Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-03-2005 @ 21:43 :
Ik heb vandaag een poging gedaan om een extra cd-rom-speler en een tweede harde schijf in te bouwen. Toen ik dat gedaan had en ik op wou starten bleef de pc hangen bij het laden van Windows '98. Alle schijven en cd-romspelers zijn goed ingesteld als master/slave en worden ook allemaal herkend in de bios. De cd-speler werkt en op de harde schijf zitten geen fouten en ik kan er ook gegevens op zetten. Ik kan wel in DOS en in de veilige modus van Windows werken. Als ik de harde schijf uittrek en alleen de cd-romspeler laat zitten werkt mijn pc wel.
Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb echt geen idee en met mij heel veel meer mensen.
|
sluit een gare data kabel uit door hem een keer om te wisselen, daar je slave/master config een keer om.... er zijn wel eens een enkele keer schijven..(ik heb zelf een WD ) die het echt alleen maar normaal willen doen als master..
en een versie win instatie breng meestal in dat soort gevallen de oplossing.
note: worden de schijven behalve herkend door de bios.. ook in de juiste grote herkend?
edit: oja je kan in veilige modus ook nog even proberen wat apperaten te verwijderen en juiste modes aangeven van de schijf/ cdrom