Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 00:40
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
More Dutch Plan to Emigrate as Muslim Influx Tips Scales

Herman Wouters for The New York Times

Ruud Konings with his wife, Ellie, says Hilvarenbeek was once "spontaneous and free," but now he says he fears his two teenage children will be "roughed up" by gangs. He is moving his family to Australia.

Published: February 27, 2005
AMSTERDAM - Paul Hiltemann had already noticed a darkening mood in the Netherlands. He runs an agency for people wanting to emigrate and his client list had surged.

But he was still taken aback in November when a Dutch filmmaker was shot and his throat was slit, execution style, on an Amsterdam street.

In the weeks that followed, Mr. Hiltemann was inundated by e-mail messages and telephone calls. "There was a big panic," he said, "a flood of people saying they wanted to leave the country."

Leave this stable and prosperous corner of Europe? Leave this land with its generous social benefits and ample salaries, a place of fine schools, museums, sports grounds and bicycle paths, all set in a lively democracy?

The answer, increasingly, is yes. This small nation is a magnet for immigrants, but statistics suggest there is a quickening flight of the white middle class. Dutch people pulling up roots said they felt a general pessimism about their small and crowded country and about the social tensions that had grown along with the waves of newcomers, most of them Muslims."The Dutch are living in a kind of pressure cooker atmosphere," Mr. Hiltemann said.

There is more than the concern about the rising complications of absorbing newcomers, now one-tenth of the population, many of them from largely Muslim countries. Many Dutch also seem bewildered that their country, run for decades on a cozy, political consensus, now seems so tense and prickly and bent on confrontation. Those leaving have been mostly lured by large English-speaking nations like Australia, New Zealand and Canada, where they say they hope to feel less constricted.

In interviews, emigrants rarely cited a fear of militant Islam as their main reason for packing their bags. But the killing of the filmmaker Theo van Gogh, a fierce critic of fundamentalist Muslims, seems to have been a catalyst.

"Our Web site got 13,000 hits in the weeks after the van Gogh killing," said Frans Buysse, who runs an agency that handles paperwork for departing Dutch. "That's four times the normal rate."

Mr. van Gogh's killing is the only one the police have attributed to an Islamic militant, but since then they have reported finding death lists by local Islamic militants with the names of six prominent politicians. The effects still reverberate. In a recent opinion poll, 35 percent of the native Dutch questioned had negative views about Islam.

There are no precise figures on the numbers now leaving. But Canadian, Australian and New Zealand diplomats here said that while immigration papers were processed in their home capitals, embassy officials here had been swamped by inquiries in recent months.

Many who settle abroad may not appear in migration statistics, like the growing contingent of retirees who flock to warmer places. But official statistics show a trend. In 1999, nearly 30,000 native Dutch moved elsewhere, according to the Central Bureau of Statistics. For 2004, the provisional figure is close to 40,000. "It's definitely been picking up in the past five years," said Cor Kooijmans, a demographer at the bureau.

Ruud Konings, an accountant, has just sold his comfortable home in the small town of Hilvarenbeek. In March, after a year's worth of paperwork, the family will leave for Australia. The couple said the main reason was their fear for the welfare and security of their two teenage children.

"When I grew up, this place was spontaneous and free, but my kids cannot safely cycle home at night," said Mr. Konings, 49. "My son just had his fifth bicycle stolen." At school, his children and their friends feel uneasy, he added. "They're afraid of being roughed up by the gangs of foreign kids."

Sandy Sangen has applied to move to Norway with her husband and two school-age children. They want to buy a farm in what she calls "a safer, more peaceful place."

Like the Sangens and Koningses, others who are moving speak of their yearning for the open spaces, the clean air, the easygoing civility they feel they have lost. Complaints include overcrowding, endless traffic jams, overregulation. Some cite a rise in antisocial behavior and a worrying new toughness and aggression both in political debates and on the streets.
Bron : NY-times.com

Dit stond op de VOORPAGINA van de website van de NY-TimesHmz.. Daar gaat definitief ons imago van tolerant volk.. Alhoewel ik geen fan ben van het aantal Moslims dat zich ophoudt in het Koninkrijk der Nederlanden vind ik dit een beetje overdreven. Maar het past wel goed bij het beeld dat Amerikanen proberen te creeeren van Moslims.. Ik hou van dit land (Amerika waar ik momenteel vertoef) maar ze kunnen af en toe nogal vreemd uit de hoek komen..

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 00:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 06:47
Spoonie
Spoonie is offline
heeee.... psssst: neem nooit amerikaanse media serieus, maar kijk eens wat vaker naar de BBC
Oud 01-03-2005, 07:19
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 01-03-2005 @ 07:47 :
heeee.... psssst: neem nooit amerikaanse media serieus, maar kijk eens wat vaker naar de BBC
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 08:01
snoodaard
snoodaard is offline
Hoewel dit echt niet meer het Nederland uit de jaren 90 is kan het toch niet zo zijn dat nu we om moeten leren gaan met een groeiende groep gelovigen we opeens allemaal de handdoek in de ring gooien.
Oud 01-03-2005, 09:33
Verwijderd
Gelukkig is het meestal het domme plebs dat wil emigreren, dus ik treur er niet om.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 09:43
Joostje
Joostje is offline
Volgens mij gaan mensen juist eerder emigreren omdat het land miner tolerant is / lijkt, niet omdat de moslimsch het land overnemen
Oud 01-03-2005, 09:51
Verwijderd
goh, mensen schijnen moslims echt eng te vinden.......

wat idioot?

een vriendelijk woord doet meer wonderen dan angstig met een boog eromheen wandelen....
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 01-03-2005 @ 10:43 :
Volgens mij gaan mensen juist eerder emigreren omdat het land miner tolerant is / lijkt, niet omdat de moslimsch het land overnemen
Zou inderdaad ook kunnen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 10:33 :
Gelukkig is het meestal het domme plebs dat wil emigreren, dus ik treur er niet om.
Jammer alleen dat buitenlandse wetenschappers ook massaal wegtrekken na een paar jaar hier te hebben gezeten. En ook de witte middenklasse die wil emigreren is nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 01-03-2005 @ 11:01 :
Jammer alleen dat buitenlandse wetenschappers ook massaal wegtrekken na een paar jaar hier te hebben gezeten. En ook de witte middenklasse die wil emigreren is nodig.
Zou dat ook komen doordat er moslims wonen in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-03-2005 @ 11:02 :
Zou dat ook komen doordat er moslims wonen in Nederland?
Oh, nee, dat bedoelde ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:13
Verwijderd
Ik vind dit lichtelijk overdreven
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 12:04
oneMen
oneMen is offline
Een groot deel van emigrerende mensen komt weer terug na een aantal jaar, omdat ze toch realiseren dat Nederland zijn voordelen heeft. Ik heb er ervaring mee
Oud 01-03-2005, 12:36
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
gangs in Hilvarenbeek
Oud 01-03-2005, 12:42
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 01-03-2005 @ 13:36 :
gangs in Hilvarenbeek
Bizar, want zover ik weet is Hilvarenbeek een 99% procent blank(e) bolwerk/dorp met hier en daar wat verdwaalde zielen, als je de plaatselijke discotheek erbij betrekt.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 13:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-03-2005 @ 01:40 :
Bron : NY-times.com

Alhoewel ik geen fan ben van het aantal Moslims dat zich ophoudt in het Koninkrijk der Nederlanden vind ik dit een beetje overdreven.
jij lijkt mij een nationalist
misschien moet je weer eens een gs boek openslaan
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 13:10
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-03-2005 @ 14:02 :
jij lijkt mij een nationalist
misschien moet je weer eens een gs boek openslaan
en wat heeft het zijn van een nationalist te maken met zijn geschiedenisboek ?
Oud 01-03-2005, 13:12
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 01-03-2005 @ 13:36 :
gangs in Hilvarenbeek
die film was toch laatst op tv gang of the Hood(hilvarenbeek)

of zo iets, was best wel een goeie film

lol de amerikanen op een ander forum vinden ons watjes omdat we hem massaal smeren: vraag je, geloven jullie dit ?

"staat toch in de krant" "ja kijk dan moet het wel waar zijn he",
Oud 01-03-2005, 13:56
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 01-03-2005 @ 14:10 :
en wat heeft het zijn van een nationalist te maken met zijn geschiedenisboek ?
omdat je ze allemaal hoort, kutmoslims hier kut moslims daar, terwijl er vroeger in nederland werd gestreden voor vrijheid van religie in Nederland, wat ook gelukt is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:18
Verwijderd
Haha, je bent echt kansloos als je gaat emigreren vanwege deze redenen.

Maar daar wordt Nederland misschien wel beter van dus ga vooral allemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 01-03-2005 @ 15:18 :

Mwo, dat geld voor wie uit Wassenaar vertrekt vanwege het 'allochtonen probleem daar'.

Voor iemand die echt in een probleemwijk woont kan ik het me veel beter voorstellen.
Oud 01-03-2005, 14:32
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 10:33 :
Maar als alle domme mensen emigreren, dan blijven er geen mensen over om uit te lachen!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:50
JCG
JCG is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 15:23 :
Mwo, dat geld voor wie uit Wassenaar vertrekt vanwege het 'allochtonen probleem daar'.

Voor iemand die echt in een probleemwijk woont kan ik het me veel beter voorstellen.
Maar het leukste is dat de mensen uit probleemwijken bijna nooit naar het buitenland gaan.

Ik woon in gouda, het schijnt een allochtonen probleem te hebben. Tuurlijk heb ik wel eens last voor sommige mensen, maar om daarvoor nou te verhuizen? Tis veel leuker om ee shoarmatent, patatzaak en pizzaria naast elkaar te hebben. Zorgt voor een beetje afwisseling.
Oud 01-03-2005, 15:18
Verwijderd
Idd, er is gewoon heel erg veel weerstand tegen de integratie van allochtonen. Dit is een perfect voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:14
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 01-03-2005 @ 15:18 :

Jah.. Dat is echt de oplossing
Het zijn overigens wel de mensen met een baan die door belasting te betalen zorgen voor de zwakkeren in onze samenleving (wat een klote term). Maar als je niemand hebt die betaald dan heb je ook niemand die steun krijgt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 16:15
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
RanC schreef op 01-03-2005 @ 15:32 :
Maar als alle domme mensen emigreren, dan blijven er geen mensen over om uit te lachen!
En als alle werkenden emigreren blijft er niemand over om de pensioenen van de werkende bevolking op te brengen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:16
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-03-2005 @ 17:14 :

Het zijn overigens wel de mensen met een baan die door belasting te betalen zorgen voor de zwakkeren in onze samenleving
We zijn verdoemd
Oud 01-03-2005, 16:17
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-03-2005 @ 17:15 :
En als alle werkenden emigreren blijft er niemand over om de pensioenen van de werkende bevolking op te brengen.
Als alle werkenden emigreren dan zijn er geen werkenden meer over die een pensioen nodig hebben.
Oud 01-03-2005, 16:33
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 17:17 :
Als alle werkenden emigreren dan zijn er geen werkenden meer over die een pensioen nodig hebben.
Maar dan gebeurt er ook vrij weinig in het Koninkrijk der Nederlanden..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:54
McCaine
McCaine is offline
Haha, dit doet me denken aan die achterlijke reportages op CNN World Report over hoe Nederlanders ophouden met op klompen te lopen enzo. De NYT is bovendien een domme rechtse krant en probeert dus zoveel mogelijk Europa als een ramp af te schilderen. Niets van aantrekken.
Oud 01-03-2005, 17:54
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 01-03-2005 @ 17:33 :
Maar dan gebeurt er ook vrij weinig in het Koninkrijk der Nederlanden..
Je miste de sarcastische toon. Het percentage mensen dat emigreert is zo dramatisch klein, dat er geen gevolgen zullen zijn voor het sociale stelsel.
Oud 01-03-2005, 19:55
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-03-2005 @ 14:56 :
omdat je ze allemaal hoort, kutmoslims hier kut moslims daar, terwijl er vroeger in nederland werd gestreden voor vrijheid van religie in Nederland, wat ook gelukt is.
hij zei dat hij niet echt blij was met het groote aantal moslims zei hij dat ze kut waren
Oud 02-03-2005, 10:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-03-2005 @ 17:54 :
Haha, dit doet me denken aan die achterlijke reportages op CNN World Report over hoe Nederlanders ophouden met op klompen te lopen enzo. De NYT is bovendien een domme rechtse krant en probeert dus zoveel mogelijk Europa als een ramp af te schilderen. Niets van aantrekken.
Gek, laat ik nou uit alle media het beeld hebben gekregen dat júist 'The New York Times' een erg linkse krant is. Niet voor niets voegde 'de Volkskrant' tijdens de presidentsverkiezingen katernen van de NYT bij hun krant.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 10:16
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2005 @ 11:10 :
Gek, laat ik nou uit alle media het beeld hebben gekregen dat júist 'The New York Times' een erg linkse krant is. Niet voor niets voegde 'de Volkskrant' tijdens de presidentsverkiezingen katernen van de NYT bij hun krant.
Links in Amerika is nog niet eens Centrum in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 10:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-03-2005 @ 11:16 :
Links in Amerika is nog niet eens Centrum in Nederland.
'Links' voor Nederlandse begrippen bedoelde ik dan ook.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:42
Verwijderd
Ik vind persoonlijk de woorden 'Muslim Influx Tips Scales' erg humoristisch aangezien het aantal immigranten al jaren daalt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:57
Verwijderd
Goh, die vent met die snor en zijn bouwvakkersoverhemd en die vrouw met haar huismoeder-outfit en kapsel zien er wel heel erg als een telegraaf-stel uit... erg mooi dat ze naar australie emigreren, ik zal ze niet missen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:01
Verwijderd
Er moet wel bij vermeld worden dat emigreren niet zomaar iets is dat je in twee weken even regelt. De mensen die nú emigreren zijn de mensen die al jaren geleden de procedures begonnen zijn. Daar kun je dus niet echt spreken van een plotselinge vlucht van mensen als reactie op de moord op Theo van Gogh.

