Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 13:06
Mingster
Mingster is offline
Als je altijd laarzen tot kniehoogte draagt heeft dat dan invloed op hoevaak je je kuitspieren gebruikt? En denk je dat dat na lange termijn invloed heeft (verslapping van kuiten, dikkere kuiten )
??
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:03
femkeb
femkeb is offline
Ik ben er kortgeleden achtgekomen dat ik, waarschijnlijk doordat ik veel op hakken loop, nu bij het lopen op platte schoenen (bij sport ofzo) heel erg last krijg van mijn kuitspieren. Volgens mij gebruik je je kuitspieren minder als je op hakken loopt en dat merk je dan als je ze wel weer gebruikt.
Of het ook te maken heeft met de hoogte van de laarzen die je aanhebt weet ik niet.
Oud 20-02-2005, 15:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
femkeb schreef op 20-02-2005 @ 16:03 :
Ik ben er kortgeleden achtgekomen dat ik, waarschijnlijk doordat ik veel op hakken loop, nu bij het lopen op platte schoenen (bij sport ofzo) heel erg last krijg van mijn kuitspieren. Volgens mij gebruik je je kuitspieren minder als je op hakken loopt en dat merk je dan als je ze wel weer gebruikt.
Of het ook te maken heeft met de hoogte van de laarzen die je aanhebt weet ik niet.
Je gebruikt ze juist meer ze staan continu onder spanning, vandaar ook die relatief grote kuitmassa van structurele "hakkenloopsters" soms.

En aangezien de meesten die kuiten niet dagelijks stevig oprekken verkort de spier na verloop van tijd, wat je last geeft wanneer je op platte schoenen loopt.
Oud 20-02-2005, 15:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
femkeb schreef op 20-02-2005 @ 16:03 :
Volgens mij verkort je juist je achillespees (?). Daarom mocht ik van mijn moeder als kind ook nooit op hakken lopen. Juist in die fase van je leven krijg je er last van en zal die last ook aanblijven. Je pezen vergroeien namelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Marc schreef op 20-02-2005 @ 17:06 :
Hakken zijn gewoon killing, totaal niet naatuurlijk enzo. Gewoon normale schoenen kopen ipv je lichaam verneuken
Nee joh lekker op hakken blijven drentelen, das sexy.
Oud 21-02-2005, 04:46
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 20-02-2005 @ 21:12 :
Nee joh lekker op hakken blijven drentelen, das sexy.
pfff... mannen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 09:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
de hoogte van je laars maakt idd niet uit, t gaat om de hak.een hak tot 3 cm heeft geen nadelige gevolgen alles hoger dan dat wel. je kuitspieren worden op n verkeerde manier gespannen, je achillespees verkort, je voorvoet wordt overbelast, je voeten worden stugger(omdat de voet in n verkeerde houding zit met ongelijke belasting worden ze stijver zeg maar) ,de schokabsobtie vermindert, de bloedomloop in je voet verslechterd, de stabiliteit van je gewrichten neemt af, je hebt vergrote kans op enkel, knie en rugklachten.
vrouwen hebben aanzienlijk meer niet-aangeboren-voetklachten dan mannen.
als je toch op hakken wilt lopen let dan natuurlijk op de hoogte maar ook op de binnenzool van de schoen, die moet niet al te glad zijn, je moet zo min mogelijk naar voren glijden. en natuurlijk moet je opletten dat je voet(en tenen) voldoende ruimte en steun hebben. ook is t verstandig niet altijd op hoge hakken te lopen, wissel regelmatig af met lage schoenen, zeker als je veel moet lopen enzo.

mijn papa is orthopedisch schoenmaker en ik mocht vroeger ook nooit op hakken lopen, als je nog in de groei bent is het namelijk nog schadelijker.
Oud 21-02-2005, 10:43
Verwijderd
ik ben nu 20 en heb nog nooit langer dan 1 uur op hakken gelopen, dat was een maand geleden ongeveer tijdens een presentatie op school; in de pauze heb ik mn eigen schoenen weer aangedaan, ik werd gek van die hakken!

fack hakken! sjittt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:16
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
de hoogte van je laars maakt idd niet uit, t gaat om de hak.
Ook niet als het best strakke laarsjes zijn?
Als ik loop heb ik soms het gevoel dat ik alleen mijn voet- en enkel goed gebruik, maar dat de kuiten een beetje ondersteund worden door de laars..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten