ik zag op een of ander programma (als het goed is netwerk) over global dimming (nog nooit van gehoord).
Dat betekent dat de uitstoot van gassen die voor het broeikaseffect zorgt ook voor een ander probleem zorgt dat veel erger is.
Global dimming, is dat in die gassen die voor het broeikaseffect zorgen bepaalde stoffen zoals roet en andere zooi bevinden die zonnestralen tegen houdt.
Dat is van zichzelf niet eens zo erg op korte termijn.
Maar nu ieder land minder wil uitstoten en zich aan het "verdrag van Kyoto" wil houden(zelf amerika gaat zijn best doen) begint het gedonder.
Zo komen er meer lichtstralen op de aarde en verwarmd de aarde zich sneller dan dat we gewoon door gaan.
Ze zeggen dat de aarde als we stoppen binnen 10 jaar 10 graden zal stijgen wereldwijd.
De kappen op groenland zullen smelten, en als dat begint is er geen stoppen meer aan.
De zeespiegel zal 6 a 7 meter stijgen en wat nog niet overstroomd is van Nederland zal een sahara worden.
Er zijn al heel wat slachtoffers gevallen, in ethiopie was een grote hongersnood in 1984.
Omdat in de tijd Europa en Amerika het meeste ooit in de atmosfer pompte dat de jaarlijkse moeson(regenbui in Afrika) naar het zuiden werd terug gedrongen zodat er niks kon groeien en er vele sterfgevallen waren.
Ik weet niet hoe jullie erover denken maar toen ik al van het broeikaseffect hoorde dacht ik al wat een klote wereld zal het worden over een paar jaar.
Ik denk gewoon dat de mensheid zichzelf uitroeit en dat begint denk als bij mijn kinderen.
Nu weet je gewoon niet wat je moet doen:
1 gewoon stoppen met uitstoot van de gassen en de geveolgen van global dimming ondervinden
2 gewoon verder gaan maar wordt het wel moeilijker om te stoppen als het echt uit de klauwen loopt