Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 15:47
sjlot
sjlot is offline
ik moet misschien volgende week een inwendig onderzoek laten doen, ik wilde weten of er meiden zijn die dat wel eens hebben gehad, en of zij me willen vertellen wat er dan gedaan wordt.....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:54
Neiu
Neiu is offline
Ja, dat heb ik wel eens gehad. Heb je het bij een gynaecoloog?
Deze zal je eerst gerust stellen en vragen wat er precies aan de hand is. Dan kleedt je je onderlijf uit, als je dan vervolgens gaat liggen vragen ze je te ontspannen. Meestal plaatst de gynaecoloog (huisarts ook trouwens) een 'eendenbek' om je vagina open te houden om iets te kunnen zien.
Vaak nemen ze dan wat slijm/afscheiding om dat te bekijken onder de microscoop. Afhankelijk van de reden waarom je er bent voelt de arts ook vaak op je onderbuik, op zoek naar bobbels.
Daarna mag je je weer aankleden.
Klinkt simpel, is het ook, ik hoop alleen dat je een sympathieke arts hebt die het doet, dat maakt het wat gemakkelijker allemaal.
Oud 22-02-2005, 15:59
AngelLena
AngelLena is offline
L&G aub
Oud 22-02-2005, 16:20
netram
netram is offline
Citaat:
Neiu schreef op 22-02-2005 @ 16:54 :
'eendenbek'
die dingen schijnen heel vervelend te zijn als ze niet opgewarmd zijn
Oud 22-02-2005, 16:23
juno
juno is offline
De dokter houdt hem van te voren even onder de warme kraan hoor. Het voelt wat strak, maar is niet echt pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:00
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
hmm, mijn ex was er niet bepaald over te spreken... If I recall.
maar goed, ik wil je niet ban maken, misschien valt het wel mee
Oud 22-02-2005, 17:55
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ben wel een keer na mijn abortus naar de gynaecoloog moeten gaan, toen moest ik daar op zo'n tafel gaan liggen met mn benen in van die beugels, en toen kwam ze dus ook met zo'n eendebek aanzetten, en ging ze een beetje met dr vingers dr in enzo en daarna nog met een langwerpige staaf dr in om een echo van binnenuit te maken. maar ik denk niet dat je dat laatste ook krijgt, ligt eraan waarom je gaat he
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:26
sofie3
sofie3 is offline
Om eerlijk te zijn, ik vond het vrij pijnlijk Misschien ben ik gewoon nauw daar onderaan, maar zo'n eendebek die wordt opengesperd... Na m'n eerste keer op die stoel heb ik gebloed, misschien nog een restje van mijn maagdenvlies ofzow...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:46
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 23-02-2005 @ 10:26 :
(...) maar zo'n eendebek die wordt opengesperd... (...)
Dat is wel een raar gevoel ja, normaal komt er niet zoveel lucht bij zeg maar, daar zit 't 'm in.
Ik weet niet of je maagd bent en of je tampons gebruikt als je ongesteld bent?
Als je maagd bent en je gebruikt nooit tampons kan je nog behoorlijk nauw zijn, maar echt pijn doet het niet.
De arts stelt je ook op je gemak.
Oud 23-02-2005, 11:21
Lorelei
Lorelei is offline
Goed ontspannen is de beste tip.
Oud 23-02-2005, 11:27
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-02-2005 @ 11:46 :
Dat is wel een raar gevoel ja, normaal komt er niet zoveel lucht bij zeg maar, daar zit 't 'm in.
Ik weet niet of je maagd bent en of je tampons gebruikt als je ongesteld bent?
Als je maagd bent en je gebruikt nooit tampons kan je nog behoorlijk nauw zijn, maar echt pijn doet het niet.
De arts stelt je ook op je gemak.
ik ken het oooohhh wat was dat pijnlijk heb nog een keer een onderzoek gehad en toen had ik gewoon gezegt dat ze die eendebek niet zo ver open moesten doen. dat heeft geholpen en idd als die koud is is die pijnlijk, dus vraag gerust of ze die willen opwarmen..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:22
anja
anja is offline
Ik heb een al wat oudere vriendin die nog maagd is, en daar heeft de gyn tegen gezegd dat ze pas een inwendig onderzoek deden als ze ontmaagd was...

Ik ben zelf geen maagd meer, maar het doet elke keer toch *verdomd* veel zeer. Het "toucheren" met de vingers valt nog mee, dat zijn er máár twee maar die eendebek gaat best ver open. Geef mij dan maar de tandarts...
Oud 23-02-2005, 12:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 12:21 :
Ik kon alleen totaal niet ontspannen toen ik daar lag hoor Bij mij gebruikte mijn huisarts geen eendebek maar ik vond het uitstrijkje toch pijnlijk, komt misschien wel omdat ik toen nog maagd was.
Oud 23-02-2005, 14:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
grl schreef op 23-02-2005 @ 12:21 :
Straalbezopen zijn dus
Oud 23-02-2005, 14:41
bench140
bench140 is offline
Luister meisje, misschien moet je voordat je er naar binnen stapt even met jezelf spelen, dan wordt ie vast soepeler.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 23-02-2005 @ 15:13 :
Straalbezopen zijn dus
Nee Je moet er gewoon niet teveel bij nadenken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-02-2005 @ 13:53 :
Ik kon alleen totaal niet ontspannen toen ik daar lag hoor Bij mij gebruikte mijn huisarts geen eendebek maar ik vond het uitstrijkje toch pijnlijk, komt misschien wel omdat ik toen nog maagd was.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb nooit zo'n onderzoek gehad maar wel andere dingen. (bij de uroloog en bij de gynaecoloog) Je moet het iig proberen. Hoe meer je ontspant hoe minder pijnlijk het is.
Oud 23-02-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 23-02-2005 @ 15:41 :
Luister meisje, misschien moet je voordat je er naar binnen stapt even met jezelf spelen, dan wordt ie vast soepeler.

Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 22:59
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 23-02-2005 @ 10:26 :
Na m'n eerste keer op die stoel heb ik gebloed, misschien nog een restje van mijn maagdenvlies ofzow...
Je kan ook bloeden als je regels net gedaan zijn of als ze aan het komen zijn. Dat heeft mijn dokter toch gezegd....

Zo pîjnlijk is het eigenlijk niet, zeker als hij voorzichtig en begrijpend is. Mijn dokter is dat persoonlijk wel, maar er zijn natuurlijk ook dokters die het niet zo nauw nemen... Je moet er gewoon geluk mee hebben... Succes in ieder geval
Oud 01-03-2005, 12:10
gizmo
gizmo is offline
Het valt allemaal wel mee, iig bij mij deed het niet veel pijn. De eendebek is niet om vrolijk te worden, maar als je je zoveel mogelijk ontspant valth et wel mee. WEet niet wat voor onderzoek je precies moet maar ik heb ook een echo van binnen moeten laten maken. Ook dit viel reuze mee.
Gelukkig had ik een harstikke lieve arts die alles uitlegde en heel lief en aardig bleef. Ondanks dat het een man was voelde ik me gewoon op mijng emak.

Succes iig...
Oud 01-03-2005, 13:08
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
denk aan iets anders en probeer te ontspannen dan doet het niet zo'n pijn.

oja en doe een rokje aan dan lig je niet in je blote kont.
Oud 01-03-2005, 18:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 01-03-2005 @ 14:08 :
doe een rokje aan dan lig je niet in je blote kont.
Waarom zijn sommige mensen zo preuts? Behalve dan als je er een reden voor hebt... Er is toch niets engs aan als iemand je kont ziet? Zeker niet als die gene in je vagina zit te porren?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik had gewoon een broek aan maar ik lag niet in mijn blote kont daar hoor. Ik hoefde mijn broek en onderbroek alleen maar te laten zakken tot op mijn knieen ongeveer, het hoefde niet allemaal uit.
Oud 01-03-2005, 20:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik liever heb dat ie m'n blote kont ziet dan m'n vagina...

Lijkt me erg naar, heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee.
Oud 01-03-2005, 21:50
Verwijderd
Ik heb het ook gehad. Die eendenbek vond ik nog wel meevallen, maar ik had het idee dat ze hem niet helemaal opensperde ofzo, misschien hield ze er rekening mee dat ik nog wat jong was - en dus mogelijk ook nauw. Ik vond het uitstrijkje wel een beetje raar aanvoelen. Niet pijnlijk, maar gewoon niet prettig. Verder duwde ze wat op m'n buik, voelde ook niet heel fijn, maar deed geen pijn.

