Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 12:06
DeadNation
DeadNation is offline
Aight. Ik heb een Marshall JCM800 50w top met een sound/london/whatever-city 4x12". Ik run een big muff(voor fuzz) en een boss bluesdriver(om de boel wat te boosten/de fuzz wat meer te pushen).

Opzich is met de komst van de muff de laag een stuk beter(ben niet onder de indruk van de laag van m'n amp zonder die pedalen), maar toch nog niet helemaal wat ik wil.

Nu run ik dus 1 cabinet(de voorgenoemde 4x12") en heb een uitgang voor 2 cabs. Nu zat ik dus te denken.....wat als ik een 2x of 1x 15 inch cab daar nog aanhang? Zou ik dan meer laag/low end krijgen? Zou dit met een basscab lukken? Of kan ik een bastop slaven(via de effectsloop van m'n jcm moet dit kunnen)....zodat je zeg maar alleen de eindtrap of alleen de pre van de basversterker gebruik en onder die bastop dan weer een bascab hang.

Ik wil dat ik meer klink als bijv. Goatsnake, Electric Wizard en misschien kyuss bijv. Wat dus insane zwaar is infeite hahaha.

Iemand ideeen?
Oud 16-02-2005, 14:23
Carn
Carn is offline
mn natuurkunde kennis zegt, hoe groter de conus, hoe lager den geluid.

maar meer weet ik dan ook niet van amps als je het aan kan sluiten / doorlussen en er is genoeg vermogen moet het wel werken lijkt me
Oud 16-02-2005, 14:44
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-02-2005 @ 15:23 :
mn natuurkunde kennis zegt, hoe groter de conus, hoe lager den geluid.
tja dat zou wel moeten werken logisch gezien, tweeters voor het hoge frequentie spectrum zijn niet voor niets zo klein ten opzichte van de mid/laag speaker bij een monitor/box.
misschien kun je een equalizer tussen de uitgang van het 2e cabinet zetten, dat zou ervoor moeten zorgen dat je hem echt uber vadsig zou kunnen krijgen, maarja wel mindere oplossing
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:06
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
een laag filtertje, een speakerkast met een 15 inch erin, gewoon op de 2e uitgang van je jcm800 aansluiten, klaar.
Oud 16-02-2005, 15:15
DeadNation
DeadNation is offline
Hmmm de vraag is dus eigenlijk: Geeft dit een "significant verschil in de low end department"?

Of om echt te blazen gewoon een Ampeg v-4 of SVT kopen en de marshall wegdoen?
Oud 16-02-2005, 15:49
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 16-02-2005 @ 16:15 :
Hmmm de vraag is dus eigenlijk: Geeft dit een "significant verschil in de low end department"?

Of om echt te blazen gewoon een Ampeg v-4 of SVT kopen en de marshall wegdoen?

dat zou helemaal mooi zijn! omar rodriguez, van atdi en the mars volta speelde voorheen altijd over een dikke dubbele ampeg stack. als je dat mocht doen, heb ik nog wel een mooie speaker kast te koop van ampeg.....
Oud 16-02-2005, 15:51
DeadNation
DeadNation is offline
Heheh volgens mij gaan die dingen tegenwoordig voor enorm veel cash. Kan altijd later nog als ik er niet uit kom.

Wat voor ampeg cab heb je trouwens? I might be interested.
Oud 16-02-2005, 16:12
Verwijderd
Als ik je zo hoor heb je niet echt nood aan meer bass, dan wel een een "boomier" groter geluid.

Probeer dit eens:

http://www.rivera.com/Rivera/details/sub_2cab_cab.shtml

Is een soort gitaar-subwoofer (gebruik je dus gewoon in combinatie met je 4x12). Schijnt nogal indrukwekkend te zijn.