En tsja, wat mensen betreft die denken dat een moord reden is om te emigreren...ik zou zeggen vertrek maar lekker.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:13
JCG
JCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 13:01 :
Er moet wel bij vermeld worden dat emigreren niet zomaar iets is dat je in twee weken even regelt. De mensen die nú emigreren zijn de mensen die al jaren geleden de procedures begonnen zijn. Daar kun je dus niet echt spreken van een plotselinge vlucht van mensen als reactie op de moord op Theo van Gogh.

En tsja, wat mensen betreft die denken dat een moord reden is om te emigreren...ik zou zeggen vertrek maar lekker.
mooi zo, dan is er over een paar jaar een huizen verschot. Zodat ik dan een mooie huisje voor niet te duur vinden.
Oud 02-03-2005, 19:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2005 @ 11:22 :
'Links' voor Nederlandse begrippen bedoelde ik dan ook.
Nou ik kan je garanderen dat de New York Times dat niet is. Er zijn eigenlijk geen grote linkse kranten in de VS.
Oud 02-03-2005, 20:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Lach maar om dit soort emigrerende mensen. Als meer hoogopgeleide mensen vertrekken zal ook jij dat vroeg of later in je portemonnee voelen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:42
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-03-2005 @ 21:31 :
Lach maar om dit soort emigrerende mensen. Als meer hoogopgeleide mensen vertrekken zal ook jij dat vroeg of later in je portemonnee voelen.
Ik zal op de lange termijn wel meer voelen, maar of ik het toegenomen aantal emigrerende mensen op de lange termijn in mijn portomonnee ga voelen betwijfel ik. Zelfs al neemt het aantal toe, is het puur een hype en zal het wel weer afnemen met verloop van tijd.

Overigens vertrekken hoogopgeleide mensen vaak om andere redenen uit NL dan 'het toegenomen aantal moslims in nederland'.
Oud 02-03-2005, 20:47
JCG
JCG is offline
Citaat:
Jup als me studieplannen lukken wel. Aangezien ik dan 1 van de weinig hoog opgeleiding in nederland ben
Oud 02-03-2005, 20:48
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik zou niet zozeer uit nederland vertrekken enkelt maar omdat er een paar gekke moslims zijn, die zijn er in amerika, australie en nieuw zeeland ook... of althans daar zullen ook uiteindelijk wel aanslagen worden gepleegd voor zover dat niet gebeurd is. Dit is niet iets waarvan je kunt vluchten.

Moet je ook niet doen, dit duurt een paar jaar of een paar decennia dan volgt er een climax en dan is het probleem uit wereld. Kost wel een paar doden.. maar zo gaat het met de meeste problemen, kijk maar naar de geschiedenis.

Wij hebben de problemen zelf voor een groot deel veroorzaakt, dat vergeet men altijd erg snel.

Ik zou eerder uit Nederland wegggaan om de al maar stijgende prijzen en het idiote beleid van onze regering.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Oh nee, ik beef van angst bij de gedachte alleen al
Oud 02-03-2005, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-03-2005 @ 20:48 :
Nou ik kan je garanderen dat de New York Times dat niet is. Er zijn eigenlijk geen grote linkse kranten in de VS.
Dan mogen de Nederlandse media wel eens een beter beeld schetsen van buitenlandse media.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 02-03-2005 @ 21:42 :
Overigens vertrekken hoogopgeleide mensen vaak om andere redenen uit NL dan 'het toegenomen aantal moslims in nederland'.
Het geweldige studie- en onderzoekklimaat in Nederland zal daarmee wel meer te maken hebben ja.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 21:23
Donny must die
Donny must die is offline
als wanna be conservatieve moslim, kan ik niet wachten nederland uit te gaan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 21:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2005 @ 22:03 :
Dan mogen de Nederlandse media wel eens een beter beeld schetsen van buitenlandse media.
Oh dat ben ik helemaal met je eens. Maar sowieso is meta-reporting, zogezegd, over het algemeen erg slecht.
Oud 02-03-2005, 21:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-03-2005 @ 22:23 :
als wanna be conservatieve moslim, kan ik niet wachten nederland uit te gaan
Lijkt me voor iedereen beter ja
Reageren

Regels voor berichten