Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 20:51
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Wie weet hoe je goed kunt eten en afvallen.
[dus wel gewoon drie maaltijden per dag]
welke dingen kun je het beste smorgens eten?
welke smiddags?
welke savonds?
vegetarisch graag.
Oud 06-03-2005, 20:57
Dolores
Dolores is offline
Hiervoor kan je beter bij Het grote voeding en gezondheid topic zijn..
Oud 06-03-2005, 21:00
JennyMindTricks
Citaat:
Dolores schreef op 06-03-2005 @ 21:57 :
Hiervoor kan je beter bij Het grote voeding en gezondheid topic zijn..
Ja ik werd net doorgelinkt via onzin naar die, dankjewel
Oud 07-03-2005, 08:00
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
je moet niet dieeten Gewoon normaal eten en voldoende beweging. En als je dan toch wil opletten wat je naar binnen werkt kun je calo's gaan tellen......
Iig niet beginnen aan die rare dieeten dat je geen koolhydraten mag hebben etc. Want dat helpt uiteindelijk toch niet.

ontbijtje: 2 boterhammen + glas zuivel/thee/koffie

tussendoortje: iets gezonds, stuk fruit ofzo. Eet zoveel fruit als je wilt

lunch: veel eten

tussendoortje: koekje ofzo, gewoon iets waar je zin in hebt, maar neem er 1 stuk van, en niet meteen heeeeeeeeel veel, of een hele zak chips.

en avondeten: licht verteerbaar
Oud 07-03-2005, 08:15
JennyMindTricks
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:00 :
je moet niet dieeten Gewoon normaal eten en voldoende beweging. En als je dan toch wil opletten wat je naar binnen werkt kun je calo's gaan tellen......
Iig niet beginnen aan die rare dieeten dat je geen koolhydraten mag hebben etc. Want dat helpt uiteindelijk toch niet.

tussendoortje: koekje ofzo, gewoon iets waar je zin in hebt, maar neem er 1 stuk van, en niet meteen heeeeeeeeel veel, of een hele zak chips.

Hoe reken je dat precies uit?
Oud 07-03-2005, 08:18
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Meestal staat dat wel op de achterkant bij verpakkingen. Volgens mij is het voor vrouwen normaal om per dag 2000 calo's naar binnen te werken. Maar das dan weer ontzettend gemiddeld Sport jij bij een sportschool ofzo? want daar kun je laten checken hoeveel je lichaam per dag ongeveer verbrandt.

Voorbeeldje Mijn lichaam verbrandt 1400 calo's per dag. (Ckal) En ik eet ongeveer 1300 per dag ofzo. Als je iets minder eet en dat ook nog combineert met sport val je sneller af. Daar is helemaal geen dieet voor nodig

Om 1 pond per week af te vallen moet je 3500 extra CKal verbranden....
Oud 07-03-2005, 08:25
JennyMindTricks
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:18 :
Meestal staat dat wel op de achterkant bij verpakkingen. Volgens mij is het voor vrouwen normaal om per dag 2000 calo's naar binnen te werken. Maar das dan weer ontzettend gemiddeld Sport jij bij een sportschool ofzo? want daar kun je laten checken hoeveel je lichaam per dag ongeveer verbrandt.

Voorbeeldje Mijn lichaam verbrandt 1400 calo's per dag. (Ckal) En ik eet ongeveer 1300 per dag ofzo. Als je iets minder eet en dat ook nog combineert met sport val je sneller af. Daar is helemaal geen dieet voor nodig

Om 1 pond per week af te vallen moet je 3500 extra CKal verbranden....
Okee
Nee ik zit (nog) niet bij een sportschool.
Ik wou dit jaar op fitness maar dat is door omstandigheden [werk, veel geld, etc] even niet doorgegaan.
Ik zit nu 1x in de week op dansen, vindt het beetje weinig en vind het beetje langzaam gaan dus volgens jaar ga ik bij een fitnessschool dansen. Dat gaat sneller en is als het goed is 2x per week.
Ok, ik ga vandaag even eten kopen en een lijstje maken, dan zal ik er meteen de calo's bijzetten.
Oud 07-03-2005, 08:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:00 :

Mag ik vragen waarom vermindering van koolhydraten in jou ogen niet helpt?

