Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helemaal mee eens, zoals Marx eens zei: Godsdienst is de zucht van de onderdrukte sterveling, het hart van een harteloze wereld, en de geest in geesteloze omstandigheden. Godsdienst is de opium voor het volk. ![]() Doei doei
||||
![]() |
Ik wil niet verveldend doen, maar ik moet toch even reageren
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Hij is goed, maar niet almachtig. - Hij is almachtig, maar niet goed. - Hij is niet almachtig en niet goed. Als hij goed en almachtig zou zijn was er nl. geen lijden in de wereld. BTW. Ik heb niks tegen op het christendom of gelovige mensen. Puur wetenschappelijk is het bestaan van een god echter niet aan te tonen, dus je kunt het alleen geloven, maar daar is niks mis mee ![]() |
![]() |
|
ehh
het is makkelijk om met wetenschappelijke dingen aan te komen.. maar idd.. het is wel waar, de HEEEEEELE wetenschap is op theorie gebaseerd.. of te wel.. stel dat de evolutie theorie op eens niet waar blijkt te zijn.. dan kan je meteen beginnen met een schoonmaak! ik geloof zelf wel in god, en je hoeft niet meteen te zeggen dat er iets bestaat als toeval: toeval bestaat niet er zijn genoeg verhalen die er toe lijden dat gebeden wel degelijk gehoord worden, en durf jij het tegendeel te beweren? bewijs het maar. toeval bestaat niet. heel nicaragua was verdorven, oogsten mislukten, misdaad vierde hoogtij, totdat er een "sukkel" een boek over het christendom las, hij begon zich er voor te interesseren, hij ging theologie studeren en werd uiteindelijk priester. hij kreeg het voor elkaar om door zijn visie te delen met een groot deel van de bevolking van de provincie (de grootste). die raakten overtuigd van het feit dat jezus voor je zonden is gestorven en god toch best wel machtig is ed. toen zij begonnen te bidden voor een geslaagde oogst, verrek!! de eerstvolgende oogst was in ene veeeeel beter dan die van daarvoor. toen zij begonnen te bidden voor minder criminaliteit, verrek!! het verminderde! de criminelen bekeerden zelfs! toeval?! jij mag t zeggen. wat houdt het dan in.. tuurlijk, iedereen mag zn mening over geloof hebben, maar kom dan niet met zulke pim fortuyn uitspraken aan (god bless him)... dat is geen belediging, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik zeggen wil; veel aanspraak, weinig inhoud. verder wilde ik nog ff kwijt dat de angst voor eenzaamheid ook wordt gecreeerd door de omgeving.. en niet door iemand alleen. als iemand met een fijne omgeving om gaat, en zich toch leeg, voelt, en in ene, door dichter bij God te komen, zich beter voelt.. dan kan jij me zeggen dat het angst voor eenzaamheid is, maar dat zal ik dan niet geloven. Waarom niet? omdat je eenzaam heid op allerlei dingen kan voorkomen, waarom zou men dan naar God toe gaan?!! dat blijkt voor de meeste niet te voorkomen. denk maar s verder na, en als je vragen hebt, kan je het beste naar een pastoor toe gaan of naar een bijbelstudie.. hoe fout en erg dat ook klinkt.. Ikke1987 schreef: Geloof jij dat de aarde is ontstaan uit een knal? Hoe kwam die knal er dan? -------------------------------------------------------------------------------- Dat is non-argumentatie aangezien je hetzelfde af kunt vragen van een hoger wezen. Hoe is die tot stand gekomen? Als je zegt dat die er altijd al geweest is kun je hetzelfde van het universum/werkelijkheid zeggen... JA, maar als men dan antwoord dat men het niet weet!!!~??!?! dan denkt men aan iets wat de mens niet weet.. een hogere macht dus.. een hogere macht = een god... ik hoop dat jullie allemaaal ietsjepietsje meer openstaan voor het geloof en dat jullie niet allemaal op t zelfde niveau blijven denken. want ehhhh.. God heeft echt wel t beste met jullie voor hoor! ![]() ![]() groetjes van mij.
|
![]() |
Ikke 1987. Ik geloof dat er al een hoop kritiek staat waar ik me in kan beamen. Maar dat heeft nog allemaal niet beantwoord waarom je juist in De christengod geloofd en niet in iets wat voor die tijd heerste. Hebben alle oude goden dan nooit bestaan? Zijn alle mensen die daar in geloofden dom? Zijn hun bijbels dan bullshit?
Als ik dan naar Ierland kijk waar ze zo in strijd zijn met het geloof. De christelijken tegen de katholieken ofzoiets. Waarom. Ik snap echt niet waar ze in godsnaam (ja in godsnaam) mee bezig zijn. Heb je dan niet zoiets van, goh, god kan al dat geweld dat voor in zijn naam gedaan wordt met een knip van zijn vingers ongedaan maken. Waarom zijn alle godswonderen vroeger gebeurd en waarom zie ik nu alleen maar uitgehongerde mensjes op de televisie die onderdrukt worden door een stelletje kanker kapitalisten, die daarnaast ook zo lekker christelijk zijn. Waarom helpt jou god dan alle rijke stinkers en laat hij de armen kreperen?
|
![]() |
Ik wil daarnaast nog wel even zeggen dat een geloof natuurlijk hartstikke prima is. Maar ik vind wel dat het moet kloppen. Als mijn god of godin of waar ik ook in geloof, slechte fratsen uithaald, Zoals het hierboven staande. Dan sta ik niet meer achter dat geloof. Niet alle wegen zijn gods wegen. Er bestaat ook nog zoiets als je eigen wegen. Ik hoop wel dat je goed beseft waar je in geloofd. Wat ik vind jou god (sorrie da'k et zeg)
Een ontzettend slechte god. En als ik naar het verloop van de mensheid en de wereld kijk dan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat, als er een god heeft bestaan, Hij zich nu met andere dingen bezig houdt. Of gewoon pleite is
|
Ik heb een goeie vriend die ook christelijk is en ik respecteer zijn keuze, maar dat houdt niet weg dat ik toch van mening ben dat 'geloof in God' een troost is voor, begrijp me niet verkeerd, iets zwakkere mensen. Dé mens is zwak, de ene uit dat in zijn geloof in God, de ander in iets anders, bijvoorbeeld het geloof in een kracht of iets dergelijks. Mensen die in een god geloven heeft ook te maken met de opvoeding. Een kind waarvan de ouders atheïst zijn zal naar mijn mening nooit christelijk kunnen worden. Ikzelf ben atheïst maar geloof wel in een kracht, iets dat dit mooie hier tot stand heeft gebracht. Elk geloof is een soort van troost, de een is daar gewoon sterker in dan de ander.
|
![]() |
Mag ik jullie wat vragen? Hebben jullie de bijbel weleens gelezen? Hebben jullie de moeite gedaan om erachter te komen waar andere mensen zo heilig in geloven?
Ik hoor namelijk Morgan zeggen dat er binnen een religie veel dinegn elkaar tegenspreken en er argumenten genoemd worden die niet te onderbouwen zijn. Ik zou zeggen: noem dan eens een voorbeeld, en over welke exacte religie heb jij het dan? Als jij over de 'vaagheid' van een geloof durft te praten moet jij je mening natuurlijk ook kunnen onderbouwen. Het is makkelijk een oordeel ergens over te hebben... Ik ben benieuwd waar jij je ongeloof in de bijbel/religie vandaan haalt. Dit was niet flauw bedoeld, maar ik vind het echt ineteressant!
|
Waarom zijn alle godswonderen vroeger gebeurd en waarom zie ik nu alleen maar uitgehongerde mensjes op de televisie die onderdrukt worden door een stelletje kanker kapitalisten, die daarnaast ook zo lekker christelijk zijn.
JIJ WILT GODSWONDEREN ZIEN? KOM MAAR EEN KEER LANGS DAN ZUL JE ZE ZIEN MAAR DAN MOET JE NIET VAN TEVOREN AL VOOROORDELEN HEBBEN WANT DAN ZEG JE TOCH WEER DAT HET TRUCAGE (OF HOE JEDAT OOK MAAR SCHRIJFT) IS Waarom helpt jou god dan alle rijke stinkers en laat hij de armen kreperen? DIE GOD HELPT IEDEREEN DIE EROM VRAAGT (DENK NIET METEEN DAT IK GELOVIG BEN MAAR M''N BIJBELKENNIS IS REDELIJK!) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Gezocht: bladmziek Why, God, Why? / transponeren! Niek1996 | 7 | 11-11-2013 21:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom bestaat er geen god? wolle19 | 500 | 23-03-2011 22:30 | |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Verhalen & Gedichten |
waarom god jou hier op aarde heeft gezet???? misspretty | 5 | 20-01-2002 02:00 |