Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 15:36
Disturbed Soul
Disturbed Soul is offline
Hallo mensen. Ik zit met een probleem (vind ik).
Afgelopen zomervakantie is mijn vriendin vreemdgegaan. Alleen gezoend, verder niks, maar dat vind ik vreemdgaan (weet niet watvoor definitie van vreemdgaan jullie hebben). Ze heeft het toen uitgemaakt, maar na een maand kwam ze zowaar bij me terug (met dr staart tussen dr benen ).

We hebben inmiddels al bijna een jaar (als we de maand 'pauze' er vanaf halen), maar ik zit nog steeds met dat ze is vreemdgegaan. Nou dat niet zo zeer, maar in die maand heeft ze die figuur nog een paar keer gezien. Wat er toen verder is gebeurd weet ik niet. We hebben het er wel vaak over gehad, en daar ben ik het volgende uit te weten gekomen:

Ze mist hem nog wel, maar op vriendschappelijke basis. Ze heeft niet zo heel veel vrienden, en hij was dus kennelijk echt als een goeie vriend voor haar (niet de vriend, maar een vriend). Ze hebben ook besloten om niks te beginnen, en hij ging vrolijk verder met meisjes scharrelen en zij kwam bij mij terug. We hebben het er pas geleden nog een keer over gehad, en daar kwam uit dat ze hem wel graag nog een keer zou willen zien, maar wel als vrienden.

Ze wonen een eind uit elkaar, en ze hebben geen contact meer (helemaal niet meer). Maar op de een of andere manier ben ik bang. Ik zie haar HEEL vaak (bijna iedere dag), maar als ik haar eens een dag niet zie haal ik gelijk dingen in mijn hoofd (dat ze dus naar die figuur toe is of iets dergelijks). Ik word er best wel heel erg gek van (het is trouwens totaal NIET zo dat ik haar niet vertrouw, want ik weet ook wel dat ze zoiets nooit zou doen). Is er iemand die hier ook last van heeft gehad, en misschien een oplossing weet over hoe ik ermee om kan gaan, en er misschien zelfs vanaf kan komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 15:42
bindmiddel
bindmiddel is offline
Ik ken het, en je moet hier mee ophouden.
Heb vertrouwen
Oud 26-02-2005, 15:48
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 26-02-2005 @ 16:42 :
je moet hier mee ophouden.
Heb vertrouwen
Oud 26-02-2005, 15:51
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
ik zou uberhaupt niets meer met een meid nemen wanneer ze je bedrogen hebt. Je kan wel zeggen: "heb vertrouwen" maar dat is juist waar het aan onbreekt. dat is dusdanig verneukt, je draagt zoiets altijd in je achterhoofd.
Oud 26-02-2005, 16:40
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Ik heb je een prive berichtje gestuurd!
Oud 26-02-2005, 16:58
Verwijderd
Ze heeft alleen vriendschappelijk interesse in hem, dus leg je erbij neer. Claimerig en jaloers gedoe is heel vervelend. Jij wilt toch ook vriendschappelijk met andere meisjes af kunnen spreken? Bovendien is ze niet voor niets terug gekomen bij jou.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:02
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-02-2005 @ 17:58 :
Ze heeft alleen vriendschappelijk interesse in hem, dus leg je erbij neer. Claimerig en jaloers gedoe is heel vervelend. Jij wilt toch ook vriendschappelijk met andere meisjes af kunnen spreken? Bovendien is ze niet voor niets terug gekomen bij jou.
Citaat:
e hebben ook besloten om niks te beginnen, en hij ging vrolijk verder met meisjes scharrelen en zij kwam bij mij terug. We hebben het er pas geleden nog een keer over gehad, en daar kwam uit dat ze hem wel graag nog een keer zou willen zien, maar wel als vrienden.
hij is verder gaan scharrelen daarom is ze bij hem teruggekomen denk ik. Sorry het echte liefde idee kan ook nog. Maar daar geloof ik niet zo meer in.
Oud 27-02-2005, 09:44
WolterB
WolterB is offline
Als je haar niet vertrouwt als ze ergens anders heengaat dan moet je ermee stoppen. Zo maak je jezelf gek en het lijkt me alsof je haar helemaal voor jezelf wilt houden. Dit kan doorslaan in een totaal isolement voor jullie allebei.
Want jij voelt je kut als zij een keer alleen naar andere mensen is en hebt dat liever niet dus. Als jij dat liever niet hebt, dan is het krom dat jij dat wel gewoon kunt. En dan zien jullie niemand meer apart op een gegeven moment.
Gun elkaar vrijheid zonder jaloerse gevoelens of stop hiermee, want dit klopt niet.
Oud 27-02-2005, 10:09
Bo
Bo is offline
Ik vind het logisch dat je haar niet vertrouwd en je hebt er alle reden toe!! Zij zou zo slim moeten zijn dat contact te laten zoals het is, ze heeft voor jou gekozen en het is een logisch gevolg dat ze geen contact meer zoekt met die jongen!!

