Advertentie | |
|
![]() |
|
van http://www.startrek.com (ik hoop dat je engels kan)
Holodeck: a technology that combines transporter, replicator, and holographic systems. The programs, projected via emitters within a specially outfitted but otherwise empty room, can create both "solid" props and characters as well as holographic background to evoke any vista, any scenario, and any personality — all based on whatever real or fictional parameters are programmed. Food-replicators: Devices derived from transporter technology to dematerialize matter and then reconstitute it in another form. Replicators, in use since the early 24th century, are most commonly used as food dispensers aboard Federation starships. The menu is only limited by the programming, as opposed to the days of carrying natural or reconstituted foodstuffs with delivery by special turbolifts or transporters. Transporters: Transportation device that converts objects or persons to energy, sends that energy to the destination, and reconstitutes the objects/persons back into matter Warpdrives: The main propulsion system for most starships that is capable of faster-than-light travel. The core of the warp drive uses to control the annihilation of matter and antimatter. This controlled explosion is what generates the tremendous power required to warp space and travel faster than light. Phasers: Starfleet handheld energy weapon in use since circa 2266. The Phaser Type-1 was commonly used when a show of force was not appropriate, such as in first contact and other off-ship missions involving diplomacy. Like other phasers, the Type-1 -- also referred to as a hand phaser -- can be adjusted to various settings such as stun, heat, disrupt and overload.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
De uitleg van de warp drive voldoet niet. Ik weet niet of SW een betere verklaring heeft maar hier wordt alleen de energieproductie voor de warp drive verklaart. Het probleem dat je niet sneller mag gaan dan het licht wordt niet verklaart. Bij phasers staat helemaal niets wetenschappelijks en het is ook een minder interessant onderwerp denk ik.
Je zou het over nanotechnologie kunnen doen. Deze technologie zou voor een revolutie kunnen zorgen. Dat is wat die replicator van ze doet. Dingen op moleculair of zelfs atomair niveau afbreken en opbouwen. Trouwens met www.google.co.uk kun je alles vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Food-replicators - zie transporters Transporters zijn wel mogelijk, maar dat is eigenlijk het kopieren op Quantum-level (gekoppelde deeltjes. Je kopieert de eigenschappen van het ene deeltje naar een deeltje ergens verderop. Is theoretisch wel mogelijk.) Warpdrive - Ook theoretisch mogelijk. Een bizarre bijkomstigheid is dat het terugreizen in de tijd misschien niet uitgesloten wordt. Warpdrive gebruikt negatieve energy (zoek op google maar eens op het Casimir-effect) om een afgesloten Warp-bubble te maken, waarmee de ruimte voor en achter het schip gekromd wordt, waardoor het zelf eigenlijk niet versneld, en geen vervelende effecten voor de bemanning optreden. Beetje jammer dat er geen gewone communicatie tussen bemanning en buitenwereld mogelijk is door deze verstoring in de ruimtetijd. Phasers - Gewoon een soort lasers voor gevorderden. Voor warpdrive: tik in google voor de lol maar eens "warp drive casimir" in (of iets dergelijks). (btw, ik studeer natuurkunde, en warpdrive (en tijdreizen for that matter) zijn geen pure fictie meer, eerder bizarre science) |
![]() |
||
Citaat:
![]() In ieder geval, over het holodeck is in bepaalde mate nog wel iets zinnigs over te zeggen. En over warp drive zou ik het niet te veel hebben, om nou in je po Einstein's theorie even ferm aan de kaak te stellen. Hoewel een leuk idee uit de film K-pax, Einstein's theorie zegt in feite niets over zaken die al met de snelheid van het licht reizen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.physics.hku.hk/~tboyce/sf.../wormhole.html Op deze site staan Alcubierre's artikel: http://www.astro.cf.ac.uk/groups/relativity/papers/abstracts/miguel94a.html |
![]() |
||
Citaat:
Een andere technologie die ik daar zag heette Quantum Slipstream, of iets dergelijks. Een technologie uit een andere sci-fi film: het 'vouwen' van de ruimte. Theoretisch gezien zou je de ruimte voor je samentrekken, en de afstand verkorten, en de ruimte áchter je verder uitbreiden (je moet tenslotte op dezelfde hoeveeld ruimte uitkomen, en het moet toch ergens heen), waardoor de afstand dan weer groter word. En als je op je bestemming aankomt, wordt de ruimte weer normaal. En transdimensionale transporten? Daar zijn toch al experimenten mee, of niet?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En sneller dan het licht kan idd volgens einsteiniaanse traditionele relativiteitstheorieën niet. Maar wie zegt dat het heelal een rechte lijn is? Je kan volgens superstringtheoriën afsnijden geloof ik. "Ruimte vouwen" |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() - zal vast wel een federation guideline tegen zijn oid.
|
In Star Wars Episode II maakt Dokuu gebruik van een zeil dat licht vangt om zijn ruimteschip mee voort te stuwen. Dit idee is gebaseerd op een theorie dat door o.a. NASA is uitgewerkt.
Er staat ook een stuk over op wikipedia
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Transporters zijn al uit de fiction en in de science. Hoewel het transporteren van mensen waarschijnlijk nooit zal kunnen, is het kopieren van informatie al geen probleem meer. Quantum-teleportation werkt op basis van het principe van quantum-entanglement. Zodra ik weer bij m'n quantumboek kan zal ik de formules geven. note: Wikipedia moet je hiervoor niet hebben. Dit artikel is een halve directe kopie van een boek, maar het artikel is incompleet en erg onduidelijk. Iemand die zich geroepen voelt het aan te passen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dit stimuleert alleen met het "klok horen luiden" effect. Om mensen zonder benul toch mee te kunnen laten praten moet er maar een term komen met zo min mogelijk lettergrepen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat is een theorie wat betreft worm-hole travel en warp-drives, omdat je geen natuurwetten overtreed, je gaat niet sneller dan het licht, je maakt gewoon de afstand kleiner. Edit: oud topic, nevermind. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|