Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het verder wel met CSN eens. gal van naakte arrogantie ![]() Ik raad, ik red me wel maar jij? vind ik niet zo mooi, ik weet niet waarom |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar! ![]() Ik raad, ik red me wel maar jij? Vind ik niets, vind het niet zo mooi en had een 'sterk' einde verwacht, dat vind ik dit niet. |
![]() |
|
geen leugens durfde schrijven, ~ zo van: “de rijm omhelst elkaar.” vind ik ten eerste erg mooi. je eerste 2 strofes zijn denk ik sowieso al goed, het metrum loopt fijn, je bewoordingen zijn niet te simpel maar mooi. in de volgende strofe is barokfonteinen spuwen erg leuk, hoewel ik de achterliggende gedachte niet helemaal kan plaatsen. gal van naakte arrogantie is echt
![]() ![]() wat ik wat minder vind is drink dáár maar niet van, kleine, en ik huil. ook je eindslot ik raad, ik red me wel ~ maar jij vind ik niet mooi, het heeft iets overbodigs, ik vind het niet mooi verwoord en het past op de een of andere manier niet goed. |
![]() |
|
Bedankt voor de reacties.
![]() Voor mij is het einde wel sterk, omdat ik de situatie weergeef zoals ie op dit moment is. Maar goed, er zit nogal veel achter, wat er waarschijnlijk niet altijd uitgehaald kan worden. Je mag 't op je eigen manier interpreteren natuurlijk. ![]() Pourlesyeux_: ik vind dat streepjes en haakjes wel een andere betekenis hebben. Vandaar ook dat ik ze allebei gebruik. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wil alleen de komma veranderen in een dubbele punt, denk ik. Dus zo: Ik raad: ik red me wel maar jij?
|
Wauw, bij dit gedicht vóel ik echt emoties. Dat is knap, er zit zelfs een spanningsboog in. De vierde strofe (dat langste stuk), daar spreekt echt woede uit, en dat gaat ook over in zelfverzekerdheid en afsluiting.
wijl haar terugkeer jou verblijdde, daar, en ik in gist’ren wilde blijven, geen leugens durfde schrijven, zo van: “de rijm omhelst elkaar.” Bleef ik achter. Dit stuk vind ik briljant, 'de rijm omhelst elkaar' weergeeft de paradox. Ook 'ik huil' op het einde vind ik op één of andere manier geweldig. Het moet daar gewoon precies zo staan. De boodschap is makkelijk te omvatten en dat is fijn, hierdoor wordt het gevoelsgehalte nog eens versterkt. Het boze stuk doet me denken aan Griekse mythologische figuren; het beeld mooi het 'boze gal' uit. Van het laatste stuk zou ik dit maken: Ik raad, ik red me wel. En jij? Ik vind 'ik raad, ik red me wel' echt geweldig, overigens.
|
Xineof: heel erg bedankt voor je uitgebreide commentaar.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Stemtopic Logica Dingaantouwtje | 59 | 03-08-2010 08:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |