ik en een klasgenoot houden ons profielwerkstuk over bruggen. één van onze deelvraag is: wat bepaalt de esthetische waarde van een brug? wij zijn nu niet van die kunstslimmerikken en daardoor komen wij er dus niet echt uit wat nou een zinvol en goed antwoord is op onze deelvraag. dus mijn vraag is weten jullie wel een zinnig en goed antwoord op deze vraag?
Hmm het enige wat ik kan bedenken is dat een brug een bepaalde culturele waarde/ beeld aan een stad geeft. Denk je aan Rotterdam dan denk je aan de Erasmesbrug. In Londen heb je zo'n bekende brug en in San Fransico bijvoorbeeld ook.
meer kan ik eigenlijk niet bedenken
27-02-2005, 22:59
Verwijderd
Wat bepaalt de esthetische waarde van een brug is wel een hele moeilijke vraag. Je kan beter vragen: 'op welke manier hebben bruggen een esthetische waarde'. Bij de eerste vraag moet je dan ook diep ingaan hoe je kunst eigenlijk definieert en dit is bijna onmogelijk. Bij de tweede vraag daarentegen kun je een aantal voorbeelden geven en verklaren op welke manier die brug bepalend is voor het stadsbeeld, bijdraagt aan 'schoonheid' en door wie de brug ontworpen is. Daarbij kun je ingaan op stromingen en opvattingen binnen de kunsten en hoe deze brug in dat plaatje past.
**SoMeOne schreef op 27-02-2005 @ 23:59 : Wat bepaalt de esthetische waarde van een brug is wel een hele moeilijke vraag. Je kan beter vragen: 'op welke manier hebben bruggen een esthetische waarde'. Bij de eerste vraag moet je dan ook diep ingaan hoe je kunst eigenlijk definieert en dit is bijna onmogelijk. Bij de tweede vraag daarentegen kun je een aantal voorbeelden geven en verklaren op welke manier die brug bepalend is voor het stadsbeeld, bijdraagt aan 'schoonheid' en door wie de brug ontworpen is. Daarbij kun je ingaan op stromingen en opvattingen binnen de kunsten en hoe deze brug in dat plaatje past.