Aah, een medestand(st)er!

Ik heb zelf ook zwemmersexzeem, nu voor de tweede keer. Waarschijnlijk heb ik het deze keer opgelopen in het zwembad omdat ik net als jou veel zwem. Nou doe ik dus altijd slippers aan in het zwembad (onder de douche en als ik naar het zwembad loop) of als ik ergens anders douche dan thuis. Dit omdat ik anderen niet wil besmetten met wat ik nu nog heb (het is al bijna weg) en omdat ik niet opnieuw besmet wil worden. Al schijnt het wel zo te zijn dat je, als je het eenmaal gehad hebt, er gevoeliger voor bent.
Het is erg besmettelijk t.o.v. anderen, maar t.o.v. je eigen lichaam valt dat mee. Het zit voornamelijk op je voeten/tussen je tenen. Het kan wel voorkomen dat je ook op je handen een soort van schimmelinfectie/uitslag krijgt. Dat uit zich dan in het ontstaan van kleine blaasjes, rode huid en vooral die jeuk.
De eerste keer dat ik zwemmersexzeem had, heb ik daar geen last van gehad, maar nu heb ik het wel. Dokter zei dat het niks was om me zorgen over te maken, zalfje er op en het zou net zo snel weer over gaan als mijn voet-zwemmersexzeem.