Hoi!
Opdracht 140
Bereken in elk van de volgende gevallen hoeveel belasting en premie ieder moet betalen. Gebruik de gegevens van de eerder vermelde tabel met tarieven en schijfgrenzen.
Tabel:
a. Alleenstaande vrouwmet kind: bruto-inkomen 22.000,-, geen aftrekposten. Heeft naast de algemene heffingskorting nog een arbeidskorting, een kinderkorting en een alleenstaande ouderenkorting. De totale heffingskorting voor haar is 4.134,-.
De oplossing.....:
Ik kom uit op
5258,- aan belastingen en premies.
De berekening is lang, maar als je die wil zien als mijn antwoord eventueel fout is dan type ik 'm wel.
Maar waar het om gaat; Is mijn antwoord goed? En zonee, waar komen jullie dan op uit?
b. Gehuwde man, bruto-inkomen 100.000,-, aftrekbare kosten 1000; hypotheeklening van 500.000,- tegen 6% rente per jaar. Totale heffingskorting 2.500.
Oplossing: Deze heb ik nog niet gedaan maar ik weet niet hoe je dat met die 6% rente moet doen.
De reden dat ik deze opdracht hier vraag is dat ie nogal belangrijk is! Er staan veel van dit soort vragen en dan moet ik het wel onder de knie krijgen. Heb alleen geen uitwerkingenboekje..
Thanks a bunch!!