drinken, pikken dat soort berichten nu eenmaal graag op."

Van Dalen, voorheen directeur van het Consultatiebureau voor Alcohol en Drugs Drenthe, vindt dat de overheid drinken veel harder moet aanpakken. Alleen voorlichting, zoals het nu gebeurt, helpt niet. Ook dat blijkt uit het onderzoek.

09 februari 2005, 20:48 uur

alcohol is overigens voor mij geen levensmiddel. drink het nooit.

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 00:22.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 03:08
Footprint
Footprint is offline
drink vrijwel elke avond wel een biertje
niet om de alcohol, maar het is af en toe een fijne bijkomstigheid
Oud 18-02-2005, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 17-02-2005 @ 22:10 :
Ik denk dat je je avondje, "rustig op de bank" wel kunt vergeten dan..
ik maak daar een goed rustig avondje van hoor, ed avond duurt alleen wat langer
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 17-02-2005 @ 21:33 :
Dat het prettig is oké.. maar goedkoop ?

hoeveel geld ben je kwijt aan een jointje? miss 2 euro, draai je er 2 ben je 4 euro kwijt.

Alcohol is denk ik wel duurder hoor. Een fles passie is miss goedkoper maar dat is absoluut niet te zuipen
Ik drink liever dan dat ik blow, dat ten eerste, maar als je veel blowt, ben je daar ook veel geld aan kwijt, hoe meer en vaker je rookt, hoe duurder je joints worden. Er zijn flessen port en appeljenever al van 3 euro. En die zijn wel te zuipen, katers moet je maar voor lief nemen dan. Daarentegen, als je voor een goeie fles gaat, moet je ook weer minder drinken om er iets van te merken (en goldstrike en zo zijn echt niet zo duur).
Daarbij koop ik goeie wiet

Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 01:06 :
Recent heeft een onderzoek uitgewezen dat roken de kans op parkinson vermindert, dus daar gaat je theorie .
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-02-2005 @ 09:56 :
Recent heeft een onderzoek uitgewezen dat roken de kans op parkinson vermindert, dus daar gaat je theorie .
Goed, daar heb je gelijk in. Het zal vast onderzocht zijn. Het probleem is alleen dat er gewoon veel meer onderzoeken zijn die uitwijzen dat roken alleen maar slecht is, zelfs de laatste tijd verschijnen meer onderzoeken dat het nog slechter is dan de afgelopen decennia werd gedacht, terwijl het aantal onderzoeken waaruit blijkt dat alcohol goed voor je is - dus mits met mate - echt groot is en alleen maar toeneemt. Maar goed, er zijn ook tegengeluiden, zoals overal in de wetenschap.

Blijft het feit dat ik nog nooit iets heb gelezen over de positieve effecten van cocaïne.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:43
adri1200
adri1200 is offline
Citaat:
(en goldstrike en zo zijn echt niet zo duur).
is zeker goed spul en niet duur

kreeg vandaag een fles jonny walker bleu label van een klant
waar we opgeleverd hebben maar die fles is echt voor als je een lekkere wisky wil hebben en gewoon drinken om te genieten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:38
Verwijderd
nou lok je reacties uit over whiskey
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:46
Verwijderd
Ik vind alcohol gewoon af en toe een prettig uitwerking hebben, gewoon dat zweverige gevoel. Aan 3 biertjes ofzo heb je dan ook niets en kan je net zo goed iets anders drinken
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:54
Verwijderd
daarom drink je dan meestal ook meer dan 3 biertjes he
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 19-02-2005 @ 12:54 :
daarom drink je dan meestal ook meer dan 3 biertjes he
je hebt van die mensen...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:29
zeehond23
zeehond23 is offline
waar gaaaaaaaaaaat diet over?
Oud 19-02-2005, 13:45
Bleater
Bleater is offline
Alchohol heb ik niet echt nodig. Maar het is wel zo prettig. Alles word wat losser. Mensen gaan wat makkelijker praten. Je hoeft niet meteen een krat leeg te zuipen.

Zelf drink ik vrij weinig in verhouding met vrienden.

6 biertjes op een leuk avondje ofzo. dat 1 keer per week. En tussendoor savonds nog wel eens gewoon om de smaak .
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:51
professor2
professor2 is offline
ja goed voor mijn hart en bloed vaten scherper op oudere leeftijd minder dementie etc
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten