Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 16:15
Verwijderd
Voor de mensen die goed dingen kort en krachtig kunnen zeggen: ik moet in één zin de kerntaak van de leidinggevende in een projectteam beschrijven. Ik heb zelf twee zinnen bedacht, maar ik ben er nog niet 100% tevreden over.

“De projectleider is de motor en de richtingaanwijzer bij een project.”
(Of "[...] van een project."?)

En gewoon een aantal dingen in één zin gestopt: "Leidinggeven, coördineren, overzicht houden, zonodig (bij) sturen, verantwoordelijk voor de gang van zaken, aanspreekpunt voor oa de opdrachtgever." (Deze vind ik dus helemaal .)

Heeft iemand misschien nog een ander idee?
Advertentie
Oud 24-03-2005, 17:23
Verwijderd
Opsommen is meestal aangeven dat je het niet kunt samenvatten en dat zou dus denk ik minder goed voor de opdracht zijn.

Maar waarom niet alleen coördinator? Een coördinator zorgt dat alles gebeurt, in de juiste richting gaat, de dingen aanstuurt enz enz.
Oud 24-03-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2005 @ 18:23 :
Opsommen is meestal aangeven dat je het niet kunt samenvatten en dat zou dus denk ik minder goed voor de opdracht zijn.
Ik kan ook niet samenvatten, zo sta ik ook bekend op school (iig in mijn klas).

Citaat:
Maar waarom niet alleen coördinator? Een coördinator zorgt dat alles gebeurt, in de juiste richting gaat, de dingen aanstuurt enz enz.
Op zich een idee (kerntaak: coördineren), maar als ik naar de betekenis volgens de Van Dale kijk, dan dekt het het niet, denk ik?

co·ör·di·ne·ren (ov.ww.)
1 rangschikken in onderling verband, bij elkaar doen aansluiten

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 18:12.
Oud 27-03-2005, 22:33
Verwijderd
“Een projectleider geeft leiding aan het project(team) en is verantwoordelijk voor het project(management).”?
Oud 30-03-2005, 00:25
Verwijderd
De leidinggevende leidt het projectteam.
Advertentie

Regels voor berichten