En neem een bassist in dienst
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:15
MazeMouse
MazeMouse is offline
En dan nog een ander probleempje...
Ohmages.
Hoeveel ohm is de cab die je nu hebt?
(want als je maximaal 4 ohm mag hebben en je huidige cab heeft dat al dan lijkt het me niet zo verstandig als je er uberhaupt een extra cab aan hangt omdat dan het hele zooitje doorbrand )
Oud 16-02-2005, 19:41
DeadNation
DeadNation is offline
M'n cab is 8 ohm. M'n top is te schakelen tussen 4, 8 en 16 ohm. Dat zal dus geen probleem zijn lijkt me.
Oud 16-02-2005, 22:26
JCG
JCG is offline
Als je versterker het aan kan moet een extra bas speakers voor lagere tonen kunnen zorgen. Maar bedenk wel dat lage veel van je amp vragen.
Oud 16-02-2005, 23:48
DeadNation
DeadNation is offline
Idd . Misschien een ouwe Ampeg head dan. Zo'n v4. Die gaan aidshard en klinken ook nog eens top notch(vind ik dan). Marshall verkopen of gewoon bewaren en stiekem nog een top hehe nee. Speel voorlopig wel over deze shit.
Oud 16-02-2005, 23:52
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik weet niet wat voor een gitaar je hebt; maar een andere pick-up wil ook nog wel eens helpen met meer output en laag...
Oud 17-02-2005, 00:21
JCG
JCG is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-02-2005 @ 00:48 :
Idd . Misschien een ouwe Ampeg head dan. Zo'n v4. Die gaan aidshard en klinken ook nog eens top notch(vind ik dan). Marshall verkopen of gewoon bewaren en stiekem nog een top hehe nee. Speel voorlopig wel over deze shit.
Of je Marshall modden
Oud 17-02-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 17-02-2005 @ 00:48 :
Als je m weg doet hou ik me aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:59
DeadNation
DeadNation is offline
Ach die JCM800 2205/2210's zijn simpel te krijgen hoor. 5 a 600 pleurootjes kun je wel een goeie voor vinden.

C-El: Mwoah ik denk niet dat dat enorm zal schelen in laag. Ik heb er ook al 2 boost/high gain pedaaltjes tussen hangen en stem in C. Allesomvattende aanwezigheid moet ik hebben. Orkaanstijl

Hoewel de eerste oefensessie in de nieuwe oefenruimte lekker ging en de marshall fuckin vet klonk. Maargoed...het kan altijd beter.
Oud 17-02-2005, 20:50
NRK
NRK is offline
Denk dat je gewoon een 4*12 kast moet hebben en dan een 2*15" kast eronder als full-stack, dan heb je denk ik ook het minst modderige ofzo.. je ziet ze nu wel es, die cabs met 15". Denk je niet dat een basscab te rommelig/ongedefinieerd word?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:55
joelnvt
joelnvt is offline
Met hetzelfde gemak, gooi je het in de afvalbak.
Oud 17-02-2005, 20:56
DeadNation
DeadNation is offline
Mwoah. 15" basspeakers breken niet snel op in principe, maar ongedefinieerd en rommelig? Lijkt me niet, maar wie weet.
Oud 17-02-2005, 20:57
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
jserphos schreef op 17-02-2005 @ 21:55 :
Met hetzelfde gemak, gooi je het in de afvalbak.
Meaning?
Oud 18-02-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 17-02-2005 @ 21:57 :
Meaning?

dat ie er uberhaupt geen klote van begrijpt en evenquasi grappig wil zijn... net als ik
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:13
Custom
Custom is offline
Die Rivera is een zeer toffe speakerkast, maar hij werkt eigenlijk alleen optimaal icm met Rivera amps als de Knucklehead/Bonehead. Deze hebben er een apart regelbare uitgang voor. Ook erg duur, dergelijke kast, de 1-speakerversie gaat al over de 1000 euro. 15" kasten zijn een optie, Mark Tremonti gebruikte vroeger in Creed speciaal ontworpen 15" Mesakasten voor extra low punch. Waar ik het op zou gooien? Probeer eens een BBE sonic maximizer, soort eq-achtig rackding. Hiermee kan je je sound nog wat extra shapen, worden vaak gebruikt om gitaarsounds heavier/lomper te maken. Ook qua speakerkast zou ik eens wat gaan proberen, Bogner maakt erg goede oversized 2x12's en ze maken ook de Uberkab, superleipe metalcab, 4x12. Niet goedkoop, maar topkwaliteit. Kan me goed voorstellen dat je vintage "city" cab niet echt gebouwd is op een superheavy sound, daar was je toendertijd niet hip mee
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:02
DeadNation
DeadNation is offline
Hij doet beter laag dan een "standaard" 1960 cab iniedergeval. Dat vond ik maar bagger, terwijl dat toch voor elkaar gemaakt is.

Die riviera gaat me te ver(en ik heb t niet op nieuwe shit hehe...al dat high gain spul is niet aan mij besteed). Bovendien ook veel te duur.

Voorlopig doe ik t met de marshall. Misschien later nog eens een Ampeg top. Die blazen alles kapot. Of een Sunn kan ook nog.
Oud 18-02-2005, 21:27
paco de taco
paco de taco is offline
scheeld het niet als je het clean kanaal gebruikt in plaats van distortion. (het clean kanaal klinkt ook totaal niet clean)
en dan gewoon een distortion pedaaltje ervoor zetten.
volgens mij heb je via het clean kanaal zoiezo al meer bas
ik speel vaak op het clean kanaal met alles dicht en alleen het volume open en dan vind ik soms al dat er veel bass in de E snaar zit.
en is dikkere snaren geen optie?
Oud 18-02-2005, 22:41
DeadNation
DeadNation is offline
Die clean maak voor bas niet al teveel uit. Als ik m'n settings behoud van het gainkanaal(dus op m'n muff en bluesdriver) en vervolgens switch naar clean krijg ik een wat meer rauwere punk/rock n roll achtige sound. Ook wel cool voor tussendoor.

