Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 21:01
gurl19
gurl19 is offline
ik zwem regelmatig. En nu heb ik zwemmersexzeem opgelopen op mijn tenen van mijn linker en rechter voet. Ik heb er een zalfje voor wat we nog thuis hadden omdat mijn zus vorige week een schimmelinfectie had. Maar nu vraag ik me een paar dingen af:

-hoelang is het besmettelijk?
-kan ik nu wel gewoon naar het zwembad gaan?
-Als het zo besmettelijk is, spreid het dan niet uit over andere lichaamsdelen als ik bijvoorbeeld in bad lig?

verdere ervaringen hoor ik graag..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Voetschimmel...vre-se-lijk.
Heb er zelf door slecht behandelen 5 jaar last van gehad (met name 's zomers was de jeuk niet te harden!)

Voetschimmel is heel erg besmettelijk, vandaar dat 1 op de 3 mensen het heeft. Je kan idd jezelf besmetten maar niet door een bad maar door huid op huid contact, bovendien zit het niet alleen op je huid maar in je lichaam en kan het overal voorkomen, de meest voorkomende plaatsen zijn vochtige plaatsen (tussen je tenen, oksels en liezen).

Je moet vrij lang doorgaan met smeren, als je niets meer voelt en ziet nog 2 weken door smeren.
Ook je schoenen poederen met anti schimmelcreme en goed tussen je tenen afdrogen.
Oud 17-02-2005, 09:51
gurl19
gurl19 is offline
dank je voor je reply
Maar mag ik nog zwemmen, of besmet ik dan het hele zwembad??
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 09:56
Verwijderd
Zwembad zal je niet besmetten hoor, daar zit toch chloor in enzo, maar misschien is het wel verstandig op slippers te lopen. Sowieso is dat geen overbodige luxe; er lopen best veel mensen met schimmel-voeten daar rond.

't Is belangrijk dat je goed je voeten afdroogt en droog houdt, smeer ze goed in met die zalf en doe dat dus ook nog lang (zoals Somebody Special al zei). Vaak zie je al best snel resultaat, maar blijf dan wel smeren, anders is het zo weer terug.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 10:22
Lynn
Lynn is offline
Aah, een medestand(st)er!
Ik heb zelf ook zwemmersexzeem, nu voor de tweede keer. Waarschijnlijk heb ik het deze keer opgelopen in het zwembad omdat ik net als jou veel zwem. Nou doe ik dus altijd slippers aan in het zwembad (onder de douche en als ik naar het zwembad loop) of als ik ergens anders douche dan thuis. Dit omdat ik anderen niet wil besmetten met wat ik nu nog heb (het is al bijna weg) en omdat ik niet opnieuw besmet wil worden. Al schijnt het wel zo te zijn dat je, als je het eenmaal gehad hebt, er gevoeliger voor bent.

Het is erg besmettelijk t.o.v. anderen, maar t.o.v. je eigen lichaam valt dat mee. Het zit voornamelijk op je voeten/tussen je tenen. Het kan wel voorkomen dat je ook op je handen een soort van schimmelinfectie/uitslag krijgt. Dat uit zich dan in het ontstaan van kleine blaasjes, rode huid en vooral die jeuk.
De eerste keer dat ik zwemmersexzeem had, heb ik daar geen last van gehad, maar nu heb ik het wel. Dokter zei dat het niks was om me zorgen over te maken, zalfje er op en het zou net zo snel weer over gaan als mijn voet-zwemmersexzeem.
Oud 18-02-2005, 10:33
Raven
Raven is offline
het is Zwemmers eczeem

niet zwemmersexzeem

stelletje....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 10:37
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Raven schreef op 18-02-2005 @ 11:33 :
het is Zwemmers eczeem

niet zwemmersexzeem

stelletje....
Hah, dat idee had ik ook al, maar ik dacht dat het aan mij lag. Heb het dus maar braaf van TS over genomen..
Oud 18-02-2005, 12:39
gurl19
gurl19 is offline
ik had idd geen idee hoe je het zou spellen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:48
tintin
tintin is offline
jeuk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:06
hola
hola is offline
ik heb ook lang last van gehad, kwam doordat mijn broer jhet ook had denk ik.
het is bij mij overgeslagen naar een ander soort schimmelefectie op mijn voet, die ook weer was over geslagen op mijn lies.. en mijn hand begon ook al, maar door zalfje en nu ook pillen ben ik er zo goed als vanaf..
Oud 21-02-2005, 18:20
Verwijderd
anders kan je ook nog naar de dokter gaan voor een kuur. IK was zelf niet consequent genoeg voor een zalfje, vergat het vaak enzo. Maar met die tabletten gaat het ook goed. 5 tenen waren besmet en is allemaal weg (gelukkig)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 21-02-2005 @ 19:20 :
anders kan je ook nog naar de dokter gaan voor een kuur. IK was zelf niet consequent genoeg voor een zalfje, vergat het vaak enzo. Maar met die tabletten gaat het ook goed. 5 tenen waren besmet en is allemaal weg (gelukkig)
Ja idd, na 5 jaar (had inmiddels ook al een aantal schimmelnagels) heb ik een kuurtje (=3 maanden) gehaald en daarna nooit meer last van gehad.
Oud 22-02-2005, 09:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het heet niet voor niets zwemmerseczeem
Deze naam heeft het gekregen omdat mensen in het zwembad altijd op blote voeten lopen en je zo heel snel andere mensen weer kunt besmetten. (Ik weet niet precies hoe het zit, ik dacht dat het alleen huid op huid contact was, maar het heet zo, omdat het in zwembaden nogal veel voor komt).

Ook als je niet zwemt kun je het makkelijk krijgen. Ik krijg er altijd last van als ik tussen mijn tenen niet goed afdroog.

Gewoon een cremetje smeren (miconazolnitraat geloof ik) en je bent er zo weer vanaf

Regels voor berichten