Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus als er bestedingen worden gemaakt vanuit een ander land, en dit land importeert goederen vanuit Nederland wil dit niet zeggen dat dat land er zelf geen economisch voordeel bij heeft. EDIT: Volgens mij wordt geld niet altijd minder waard, er is namelijk niet altijd sprake van inflatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inflatie wil zeggen dat er TE VEEL vraag is naar goederen. Mensen consumeren teveel en daardoor onstaat er schaarste... dus in een kringloopje: mensen willen meer loon => bedrijven gaan meer loon betalen, hierdoor maken ze hun producten duurder => doordat de producten duurder worden moeten mensen meer betalen => omdat ze er niet op vooruit gaan willen ze weer meer loon => etc etc inflatie is dus een kringloopje waar niemand beter van word en waardoor producten alleen maar duurder worden! Snappie? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ze er geld bij gaan drukken, dan kunnen ze er niets mee, want ze kunnen het niet zomaar weg gaan geven. Dan zou er een inflatie komen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Simpelweg. Er is een CBN (centrale nederlandse bank) die samenwerkt met de andere centrale banken uit de EU om zo een monetair beleid tot stand te brengen en te handhaven. Deze unie van centrale banken en haar beleid waarborgt de waarde van geld. Er wordt WEL geld bijgemaakt, voornamelijk giraal geld. Banken mogen uit het niets geld uit hun aars trekken. De hoeveelheid wordt gereguleerd door de centrale bank. Deze hoeveelheid extra geld moet ergens vandaankomen ja, namelijk extra productiviteit e.d. Het idee van een weegschaal moet je uit je hoofd zetten. Zie het als constante vooruitgang van productie. Er is steeds meer waarde, bezitten/diensten, dus kan er ook steeds meer geld gecreeerd worden dat deze waarden vertegenwoordigd. (Het waarborgen van de waarde van gelden i.c.m. buitenlanden/koersen etc. laten we even buiten beschouwing want anders wordt het zo snel overweldigend.)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Pictogram wilt niet verwijderd worden Element | 2 | 03-04-2011 14:03 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Werk, Geld & Recht |
Iets verkocht via paypal en het geld is weg!! Oktay-Y | 44 | 25-08-2007 22:53 | |
Studeren |
Ik kan niet kiezen!!! Yab-Yum | 17 | 24-01-2007 21:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Psychologie |
Grote Niets akumabito | 9 | 04-09-2005 17:40 |