Anderzijds is het wel een plus dat ze iig met je praat; ze is eerlijk tegen je. Dat zegt wel wat over jullie relatie. Je kunt niet anders doen dan haar te vertrouwen, maar in real life is dat verotte moeilijk..
Oud 27-02-2005, 10:35
Verwijderd
De eer aan jezelf houden. Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:04
elledc
elledc is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 26-02-2005 @ 16:42 :
Ik ken het, en je moet hier mee ophouden.
Heb vertrouwen
Hoe kan je nu in godsnaam 100% vertrouwen hebben in je partner als diegene is vreemdgegaan? Zoiets heeft tijd nodig.
Citaat:
Bo schreef op 27-02-2005 @ 11:09 :
Ik vind het logisch dat je haar niet vertrouwd en je hebt er alle reden toe!! Zij zou zo slim moeten zijn dat contact te laten zoals het is, ze heeft voor jou gekozen en het is een logisch gevolg dat ze geen contact meer zoekt met die jongen!!

Anderzijds is het wel een plus dat ze iig met je praat; ze is eerlijk tegen je. Dat zegt wel wat over jullie relatie. Je kunt niet anders doen dan haar te vertrouwen, maar in real life is dat verotte moeilijk..
Indd.

Het is natuurlijk wel gevaarlijk terrein, want eens iemand vreemd gaat, is de kans er dat het nogmaals gebeurt... vooral omdat ze zegt dat ze die jongen nog eens zou willen zien louter vriendschappelijk
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:49
Iduna
Iduna is offline
Wat heeft zij gedaan om je vertrouwen weer te 'herstellen'? Blijkbaar weinig, want je wantrouwt haar nog steeds.. Op een of andere manier ben je nog steeds bang, schreef je.

Je wilt stiekem wel weten wat er verder nog in die maand gebeurd is, wat mij betreft kun je dat gewoon aan haar vragen, dat is voor jouw weer een stukje zekerheid. De vraag is alleen of je dat wel zeker wilt weten..

Jouw vertrouwen moet weer terug komen en zij mag daar best wel eens iets aan doen (als ze dat nog niet gedaan heeft).

Hoe is de relatie tussen jullie verder?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:19
leucomelas
leucomelas is offline
omg, daar heb ik zo veel last van ik kan het ook niet uit me hoofd zetten, ik vertrouw hem wel, maar schijnbaar weet mijn gedachtegang het altijd zo te verdraaien dat ik me toch zorgen MOET makn ongeveer. ik blijf malen en denken en kan niet stoppen... misschien als ie toch dit en dat zou doen,... hij is ook maar menselijk, het zou zomaar kunnen ...
heel vervelend, ik prbeer er gewon niet zoveel aandacht aante besteden, heb er al zolang last van dat het eigenlijk niet mijn grootste probleem is.
Oud 27-02-2005, 12:51
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als jij haar niet vertrouwt, wat ik goed kan begrijpen, is het idee achter een relatie grotendeels weg. Dus dump haar.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:53
elledc
elledc is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 11:35 :
De eer aan jezelf houden. Dumpen.
Citaat:
Bloedpropje schreef op 27-02-2005 @ 13:51 :
Als jij haar niet vertrouwt, wat ik goed kan begrijpen, is het idee achter een relatie grotendeels weg. Dus dump haar.
"dumpen" dumpen"
alsof dit zo makkelijk is als je van iemand houdt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 27-02-2005 @ 13:53 :
"dumpen" dumpen"
alsof dit zo makkelijk is als je van iemand houdt.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:04
elledc
elledc is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 13:56 :
Ja.
Voor jou dan
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:44
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Disturbed Soul schreef op 26-02-2005 @ 16:36 :
(het is trouwens totaal NIET zo dat ik haar niet vertrouw, want ik weet ook wel dat ze zoiets nooit zou doen).
Je vertrouwt haar helemaal niet.
Ik zou nog eens heel hard nadenken.
Oud 27-02-2005, 13:48
esprit-chick
esprit-chick is offline
heb vertrouwen, als je dat hebt is je relatie voor t grootste deel al goed
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:51
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 27-02-2005 @ 13:51 :
en ja dat moet best kunnen, als je je bedenkt wat je jezelf daarmee allemaal bespaart
Oud 27-02-2005, 22:36
probeer
probeer is offline
ik vind t verschrikkelijk stom van dr dat ze die jongen dan nog n keer wil zien. heeft ze n aardplaat voor dr kop ofzo? ze moet toch wel doorhebben dat ze jou daarmee kwetst en het niet bepaald makkelijker maakt?
Oud 01-03-2005, 18:32
blupp
blupp is offline
Dom dat je erop inging toen ze bij je terugkwam. Vreemdgaan=vertrouwen weg >> vertrouwen komt HEEL moeilijk of gewoon NIET terug >> geen goeie relatie+grotere kans dat ze het misschien weer doet omdat ze t al een keer heeft gedaan+je hebt steeds een kutgevoel.
Ik zou er absoluut geen moeite mee hebben om t uit te maken, ik zou het uberhaupt nooit meer aangemaakt hebben...-,-' En ja, dumpen is makkelijk als je je grenzen stelt en niet met jezelf laat dollen.^^
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:03
oneMen
oneMen is offline
Als ik het goed begrijp, had je vriendin nog steeds een relatie met die andere gozer gehad, als diegene dat ook had gewild?

Ik zou me zwaar een afdankertje voelen.

Aan de andere kant kun je ook stellen dat je wel haar afdankertje #1 bent, en dat ze liever jou heeft dan niemand.
Oud 01-03-2005, 21:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
probeer elkaar alsjeblieft te vertrouwen. zo lijdt jullie relatie eronder en dadelijk is daar juist niks meer van over!
Oud 01-03-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 21:03 :

vertrouwen en praten zijn de sleutelwoorden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 21:15
Verwijderd
Iemand niet vertrouwen ondanks zijn/haar effort je vertrouwen te winnen (of het feit dat hij/zij simpelweg niets fout doet en het niet verdient wantrouwd te worden) kan veel kapot maken.
Kap ermee.

Sowieso zie ik niet waarom je uberhaupt nog in een 'relatie' zit als je haar niet vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 21:03 :
Als ik het goed begrijp, had je vriendin nog steeds een relatie met die andere gozer gehad, als diegene dat ook had gewild?

Aan de andere kant kun je ook stellen dat je wel haar afdankertje #1 bent, en dat ze liever jou heeft dan niemand.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 00:04
bracelance
bracelance is offline
je hebt de keuze al gemaakt toen je haar terugnam...

Ze vindt hem leuk als goede vriend en in die maand is het een goede vriend van haar geworden en heeft ze dus een zwak voor hem. Als ze hem weer ziet kan dat zwak zijn weer omhoog komen en bestaat de kans dat ze zoenen, tja het blijft jouw beslissing...
Reageren

Regels voor berichten