Dikkere snaren? Heb nu 0.12's. Stem in C. Speel op de nek pup. Big muff ervoor. Veel meer kan ik niet doen op die gebieden denk ik hehe.

Het is niet zo dat het niet goed is, maar ik wil gewoon iets meer low end....misschien een extra cab en een equalizer ervoor waarmee ik meer focus op laag.
Oud 19-02-2005, 11:50
Custom
Custom is offline
Welke jcm800 heb je eigenlijk? 2203/2204 of 2210/2205? Heb zelf vaker op een 2203 (eenkanaals) gespeeld, ingesteld op clean, met standaard jcm800 1960 (beter dan de jcm900 cabs, let op!) en dan een scheurpedaal voor het "cleane" kanaal, pre-amp op 10, en damn, dat was toch een lompe sound! Heb zelf de splitchannels (2210/2205) nog niet gehoord, maar hoor van gebruikers dat ze toch wat dunner klinken dan de oer-jcm800 2203.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:08
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb een 2205. Inderdaad wat dunner dan de 2203 qua sound, maar door de muff en die bd2 heb ik toch een veel vollere sound.

JCM900 cabs sucken hehe. De head ook vind ik.
Oud 20-02-2005, 09:51
Custom
Custom is offline
De JCM900 SL-X is voor bepaalde genres best ok. "Gewone" JCM900 (die dual reverbs, 4100 serie ed) zijn van nature vrij schel. Met goede buizen (svets in de eindtrap warm het wat op) en een beetje donkere pre-amp buizen scheelt het wat, beetje goed afregelen, maar de harde bijtende toon blijft, heb ik op zich niks tegen, maar ik vind de jcm900 echt te schel. Die cabs zijn idd wat minder dan de jcm800 serie, die werden nog een tijdje gemaakt met 65 watt Celestion(of 60, weet het niet meer zeker) speakers, die klonken ook al warmer dan de G12t75's die daarna in de 1960s gebruikt worden. Wat helpt is de achterplaat van de cab dmv tochtstrips ertussen te plakken extra strak vast te zetten (haal je al wat rammel uit die kasten) en de bedrading eens goed onder handen te nemen, die is schandalig!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 13:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hughes & Kettner Warp Series
(speciaal voor de diepe metaltonen )
Oud 21-02-2005, 14:40
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 21-02-2005 @ 14:08 :
Hughes & Kettner Warp Series
(speciaal voor de diepe metaltonen )
enige probleem is dat ze die kasten niet los verkopen...

ik heb zelf ook een Warp7 halfstack 4x12 en dat blaast inderdaad erg hard en laag, maar je moet er wel van houden en dat ding absoluut niet voor de top kopen.
Oud 21-02-2005, 17:15
DeadNation
DeadNation is offline
Ja ik heb een oude marshall en dan ga ik een H&K metalding kopen....

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:31
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 21-02-2005 @ 18:15 :
Ja ik heb een oude marshall en dan ga ik een H&K metalding kopen....

ik zeg dus: qua kast is zo''n H&K ideaal, maar voor de top moet je het niet doen, alhoewel de buizenvariant die tegenwoordig er ook is Marshall in mijn ogen wegblaast. Maar ik heb dan ook iets tegen het geluid van Marshall.
Oud 21-02-2005, 18:34
DeadNation
DeadNation is offline
Tsja wegblazen is voor die high gain bakken geen probleem natuurlijk, maar als je een ouwe marshall echt vol laat blazen dan gaat er zeer weinig boven die sound....maar da's mijn mening.
Oud 22-02-2005, 10:05
Custom
Custom is offline
Al met al zou ik gewoon een goede kast onder je Marshall zetten. Bogner Uberkab, Bogner v30 kast, modern, supergoed, maar mooie classic looks. Ownen iig Marshallcabs aan alle kanten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:35
DeadNation
DeadNation is offline
Dat sowieso. Mijn ouwe london city cab owned Marshalls al

Die v30 speakers hoor ik meer mensen over. Ik zal eens op onderzoek uitgaan. Voorlopig denk ik dat ik een equalizer ertussen hang. Ook handig voor leads als ik die fatass tone niet kan gebruiken hehe.
Reageren

Regels voor berichten