Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 23:05
Tofke_H
Tofke_H is offline
Afgelopen week werd er in Antwerpen opnieuw het Proximus Diamond Games gespeeld. Indien iemand 3 keer het tornooi op haar naam weet te zetten in 5 jaar dan mag ze het gouden racket bezet met diamanten ter waarde van 1 miljoen euro houden. Venus heeft deze al 2x gewonnen, vorig jaar moest ze de overwinning laten gaan aan de Belgisch Kim Clijsters, die er dit jaar haar comback maakt. Kim won haar eerste 2 wedstrijden, waarvan ik er een live heb meegemaakt, maar botste toen op een ijzersterke Venus, die vastberaden was om de Proximus Diamond Games voor de 3de keer op der naam te zetten. Voor Kim was het dus een succesvolle comback, ook al valt ze uit de Top 130 in de WTA ranking...

Gelukkig was er de franse Amélie Mauresmo doe Vinus na een zinderende finale de Proximus Diamond Games kon bedwingen. Ze klopte de tweevoudige winnares Venus Williams, die zo het gouden racket in Antwerpen moet laten.

De eerste set van de finale verliep erg gelijkopgaand. Beide meisjes moesten wel een paar keer hun service inleveren, maar lieten bij momenten erg sterk tennis zien. De doorbraak kwam er in het negende game. Mauresmo vergat haar servicespel voor de derde keer te winnen. Venus Williams mocht serveren voor de eerste set en pakte die met 6-4 na 34 minuten.

Ook het begin van de tweede set was evenwichtig. Bij 2-2 weer hetzelfde verhaal als in de eerste set. Mauresmo vergat haar opslagspel binnen te halen. Ze bleef vechten voor wat ze waard was en werd daarvoor beloond. Net als in de halve finale tegen Myskina ging het licht even uit bij Venus Willams. Twee keer een love game en na 48 minuten stond de setstand weer gelijk.

De derde set moest de beslissing brengen. De tweevoudige winnares ging al in het eerste game door de opslag van haar opponente. Beide meisjes bleven toptennis serveren, met enkele prachtige punten als gevolg.

Mauresmo bleef zich in de match knokken en deed bij 3-4 de vroege break ongedaan na enkele onnodige foutjes van Williams. In een sensationeel tiende game versierde Mauresmo maar liefst 5 matchballen. Bij de laatste kraakte Venus. Na 2u18' mocht Mauresmo haar 16de WTA-titel vier. Meteen ook de eerste titel van Mauresmo in Antwerpen. Williams miste zo een unieke kans om het gouden racket ter waarde van 1 miljoen euro mee naar huis te mogen nemen. Volgend jaar heeft ze nog kans. Ze liet al horen die kans zeker te willen grijpen.

In het dubbelspel kon de Belgische Els Callens samen met der speelparter Black de finale opnieuw naar hun hand zetten.
Oud 21-02-2005, 07:41
Quasi
Quasi is offline
ik heb het ook gezien jah... het was niet dat venus slecht speelde maar mauresmo speelde egt geweldig... (mening van een leek)
Oud 21-02-2005, 08:20
levi's
levi's is offline
jammer voor Venus
Oud 21-02-2005, 13:00
Block Party.
Block Party. is offline
Hihi... wat zou de papa daarvan zeggen?
Oud 21-02-2005, 17:18
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
maar moet mauresmo het volgend jaar gewoon weer trug geven dat racket????
Oud 21-02-2005, 18:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kim is terug. En van de week zag ik nog een mooi meisje daar tennissen: Tatiana Golovin, 17 jaar. Ze verloor wel van Myskina, wat ik ook niet echt erg vond.
Ben toch een beetje anti-Williams, voor mij persoonlijk dus wel leuk dat Mauresmo heeft gewonnen.

Die rackets vind ik trouwens altijd wel mooie prijzen.
Oud 22-02-2005, 03:29
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Venus Williams..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:15
Block Party.
Block Party. is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 21-02-2005 @ 18:18 :
Erger... ze mag het gewoon (nog) niet meenemen... na 3 keer winnen in 5 jaar wel.. of iets in die aard dacht ik
Oud 22-02-2005, 13:49
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Ik ben sowieso een beetje anti-Williams, overigens Serena meer dan Venus maar dat terzijde. Een prijs als zo'n mooi racket met diamanten winnen is toch erg leuk lijkt me, maar ik vind het wel prima dat Amélie Mauresmo heeft gewonnen
Oud 22-02-2005, 19:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 21-02-2005 @ 18:18 :
Ik betwijfel zelfs of ze hem meekrijgen.. Ze mogen hem pas houden als ze het tornooi 3x in 5 jaar winnen.. Ze krijgen we een aandenken dat er opgelijkt wat men uiteraard wel mag houden
Oud 23-02-2005, 09:25
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
kvind dat wel heeeel erg vaag dan..

maar ik hoorde ze dan ook op de belgische tv zeggen, dat er volgend jaar een ander ontwerp komt .. ( voor dat gouden racket dan he..
Oud 23-02-2005, 15:34
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 23-02-2005 @ 10:25 :
maar ik hoorde ze dan ook op de belgische tv zeggen, dat er volgend jaar een ander ontwerp komt .. ( voor dat gouden racket dan he..
Er waren plannen om een nieuwe racket te maken als Venis dit jaar zou winnen... Eéntje die dubbel zo zwaar is en dubbel zo duur...
Oud 24-02-2005, 12:17
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 23-02-2005 @ 16:34 :
Er waren plannen om een nieuwe racket te maken als Venis dit jaar zou winnen... Eéntje die dubbel zo zwaar is en dubbel zo duur...
Het belgenlandje van ons verdrinkt toch in het geld....
Reageren

Regels voor berichten