Fijn was het niet, maar ze deed heel rustig en aardig, en mja, tanden op elkaar en het zit er zo op.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:07
DaisyDeadPetals
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 19:54 :
Waarom zijn sommige mensen zo preuts? Behalve dan als je er een reden voor hebt... Er is toch niets engs aan als iemand je kont ziet? Zeker niet als die gene in je vagina zit te porren?
oh het is niet uit preutsheid ofzo hoor... maar vind het zelf gewoon prettiger. sta je daar in je halve nakie dan voel ik me helemaal zo belachelijk. het blokkeert ook het zicht voor mij, hoef ik niet te zien dat er een klein kaal ventje in mn kut zit te porren.
Oud 01-03-2005, 23:08
DaisyDeadPetals
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-03-2005 @ 21:08 :
Ik had gewoon een broek aan maar ik lag niet in mijn blote kont daar hoor. Ik hoefde mijn broek en onderbroek alleen maar te laten zakken tot op mijn knieen ongeveer, het hoefde niet allemaal uit.
kan ie het dan wel zien? lag je niet in die beugels?
Oud 02-03-2005, 07:23
sofie3
sofie3 is offline
Bij mijn gyn moeten broek + onderbroek uit worden getrokken in het kleedhokje, en moet ik in m'n naakie naar de stoel stappen. Snap niet hoe iemand met de broek op de knieën goed onderzocht kan worden
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:22
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
ik heb het ook wel eens gehad bij de ggd
echt errug!!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 02-03-2005 @ 08:23 :
Bij mijn gyn moeten broek + onderbroek uit worden getrokken in het kleedhokje, en moet ik in m'n naakie naar de stoel stappen. Snap niet hoe iemand met de broek op de knieën goed onderzocht kan worden
Bij mij was het bij de huisarts en ik lag gewoon op zo'n bed-achtig ding met mijn broek op mijn knieen en hij stond ernaast en kon er wel bij geloof ik.
Oud 02-03-2005, 21:09
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
wow Er zijn best veel meiden die dit al hebben meegemaakt! Ik (gelukkig) nog niet. Maar bij wat voor soort dingen doen ze zo'n onderzoek dan?
Oud 02-03-2005, 22:46
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
WPWW schreef op 02-03-2005 @ 22:09 :
wow Er zijn best veel meiden die dit al hebben meegemaakt! Ik (gelukkig) nog niet. Maar bij wat voor soort dingen doen ze zo'n onderzoek dan?
Uitstrijkje, schimmelinfectie (ik moest iig wel in de beugels toen), rare menstruatieklachten etc.
Oud 03-03-2005, 08:21
sofie3
sofie3 is offline
Uiteraard ook voor zwangerschapsonderzoeken, en in België zelfs als je aan de pil wil.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 02-03-2005 @ 22:09 :
Bij mij was het een uitstrijkje omdat ik een schimmelinfectie had die maar niet wou overgaan (ik bleef jeuk houden) terwijl ik alle soorten medicijnen al geprobeerd had zo ongeveer en toen wou de huisarts kijken of er ook echt nog ziekmakende bacterien waren.
Oud 03-03-2005, 13:10
sjlot
sjlot is offline
ik heb rare menstruatieklachten dus vandaar

over 2 uur gaan ze onderzoek doen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:28
ellen16
ellen16 is offline
Sterkte, Sjlot.
Heb zelf gelukkig nog nooit zo'n onderzoek gehad, dus ik kan er verder eigenlijk niets over zeggen.
Oud 03-03-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
sjlot schreef op 03-03-2005 @ 14:10 :
ik heb rare menstruatieklachten dus vandaar

over 2 uur gaan ze onderzoek doen
Achteraf zal je heel opgelucht zijn, dat is echt een fijn gevoel, verheug je daar maar alvast op
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:44
sjlot
sjlot is offline
dankjulliewel
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:42
meisje
meisje is offline
Ik heb het nooit gehad, het lijkt me echt vréselijk Niet bemoedigend natuurlijk, sorry.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten