Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ontopic: nee, alcohol is voor mij duidelijk geen levensmiddel. ik vind drinken erg ok, maar ik drink ook vaak genoeg niet. echter, vanavond ga ik me gratis helemaal lam zuipen ![]()
||
![]() |
Citaat:
denk ik |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: nee, alcohol is geen levensmiddel en ik heb het ook niet 'nodig' om vrolijk te worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Behalve als ze geen drank krijgen, natuurlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Alcohol is prettig. Ik ga niet dood zonder, maar ik zou me niet kunnen/willen voorstellen dat ik het opeens nooit meer zou kunnen/mogen drinken. Alcohol is de meest goedkope en voor mij meest prettige drug die er is, ik krijg er vaak inspiratie door, soms krijg ik zelfs genoeg zelfvertrouwen en ik ben een stuk minder chagrijnig ^^. Ik hoef geen alcohol om me ergens te amuseren en ga best uit zonder (rij vaak), maar daarentegen kan ik heel goed in mijn eentje genieten van een fles wijn (of meer). In je eentje aangeschoten zijn is voor mij zelfs vaak leuker dan in een heel gezelschap ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
hoeveel geld ben je kwijt aan een jointje? miss 2 euro, draai je er 2 ben je 4 euro kwijt. Alcohol is denk ik wel duurder hoor. Een fles passie is miss goedkoper maar dat is absoluut niet te zuipen ![]()
Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 20:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
artikel Drinken van alcohol is bijna altijd net zo ongezond als roken Arend van Wijngaarden assen - Alcohol is even slecht voor de gezondheid als roken, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. Net als het felle anti-rookbeleid zou de overheid ook een veel strenger anti-drankbeleid moeten voeren, betoogt directeur Wim van Dalen van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Een internationaal team van wetenschappers wijst in een artikel in The Lancet op de rol van alcohol bij zestig verschillende ziektes. 'Drank veroorzaakt kanker', zou op het etiket van een flesje bier mogen staan. Want alcohol blijkt behalve hart- en vaatziekten en levercirrose ook mond-, lever- en borstkanker te veroorzaken. Het verband met borstkanker is zo duidelijk dat het drinken van één glas alcohol het risico bij vrouwen met 9 procent verhoogt. Vrouwen die drie tot zes glazen per dag drinken, lopen zelfs 41 procent meer kans op borstkanker. De mythe dat alcohol juist goed is, gaat slechts in een zeer beperkt aantal gevallen op. Het positieve beschermende effect op het gebied van hart- en vaatziekten treedt alleen op bij mensen vanaf middelbare leeftijd met een zeer regelmatig drinkpatroon van één of twee glazen per dag. "Er is op kosten van de drankindustrie veel onderzoek gedaan naar de positieve effecten van alcohol", legt Van Dalen uit. "Er komen dan wel enige positieve effecten uit die onderzoeken, maar voor het overgrote deel van de mensen is de uitkomst juist dat ze minder moeten gaan drinken en zeker niet soms moeten doorzakken. Maar mensen die toch al drinken, pikken dat soort berichten nu eenmaal graag op." Van Dalen, voorheen directeur van het Consultatiebureau voor Alcohol en Drugs Drenthe, vindt dat de overheid drinken veel harder moet aanpakken. Alleen voorlichting, zoals het nu gebeurt, helpt niet. Ook dat blijkt uit het onderzoek. 09 februari 2005, 20:48 uur alcohol is overigens voor mij geen levensmiddel. drink het nooit. Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 00:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij koop ik goeie wiet ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blijft het feit dat ik nog nooit iets heb gelezen over de positieve effecten van cocaïne. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |