Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor eliteonderdelen geld dat verlaagde toelatingseisen of positieve discriminatie de veiligheid van de eenheid in gevaar kunnen brengen. Naar mijn idee moet gewoon volgens het gelijkheidsbeginsel worden gewerkt: wie het kan, mag het doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Love & Peace: dat is ook het probleem, dat voetvolk kan het niet hebben dat ze moeten gehoorzamen aan een vrouw die hoger in rang, slimmer en mooier is en ook nog eens meer verdient. Daarom voert Defensie een actief anti-vrouwenbeleid voor de hogere functies. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Face it, de landmacht wil gewoon geen vrouwen in de hogere leidinggevende posities omdat die achterlijke kerels dat niet pikken. |
![]() |
||
Citaat:
De gemiddelde vrouw is zowel fysiek, als psychisch zwakker dan de gemiddelde man. maar dat is geen rede om vrouwen te weren, dan moet je gewoon een bepaalde eis stellen, en eenieder die daaraan voldoet toelaten. Maar ik denk niet dat vrouwen op het veld moeten zitten. Want psyche speelt ook een grote rol tijdens een oorlog. Ik weet nog dat we op kamp waren, en toen een nachtwandeling hadden, waar een of andere oude vent ons tijdens de hele rit porbeerde bang te maken. En echt waar, aan het einde van de wandeling zat 90% van alle meisjes te huilen, en misschien 15 procent van de jongens. Met zulke mensen ben je al bij voorbaat gedoemt om een oorlog te verliezen. In tegenstelling tot de fysieke toestand van iemand, kan je de psyche toestand maar tot een bepaald niveau testen. Want tijdens een oorlog is dat heel wat anders. Daarnaast zullen vrouwen zich niet alleen de vijandelijke troepen moeten verdedigen, maar ook voor de eigen troepen. Er zullen mannen zijn die haar zullen willen verkrachten. En wanneer dit door haar aan de leiding gevende wordt gemeld zullen er weer problemen ontstaan. Allemaal niet in het voordeel van de relatie tussen groep-leidinggevende en binnen de groep zelf in. Misschien is het een idee om een deel van het leger uitsluitend uit vrouwen te laten bestaan, maar ik weet niet of je daar een vijand mee afschrikt, of juist motiveerd ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat er mannen zijn met verkrachtingsideeen is natuurlijk een feit, maar het is totaal seksistisch om te stellen dat de vrouw zich daar in de maatschappij aan aan moet passen. Het zijn natuurlijk niet die vrouwen die een probleem hebben, maar die mannen. Die mannen zullen dan ook zwaar moeten worden bestraft en zoveel mogelijk via psychologische tests moeten worden uitgefilterd en afgekeurd voor het leger. Deze mannen zijn immers als ze in staat zouden zijn een vrouwelijke collega te verkrachten even goed in staat om vrouwelijke burgers te verkrachten. Daar heeft ons leger geen enkele baat bij. Ik vind het onzin om een deel van het leger uitsluitend uit vrouwen te laten bestaan. Man en vrouw moeten in deze moderne maatschappij gemengd kunnen werken. Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 11:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Mijn voorbeeldje van jankende groep 8 kinderen ( hoe kom je bij mavo? ) op zich, is natuurlijk nergens representatief voor. Maar ik weet zeker dat wanneer je een grootschaliger onderzoek zou houde, je ongeveer de zelfde resultaten zou krijgen. btw deel ik de mening dat vrouwen weer beter zijn dan mannen in andere dingen. Maar niet in oorlogvoeren. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() tsja. |
![]() |
||
Citaat:
(ehm, sorry hoor, maar ik vind het nogal een domme opmerking) 1) wat heeft het gemiddelde ermee te maken 2) waaruit denk je het gemiddelde af te kunnen leiden?
Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 13:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
P.S. Geldt voor zowel vrouwen als mannen, het zal in de praktijk denk ik alleen vaker voorkomen bij vrouwen dan bij mannen.
||
Citaat:
Maar vooralsnog zou het niet in het voordeel van de strijdkracht van het leger werken, als vrouwen daar onderdeel van mochten maken. Daarentegen zou de discriminatie tegen vrouwen verminderen. Maar als ik dat afweeg, weet ik niet wat er belangrijker is. Er zijn maar weinig vrouwen die dit werk uberhaupt zullen willen. Maar de krachten van het leger worden ook nooit ingezet. Dus tja. Misschien is het beter als vrouwen ook soldaatje mogen spelen. Maar als ik leider was van een land als Amerika, wat regelmatig ten strijde trekt, zou ik ze niet toe laten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En omdat de mannen zich niet kunnen gedragen, en die vrouwen verkracht zullen worden. En omdat mannen geen vrouwen kunnen verdragen die hoger in rank staan dan zij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Trouwens, homofielen worden in het leger ook niet geweerd ![]() (en oja, soldaten verkrachten in oorlogssituaties eerder burgers dan medesoldaten)
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() een seksueel gefrustreerd iemand lijkt me slechter in staat in het leger te dienen dan een ongefrustreerd iemand. Vooral als zij of hij een gezonde relatie heeft ![]() Citaat:
||
Citaat:
@ Joostje, ik geef me gewonnen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten eerste zullen vrouwen verkracht worden, tussen al die mannen, die al tijden droog staan. Ten tweede zullen mannen geen ocommando's van vrouwen accepteren. Ten derde, je zegt wel dat iedereen die er geschikt voor is gewoon moet worden toegelaten, maar je weet niet hoe ze zullen reageren, in een omgeving waar bhet bloed je om d eoren spat. Dat is een heel andere situatie als wanneer je de tests aflegt, die zogenaamd zouden moeten bepalen of je er psisch klaar voor bent. Bij manne is dit natuurlijk ook zo, en blijft het een gok, of ze er klaar voor zijn of niet, maar wel een minder grote gok. Dit alles bijmekaar opgeteld zou een rede kunnen zijn om vrouwen te weren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 2: tja, datwas 30 jaar geleden in de rest van de maatschappij ook zo. kost gewoon wat tijd (niet dat de emancipatie nu voltooid is) 3: je weet ook niet hoe mannen reageren (maar dit hadden we al besproken)
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |