Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 15:25
Mara
Mara is offline
Nadat ik een tijdje zit te computeren (internet over 't algemeen) verschiet mijn scherm opeens van kleur. Het is dan net alsof er en groenig/blauwe waas overheen komt. Als je het zo ziet zou je het misschien niet zeggen, maar ik zie het dúidelijk verspringen en er zit een duidelijk verschil tussen dit en normaal.

Nu is 't verder geen ramp, maar ik vroeg me af waar 't aan kan liggen?
Ligt het uberhaupt aan het scherm zelf?
Het is een Belinea van zo'n 6 jaar oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 15:51
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 16:25 :
Ligt het uberhaupt aan het scherm zelf?
Het is een Belinea van zo'n 6 jaar oud.
Ligt eraan of het probleem zich oplost met een reboot.

Als het probleem zich niet oplost met een reboot (dus als de kleuren niet weer normaal worden) ligt het aan je scherm.

Als het zich wel oplost met een reboot, doe dan het volgende:
Bekijk als je computer nog maar net aan staat de instellingen van je beeldscherm goed. Schrijf ze desnoods ergens op. Let hierbij vooral op de RGB-kleurinstellingen. Wacht tot de boel verspringt en kijk dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Krekker schreef op 26-02-2005 @ 16:51 :
Ligt eraan of het probleem zich oplost met een reboot.

Als het probleem zich niet oplost met een reboot (dus als de kleuren niet weer normaal worden) ligt het aan je scherm.

Als het zich wel oplost met een reboot, doe dan het volgende:
Bekijk als je computer nog maar net aan staat de instellingen van je beeldscherm goed. Schrijf ze desnoods ergens op. Let hierbij vooral op de RGB-kleurinstellingen. Wacht tot de boel verspringt en kijk dan nog eens.
Als ik de computer opnieuw opstart dan is het weer weg, maar als ik er een tijdje achterzit wordt het weer blauw/groen.

Maar soms dan springt hij ook weer een paar seconden/minuten terug naar de normale kleur

Ik zal 's kijken bij die instellingen. Ik verander wat dat betreft zelf nooit wat (was immers altijd goed?) dus hoe zou dat zo maar kunnen veranderen dan?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:57
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 16:53 :
Als ik de computer opnieuw opstart dan is het weer weg, maar als ik er een tijdje achterzit wordt het weer blauw/groen.

Maar soms dan springt hij ook weer een paar seconden/minuten terug naar de normale kleur

Ik zal 's kijken bij die instellingen. Ik verander wat dat betreft zelf nooit wat (was immers altijd goed?) dus hoe zou dat zo maar kunnen veranderen dan?
Beeldschermen doen de raarste dingen. Daarom vertrouw ik ze nooit.

Verder zou het probleem goed aan je videokaart kunnen liggen, dus sluit je beeldscherm ook eens aan op een andere computer als dat kan. Of probeer een ander beeldscherm op je huidige computer.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Krekker schreef op 26-02-2005 @ 16:57 :
Beeldschermen doen de raarste dingen. Daarom vertrouw ik ze nooit.

Verder zou het probleem goed aan je videokaart kunnen liggen, dus sluit je beeldscherm ook eens aan op een andere computer als dat kan. Of probeer een ander beeldscherm op je huidige computer.
Ik heb er geen verstand van, ik dacht misschien is 't wel gewoon ouderdom

Dat kan ik trouwens wel eens proberen, eerst even toestemming aan m'n vader vragen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:00
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 16:58 :
eerst even toestemming aan m'n vader vragen
Toestemming vragen om even een ander beeldscherm aan te sluiten?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Krekker schreef op 26-02-2005 @ 17:00 :
Toestemming vragen om even een ander beeldscherm aan te sluiten?
Dan moet ik de schermen van onze computer verwisselen, en stel je voor dat er iets fout gaat
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 19:44
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Geef er een klap op of friemel even wat aan de stekker.. Als het aan de stekker ligt maakt dat ding ergens niet zo'n goed contact meer, of binnenin zit er iets los ofzo.
Reageren

Regels voor berichten