En ik moet zeggen dat ik 't niet eens ben met dit schema.
Oud 07-03-2005, 08:27
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik dans ook bij een sportschool, voor een sportschool, voor verschillende verenigingen, maar laat ook maar te lang verhaal. Ik moet iig veel opletten op wat ik eet, aangezien mijn trainingsschema anders ook niet effectief is. vandaar dat ik het weet. bedenk je wel dat je moet kijken naar CKAL en niet dat andere, want dan moet je het anders gaan uitrekenen en dan snap ikke het ook niet meer
Oud 07-03-2005, 08:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:27 :
ik dans ook bij een sportschool, voor een sportschool, voor verschillende verenigingen, maar laat ook maar te lang verhaal. Ik moet iig veel opletten op wat ik eet, aangezien mijn trainingsschema anders ook niet effectief is. vandaar dat ik het weet. bedenk je wel dat je moet kijken naar CKAL en niet dat andere, want dan moet je het anders gaan uitrekenen en dan snap ikke het ook niet meer
Dus omdat je het niet snapt werkt het niet?
Oud 07-03-2005, 08:34
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 09:26 :
Mag ik vragen waarom vermindering van koolhydraten in jou ogen niet helpt?

En ik moet zeggen dat ik 't niet eens ben met dit schema.
vermindering werkt wel, maar ik doelde meer op het atkins-dieet. dan eet je dus helemaaal geen koolhydraten meer, tot je dieet afgerond is, en daarna weer wel. In die tijd is je lichaam gewend geraakt aan 'geen koolhydraten' en zal dus extra reageren op je lichaam.

En het werkt wel, maar ze vroeg mij hoe je het moest uitrekenen en ik weet niet hoeveel kj er in CKAL zit, iets van 3600000 ofzo, maar dan moet je moet moeilijkere getallen gaan werken. das irri
Oud 07-03-2005, 08:38
JennyMindTricks
En wat voor vegetarische 'vleesjes' kan ik nog wel eten en welke kan ik het beste laten staan?
Oud 07-03-2005, 08:40
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
oei, moet je even aan DarkSide vragen, dies vegetarisch ik weet het eigenlijk niet. Ik vreet me namelijk klem in het vlees
Oud 07-03-2005, 08:41
JennyMindTricks
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:40 :
oei, moet je even aan DarkSide vragen, dies vegetarisch ik weet het eigenlijk niet. Ik vreet me namelijk klem in het vlees
Hehe okee

Want het meest eet ik van die groenteburgers enzo, je zou zeggen dat dat wel kan.... maar je weet maar nooit
Oud 07-03-2005, 08:41
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
joah, lijkt me geen probleem. zolang je niet iedere dag 2 zakken chips naar binnen werkt enzo
Oud 07-03-2005, 08:50
JennyMindTricks
Lijstje :

- light jam
- sandwichspread
- 20/30+ kaas
- honing
- appelstroop
- rijstwafels
- melk
- appels
- yoghurt
- cornflakes
- rauwkorst
- 1kop boullion

nog toevoegingen / aftrekkingen?
Oud 07-03-2005, 09:26
JennyMindTricks
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 09:41 :
Hehe okee

Want het meest eet ik van die groenteburgers enzo, je zou zeggen dat dat wel kan.... maar je weet maar nooit
Ohja in veg worstjes zit 270 kcal.
in kaasburgers 210 kcal.
en de rest hangt er ook zo'n beetje omheen
Oud 07-03-2005, 10:43
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
gezond hoor
Oud 07-03-2005, 11:12
JennyMindTricks
Moet ik op magere melk overgaan , of kan ik normale melk blijven drinken?
En ik heb naturel cornflakes van perfekt gehaald maar weet niet zeker of ie 'goed' is....

Trouwens, ik baal dat ik op school en werk alleen moet zitten....
Jammer dat ik daar niks aan kan doen.

Ohja! En mijn ma was zo lief om negerzoenen mee naar huis te nemen.... Maar ik ga hiervoor ik neem als tussendoortje gewoon een appel
Oud 07-03-2005, 11:26
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 10:26 :
Ohja in veg worstjes zit 270 kcal.
in kaasburgers 210 kcal.
en de rest hangt er ook zo'n beetje omheen
In de biologische groentenburgers van de AH maar 100

Verder kan je volgens mij beter verder gaan met posten in het voedingstopic, omdat dingen anders naast elkaar gaan lopen. Deze gaat toch wel op slot
Oud 07-03-2005, 11:28
suusch
suusch is offline
Er bestaat geen goed dieet.
Oud 07-03-2005, 11:31
Bloem
Bloem is offline
Wel als je onder dieet verstaat dat je jezelf betere voedingsgewoontes aanleert, en dat je minder vet eet en snoept. En volgens mij is dat wat veel mensen onder dieet verstaan. Niet iedereen natuurlijk, er zijn ook een boel mensen die met eten gaan klooien, maar volgens mij een boel ook wel.
Oud 07-03-2005, 12:43
M@niac
M@niac is offline
Ik ben zelf ook te zwaar , 177 lang en weeg 89 kilo. In de winter schiet het sporten er bij mij altijd een beetje in, maar omdat ik binnenkort weer ga beginnen heb ik me zojuist vetverbranders gekocht, 60 pillen voor 13,50. Wel duur, maar je moet er wat voor overhebben. Ben eens benieuwd of deze dingen echt helpen.

