Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 14:15
sjefke
sjefke is offline
Hoi

Laatst heb ik gehoord van groeihormonen. Een vriend van me gebruikt ze hij is ong. 1.55. Dat is zeker niet groot maar als het goed is zal die nu wel voldoende groeien.

Nu vroeg ik me af

Wanneer heb je groeihormonen nodig (ja als je te klein bent, snap ik) maar hoe klein moet je zijn? Heb ik ze bijvoorbeeld nodig had namelijk ergens gelezen dat je lengte zo ongeveer wordt berekend lengte moeder+ lengte vader + 13= ... / 2+4.5 toen kwam ik uit op 1.79,5 ik ben dus veel kleiner 1.66 nl. Zou ik eens naar de dokter moeten gaan of zal ik gwoon uitgegroeit zijn?

Ik vind zelf dat ik te klein ben. Ben nl. ook de kleinste van de klas iig van de jongens. Ik wil groeien!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk niet dat je groeihormoon nodig hebt. Volgens mij wordt dat maar zelden gebruikt. Je hebt trouwens best kans dat je nog wat groeit hoor.
Oud 23-02-2005, 14:22
sjefke
sjefke is offline
Mag het hopen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:25
Verwijderd
Die formule om je toekomstige lengte te berekenen is in ieder geval onzin.

Het antwoord op je vraag wanneer iemand groeihormonen nodig heeft lijkt vrij simpel: wanneer hij groter wil worden dan hij zonder groeihormonen zou worden. Ik geloof niet dat er een erg grote kans is dat je nog veel groter wordt, dus als je echt 1.80 m. zou willen worden, zou je eens naar de dokter kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:39
bench140
bench140 is offline
O, dit is een groeihormoon voor in de lengte
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:39
GetchaGood
GetchaGood is offline
Ik heb vroeger groeihormoon gekregen, omdat ik te ver achterbleef met groeien ten opzichte van mn leeftijdsgenootjes.
Ik was toen rond 11 / 12 jaar ofzo, heb het een aantal jaar gebruikt. En als je 16 bent krijg je het denk ik niet eens meer.

Bij mij heeft t niet tot het gewenste effect geleid, maar goed, alle beetjes hebben geholpen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:52
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik denk dat ze alleen groeihormonen geven als je echt zo klein bent, dat je maatschappelijk niet meer geaccepteerd wordt. Voor vrouwen lig die grens bij 1.58 m, bij mannen zal hij wat hoger liggen. Je moet beseffen dat het niet gezond is om groeihormonen te krijgen, dus dat het alleen in extreme gevallen voorgeschreven wordt.

Die berekening is natuurlijk een gemiddelde (apart formule trouwens) en gaat lang niet altijd op, heeft verder ook geen consequenties (als ik als je tien cm van dat afwijkt dat je dan niet gezond bent oid).

Jongens groeien trouwens langer door dan meisjes, dus het kan dat je nog een paar cm's groeit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:58
Sven
Sven is offline
Je kan ook naar de huisarts gaan, en vragen om een doorverwijzing voor een röntgenfoto van je benen.. dan kunnen ze aan je groeischijven zien of/hoeveel je nog kan groeien.. als je groeischijven dicht zijn heeft groeihormoon verder ook geen nut, tenzij je graag grotere voeten/brede kaak etc wil
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sven schreef op 23-02-2005 @ 16:58 :
Je kan ook naar de huisarts gaan, en vragen om een doorverwijzing voor een röntgenfoto van je benen.. dan kunnen ze aan je groeischijven zien of/hoeveel je nog kan groeien.. als je groeischijven dicht zijn heeft groeihormoon verder ook geen nut, tenzij je graag grotere voeten/brede kaak etc wil
Er wordt dan toch 1 van je handen gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:54
Verwijderd
ik ben maar 2 cm groter dan geaccepteerd wordt? verdorie.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-02-2005 @ 17:48 :
Dat was bij mijn broertje wel ja.
Oud 24-02-2005, 12:01
Sven
Sven is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-02-2005 @ 17:48 :
Oh zou ook kunnen ja Ik zeg ook maar wat Overal waar groeischijven zitten kan het natuurlijk, handen zijn inderdaad wat makkelijker..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
bench140 schreef op 23-02-2005 @ 15:39 :
O, dit is een groeihormoon voor in de lengte
Daar is STH oorspronkelijk voor bedoeld hoor, alleen als de schijven gesloten zijn werkt dat niet meer op die manier. Van STH zelf kom je geen massa's spierweefsel aan daar is wel slin en een aantal doses androgenen bij nodig.
Oud 24-02-2005, 12:57
coopergirl
coopergirl is offline
Mmm, je bent te oud om nog groeihormonen te kunnen krijgen.
Oud 24-02-2005, 12:58
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
perseus schreef op 23-02-2005 @ 15:25 :
Die formule om je toekomstige lengte te berekenen is in ieder geval onzin.

Het antwoord op je vraag wanneer iemand groeihormonen nodig heeft lijkt vrij simpel: wanneer hij groter wil worden dan hij zonder groeihormonen zou worden. Ik geloof niet dat er een erg grote kans is dat je nog veel groter wordt, dus als je echt 1.80 m. zou willen worden, zou je eens naar de dokter kunnen gaan.
om op kunstmatige wijze 1.80 m. lang te worden, is geen medische reden en zal dus never door de verzekering gedekt worden.
Oud 24-02-2005, 13:09
Mara
Mara is offline
1,66m is wat kleiner dan gemiddeld, maar ze zullen je geen groeihormoon geven omdat je er in het dagelijks leven verder geen last van zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 13:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Overigens is hij pas 16 misschien is hij wat laat aan het puberen en komt zn groeispurt nog, vertel eens wat meer over je "lichamelijke ontwikkeling" sjefke?
Oud 24-02-2005, 14:13
sjefke
sjefke is offline
Ja de rest groeit wel hoor heb wel al baardgroei enzo als je dat bedoelt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten