Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 15:47
Bram1
Bram1 is offline
Heej ik heb over een tijdje me VWO examen en vroeg me af of zo'n examenbundel handig is. Welke is de beste? Of iig voor een redelijk prijsje? En zitten er naast oude examens ook bijv. samenvattingen en/of tips in?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 16:21
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
op www.examenbundel.nl staat in feite hetzelfde als in een examenbundel.
je kan er allerlei proefexamens maken en gelijk corrigeren.
dus het lijkt me zonde om echt een examenbundel aan te schaffen.
Oud 21-02-2005, 16:24
Bram1
Bram1 is offline
Ah ik dacht dat der meer dan alleen proefexamens instonden. Bedankt voor de site!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In examenbundels staan echt alleen oude examens om mee te oefenen en bij de talen soms nog tips over hoe je teksten aan moet pakken ofzo en wat algemene kennis van land en volk maar verder niets. Als de de lesstof beknopt samengevat wilt hebben met voorbeelden erbij dan kan je beter samengevat aanschaffen. Examenbundels zou ik overigens niet aanschaffen want je kan oude examen overal op internet vinden.
Oud 21-02-2005, 16:58
Bram1
Bram1 is offline
Is zo'n samengevat ding een betere keuze dan de samenvattingen op scholieren of zijn deze goed genoeg? Soms klopt er wel is iets niet in een samenvatting en das dan balen, maar als het verder goed genoeg is ga ik niet 5 van die samengevat boekjes bestellen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:12
marrel
marrel is offline
Ik zit dan wel op havo maar wij hebben alleen een examen bundel (verplicht ook) voor engels. Daar staan oefenteksten in die we in de les behandelen.
De mensen die biologie hebben hebben er ook eentje, is wel heel nuttig voor hun proefwerk. Maar bij natuurkunde kregen wij dus te horen net als iemand ^^ al zei dat het ook allemaal op internet staat
Oud 21-02-2005, 17:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Bram1 schreef op 21-02-2005 @ 17:58 :
Is zo'n samengevat ding een betere keuze dan de samenvattingen op scholieren of zijn deze goed genoeg? Soms klopt er wel is iets niet in een samenvatting en das dan balen, maar als het verder goed genoeg is ga ik niet 5 van die samengevat boekjes bestellen ofzo.
ik zou samengevat maar kopen
Oud 21-02-2005, 17:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bram1 schreef op 21-02-2005 @ 17:58 :
Ik vond samengevat wel fijn om de laatste dagen voor mijn examen nog even alles snel te herhalen maar als je zelf al samenvattingen hebt dan is het misschien niet helemaal nodig tenzij ze handig kunnen zijn bij je vervolgopleiding. Ik heb ze gehouden van vorig jaar en kijk er nu nog af en toe in als naslagwerk.
Oud 21-02-2005, 18:32
Bram1
Bram1 is offline
Ik denk niet echt dat ik ze volgend jaar nog nodig heb, maar omdat ik zelf nog geen samenvattingen heb gemaakt en dit teveel tijd in beslag neemt ga ik denk ik wel een paar van die bundels aanschaffen. Bedankt voor de info mensen .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:18
Balance
Balance is offline
Ik had van Engels en Duits een heel uitgebreid examenbundel. Daar staan oude examens in met daarbij uitleg over de antwoorden. Bij elk antwoord staat dan dus hoe je die vraag had kunnen bekijken, waar je al automatisch 2 antwoorden kon wegstrepen en hoe je uiteindelijk achter het juiste antwoord kon komen. Dat was erg handig.
Voor Nederlands en Wiskunde staan er ook oefeningen in examenbundels.

Ik vond het wel handig dus. Maar ga niet moeilijk doen met nieuwe bundels kopen! Die van vorig jaar zijn ook prima en tweedehands meestal bijzonder goedkoop te kopen.
Oud 21-02-2005, 19:22
Verwijderd
ik heb m'n examenbundels nooit gebruikt, en m'n samengevat ook eigenlijk niet. denk vooral omdat ze toch niet paralel liepen met m'n eigen lesboeken..

en omdat k eigenlijk nauwelijks iets heb gedaan voor m'n examens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:45
RubyNothing
RubyNothing is offline
Ik heb geloof ik alle samengevat-boekjes gekocht. Toen was ik nog een klein perfectionistje (dan vraag je je toch af hoe dat zo snel kan veranderen...). Hoe dan ook, ik heb ze wel degelijk gebruikt. Die van biologie vond ik niet geweldig, maar die van scheikunde en natuurkunde zijn geweldig. Ook wiskunde kan er zeker mee door, zeker omdat we "De Wageningse Methode" gebruikten, waarin je alles in principe zelf ontdekt en er dus weinig theorie in staat.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 06:35
Verwijderd
examenbundels moeten wij verplicht gebruiken bij Duits en Frans 1. Ik vind ze opzich wel handig om voor de toets nog even te oefenen met lezen, maar om nou alles verplicht te moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 11:14
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Bram1 schreef op 21-02-2005 @ 16:47 :
Heej ik heb over een tijdje me VWO examen en vroeg me af of zo'n examenbundel handig is. Welke is de beste? Of iig voor een redelijk prijsje? En zitten er naast oude examens ook bijv. samenvattingen en/of tips in?

Alvast bedankt!
examenbundels zijn super handig, je hebt ze voor alle vakken (geloof ik) en anders heb je nog boekjes zoals 'samengevat' en dan het vak erachter, en daar staan ontzettende handige samenvattingen/tips in om je stof te leren/beheersen.
Echte aanrader
Oud 25-02-2005, 14:50
Bram1
Bram1 is offline
Ok thanks
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:18
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
RubyNothing schreef op 25-02-2005 @ 01:45 :
Ik heb geloof ik alle samengevat-boekjes gekocht. Toen was ik nog een klein perfectionistje (dan vraag je je toch af hoe dat zo snel kan veranderen...). Hoe dan ook, ik heb ze wel degelijk gebruikt. Die van biologie vond ik niet geweldig, maar die van scheikunde en natuurkunde zijn geweldig. Ook wiskunde kan er zeker mee door, zeker omdat we "De Wageningse Methode" gebruikten, waarin je alles in principe zelf ontdekt en er dus weinig theorie in staat.
Ik vind die van scheikunde veel te dun Maar misschien komt dat omdat ons lesboek aan de dikke kant is
Die van wiskunde en natuurlijk zijn inderdaad

Zelf heb ik samengevat en examenbundels van natuurkunde, scheikunde, wiskunde en economie. Oude examens kun je inderdaad op internet vinden, maar examens van voor de tweede fase zijn vaak wat moeilijker te vinden. Delen van deze bejaarde examens staan dan ook per onderwerp ingedeeld in een examenbundel, en dat is heel handig voor bij de schoolexamens Ook staat er precies in welke onderwerpen niet gevraagd zullen worden bij examens en welke opgaven alleen voor het totaalvak zijn. Ik vind het dus zeker geen weggegooid geld en het werpt zeker zijn vruchten af.
Reageren

Regels voor berichten