Heb er wel voor gekozen om een product te kopen dat op natuurlijke basis gemaakt is. Op de verpakking staat verder dat het beter is om 6 kleine porties te nemen dan 3 grote, wat uiteraard logisch is.

Ben eens benieuwd wat mijn gewicht over 14 dagen is , ik hou jullie op de hoogte. Indien het helpt is het misschien een aanrader. Mocht het niet helpen, tsja dan zien we wel weer
Oud 07-03-2005, 13:51
Bloem
Bloem is offline
Je kunt jezelf beter een ander, gezonder voedingspatroon aanleren, daar heb je op de lange termijn meer aan. En dat die pillen op natuurlijke basis zijn, wil niet zeggen dat ze gezond zijn.
Oud 07-03-2005, 14:02
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
en vergeet NIET warm te eten!!

mijn dieetje is altijd;
's ochtends 2 crackers met iets van slankie smeerkaas oid
daarna op de fiets naar school een appel
in de pauze om 10uur 1 appel
om 1uur 2 boterhammen met slankie kaas oid en een appel
en als ik dan thuis kom van school een appel (of ander fruit)
en gewoon avond eten met de rest mee eten (thuis lusten ze niet zo veel dus dat is vrijwel altijd aardappelen met groenten en vlees)
als de rest van de fam. friet ofzo eet, eet ik dan crackers/brood of iets anders gezonders!
oohja mijn sporten is naar school fietsen (12 km) dus dat is een uur/anderhalf uur elke dag

suc6 met je dieet!
Oud 07-03-2005, 15:22
bench140
bench140 is offline
Ik ga hier geen advies geven.
Ik haat vegetariers
Oud 07-03-2005, 15:23
M@niac
M@niac is offline
Citaat:
bench140 schreef op 07-03-2005 @ 16:22 :
Ik ga hier geen advies geven.
Ik haat vegetariers
wa heb jij het over
Oud 07-03-2005, 15:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 07-03-2005 @ 09:34 :
vermindering werkt wel, maar ik doelde meer op het atkins-dieet. dan eet je dus helemaaal geen koolhydraten meer, tot je dieet afgerond is, en daarna weer wel. In die tijd is je lichaam gewend geraakt aan 'geen koolhydraten' en zal dus extra reageren op je lichaam.

En het werkt wel, maar ze vroeg mij hoe je het moest uitrekenen en ik weet niet hoeveel kj er in CKAL zit, iets van 3600000 ofzo, maar dan moet je moet moeilijkere getallen gaan werken. das irri
Overgevoeligheid idd, tegenovergestelde van insulineresistentie. Atkins is op zich niet verkeerd, alleen niet geschikt voor langer dan 2 dagen achter elkaar.

En in godsnaam... als je te lui bent om te rekenen geef dan geen advies, als je over dit soort dingen spreekt moet je gewoon rekenen, klaar.
Oud 07-03-2005, 15:26
noewkie
noewkie is offline
mijn tip is om niet tussendoor te eten ook geen fruit of iets gwoon sochtends goed eten 1/2 crackers met goed beleg.
smiddags 3 boterhammen met goed beleg
en savonds gwoon een normale hoeveelheid groente en aardappelen.
Je kunt ook gewoon patat eten maar probeer een oven friet dat is minder vet en dan gwoon met ketshup das namenlijk alles behalve vet.
en heeeeeel veel drinken en gwoon lekker bewegen als je niet van zweet sport houd ga dan 1 keer in de week bijvoorbeeld zwemmen das lekker ontspannen en erg goed voor de slanke lijk ik zwem iedere week 40 baantjes (staat gelijk aan 1 km) nu die ik het al in 20 min dus ik bouw steeds op naar 5 banen extra.

Nou sucses

(ps als je geld teveel hebt en omvang kwijt wil moet je de trilplaat eens proberen voor 170 euro heb je al zin ding en het werkt echt je verliest geen kiloos maar cm)
Oud 07-03-2005, 15:32
kellytje
kellytje is offline
@ Noewkie , als je tussendoor niks eet vraag ik me af hoe jij je fruit enzo binnenkrijgt.
Oud 07-03-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 07-03-2005 @ 16:26 :
mijn tip is om niet tussendoor te eten ook geen fruit of iets gwoon sochtends goed eten 1/2 crackers met goed beleg.
smiddags 3 boterhammen met goed beleg
en savonds gwoon een normale hoeveelheid groente en aardappelen.
Ik vind dit erg weinig en je mist nogal wat voedingsstoffen als je enkel dit eet, maar goed: lijntopic.
Topic gesloten

Regels voor berichten